Sidor

Visar inlägg med etikett Itrim. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Itrim. Visa alla inlägg

lördag 24 september 2011

Insperation

Igår var ju som sagt på mitt sista möte på Itrim. Blandade känslor måste jag säga. Är jag verkligen redo för att ta tag i detta helt själv. Som tur är så träffade jag på världens sötaste coach. Linnéa. Hon var toppen! Gav mig ny inspiration och lugnade ner mig inför London. Vi kom överrens om massor av bra saker och hon visste verkligen vad hon skulle svara på alla frågor!
Hon gjorde det klart för mig att flytten inte borde vara något som förstör, tvärt om så är det en ny del i mitt liv som börjar med nya grejer att ta tag i. Jag kan ju vara precis vem jag vill i London. Behöver ju inte vara den Amanda jag är här. Självklart menar jag inte att jag ska spela någon annan men att nu startar en nytt liv med nya ideal att leva efter. Träningen är nog detallra viktigaste för maten vet jag kommer att vara svår i London! Så funderar på att skaffa Pt eller något. Får se hur det blir men motivationen är på topp igen! Hurrraaayyy :D Tack Linnéa!

Snart kommer den här snyggingen till mig för vi ska träna lite till konserten vi har idag :)

fredag 23 september 2011

10 dagar kvar

Nu börjar verkligen nedräkningen på riktigt. Kan inte fatta att Jag om 10 dagar befinner mig i London och mitt nya hem! Det är verkligen helt sjukt! Jag ser så galet mycket fram emot det men samtidigt är jag livrädd. Amanda Andersson, hon ska väl inte göra sånt här? Inte alls likt mig...
Allt börjar i alla fall falla på plats nu. Har fixat alla viktiga grejer som undersökningar hos tandläkare och läkare och har dessutom snart fixat alla presenter jag ska ha med :) På måndag ska jag provpacka lite. Får se hur mycket plats det finns... Har lite ångest för det där. Vill ha med mig allt!!! Att veta att jag inte kan packa ner alla mina älskade skor gör ont i själen. De är ju mina små bebisar.

Nej nu ska jag göra mig i ordning för jag har mitt sista enskilda möte på Itrim idag. Ska bli spännande och tror det är en puff i rätt riktning!
Minns när jag var i den här åldern och nu ska jag ta hand om barn i samma. Hur gickd et så fort?

söndag 28 augusti 2011

Blandade känslor

Itrim ringde nyss och vi bokade in en ny tid till mig med en personlig coach. Min förra Jessica (galet bra!) ska ut på äventyr til USA och ahr slutat så nu ska jag ha en annan tjej istället. Lite synd att jag bara kommer ha ett möte med henne dock :/


Imorgon är det bara 5 veckor kvar tills jag flyttar och det finns inget roligare än det just nu men det betyder inte att det kommer vara jobbigt också... Det finns en anledning att Itrim har en minimum tid på ett år innan man får sluta därför att det tar tid att börja ett nytt liv. Och att jag inte ska gå klart den här tiden gör mig sjukt orolig ibland.. Men jag ska ju verkligen starta ett nytt liv på ett nytt ställe så jag har tänkt ta med mig min nya livsstil dit. Jag tänker verkligen inte gå tillbaka till mitt gamla jag så bara jag är riktigt envis och motiverad så vet jag att jag kan klara av det här men det kommer inte vara lätt! England är ju inte direkt känt för nyttig mat, men det är klart att de har bra alternativ också!

Jag ska iallafall ha ett möte den 23 september och då så ska vi gå igenom hur jag ska lägga upp maten och träningen under min flytt. Gymkort igår ju i lönen jag får så det är ju bra :)

Jag kommer klara det här. Det måste jag ju!

tisdag 10 maj 2011

Träning, gruppträff och kärlek

Kändes skönt att ha gruppmöte på Itrim idag! Jag trivs verkligen med min grupp. De stöttar och är mysiga. Jag tror att man känner sig som vänner lite grann bara för att man är i samma situation? Vägdes ju in också... Hade lite ångest men det gick riktigt bra ändå :) har gått ner sen förra gången trots utlandsresor och påskägg, så jag är hel nöjd. Nu är det bara fortsätta i den här riktningen!


Tränade efter mötet idag också. Körde på sten hårt. Blandat med kondition och styrka två varv och ett varv med dubbelstyrka. Sen körde jag 50 armhävningar på bilatesboll och 50 sit ups rakt fram samt 50/50 sit ups åt sidorna. Jag jobbade på bra så jag är stolt över mig själv och dagens träning. Min studentutmaning börjar ju bra! Skönt!


(En mamma på Itrim hade med sig sin lilla son när hon tränade. Hur söt som helst! Såg nästan ut så här ;) )

Tog en runda på stan efter träningen. Köpte en jätte fin klänning som jag egetligen inte hade råd med... Men va ska man göra när man blivit kär? Man måste ju ha den!!
Btw det här med att vara kär. Jag tror jag är smittad av någon sjukdom som gör att jag aldrig kommer kunna hitta någon. Jag har så duma föreställningar i mitt lilla huvud om hur jag vill att mitt liv ska bli och med vem så om något annat händer tänker jag bara, nej det här stämmer inte, så här skulle det inte bli, det här är fel person. Jag är nog en sån där man kallar för ett hopplöst fall.. Haha sjuka människa!

torsdag 7 april 2011

2 dagar kvar

PÅ LÖRDAG FÅR JAG ÄTA LUNCH! Så. sjukt. galet. värt. Har inte ätit nån riktig mat på 3 månader. Kommer inte ens ihåg hur det smakar. Får ju inte äta vad som helst men ska nog äta lax och morötter i ugn typ. Gott!

Idag har jag köpt en träningsdagbok! Där ska jag börja skriva vad jag ska träna för något i kommande veckan så jag vet att det verkligen blir av. Jag har ju en liten förälskelse i skrivblock. Finns inget bättre än att börja skriva i ett nytt block! Så nu ska jag verkligen skärpa till mig och verkligen skriva ner allt och sen göra det också! Peppa :D

Mina tränings mål:

1. Simma minst en gång i veckan.

2. Gå på ett pulspass minst en gång i veckan.

3. Träna någon sorts träning varje dag hemma!


Så här såg jag ut när jag fyllde 18 den 26 Novmber. Jag kommer ihåg att jag tyckte att jag var fin i min nya kjol men när jag ser bilden nu blir jag så sjukt ledsen. Den där tragiska människan på bilden finns inte mer och ska aldrig få komma tillbaka!!! Jag hatar henne. Det kan jag helt ärligt säga att jag gör. Det fanns inget med henne som jag tyckte om. Det är så skönt att få lämna det där livet bakom sig och fokusera på något annat, nytt och bättre. Jag längtar tills jag nått min målvikt och bara kan fokusera på att träna mig till den perfekta kroppen! Det roliga nu är att jag inte akn ha den där kjolen längre. Den trillar av!!!

måndag 4 april 2011

12 veckors träff

Idag hade jag möte på Itrim med Jessica. Det har nu snart gått 12 veckor (på lördag) och jag ska få äta lunch då :D så vi pratade om hur saker gått och hur jag utvecklats som person både fysiskt och psykiskt. Dessutom satte vi nya mål. Mycket träning säger jag bara! :D
Jag är nöjd över mina prestationer. Har tappat massor av fett och bara lite vatten och muskelmassa. För er som inte vet det så tappat man alltid muskelmassa när man bantar. Men jag ska jobba upp musklerna mycket när jag nått mitt viktmål som det bara är ca 9kg kvar till :)


Nu ska jag snart äta lite kvällsmat och njuta av att jag är jag och att Åke-provet är klart!

Puss

Jag och sötJohan (som jag förövrigt spelar mot i Hair) i Idolkön. Han var verkligen hur snäll som helst mot mig igår!

onsdag 30 mars 2011

Lill-lördag

Sitter i skolan och har nyss ätit en fruit & nut-bar tillsammans med en Loka peach! Super gott! Behövs när det är så sjukt mycket man måste fixa i skolan. Helt sjukt mycket grejer man måste göra alltså! Massor av rapporter som ska in, prov, musikal, GHA BLIR TOKIG! Men jag antar att det inte är någon omöjlighet att klara av det här så det är bara bita ihop och utnyttja all ledig tid man har. Får trösta mig med att det bara är 11 veckor kvar till studenten!

Imorse körde jag ett stenhårt styrkepass, och ja, jag glömde stretcha... Vilken nu resulterar i att jag har träningsvärk i muskler jag inte visste fanns?!!! Typ den där muskeln man har i knävecket. Va tusan är det för muskel :S Men jag är i alla fall nöjd över min morgon prestation. Allt tack vara peppade videor från JNL (Jennifer Nicole Lee). Jag vet att jag tjatar mycket om henne men hor är banne mig grym ju!

Vägde mig imorse bara för att det känndes sån skillnad från igår. Men tänkte hela tiden; det är inte möjligt att jag gått ner i vikt på en dag meeeeeeeen...... JAG HAR GÅTT NER 1.5 KG SEN IGÅR!! Skönt att se snabba resultat igen som i början. Det var precis det jag behövde för att bli peppad att köra vidare i världens fart!

Nej nu ska jag som sagt ta tag i min lediga tid och plugga lite.

(11 veckor sen slipper jag den här stressen. För ett tag ... )

tisdag 29 mars 2011

Träningsdag med stort T

Idag har jag sannerligen tränat! Upp 5 körde lite styrka sen blev det att ta sig till Itrim för träning där, sen nu ikväll så sprang/ powerwalka jag från skolan till station för att hinna med tåget (som jag tyvärr missade :( ) Så träning blev det gott om idag. Nu ska jag snart sova. Är sjukt hungrig just nu men har satt mig med en stor kopp te som jag ska dricka innan sängen kallar. Det ger iallfall lite mättnadskänsla och känns mer matigt på något sätt!

( Jag idag på Itrim. Ser helt sjuk ut men det var för att jag körde sjukt hårt! Skönt efteråt ;) ) Ska kolla in lite youtube-klipp med Jennifer Nicole Lee innan jag somnar. Jag kollar henne både morgon ikväll. Gud vilken insperation hon ger mig! Helt galet. Ett litet klipp med henne på morgonen och jag är redo för att köra gärnet under dagen. Ser upp till henne något sjukt. Grymt bra jobbat ju! Satsar på en liknande kropp om något år. Fyvale va snygg jag ska bli. Haha!


Nej men hörre ni, nu måste jag nog borsta tänderna. Sov gott så hörs vi imorgon! Puss

söndag 13 mars 2011

Matpanik

Min mat är slut! Måste handla imorgon. Helt sjukt hur låst man bli när man bara får äta en enda sak! Jag måste planera mina mål något sjukt mycket. Fattade aldrig hur svårt det var att planera och tänka men antar att det är bra för framtiden att ha planerat maten. Ett av mina stora problem har väl varit allt "spontantugg".

Jag skulle sova tidigt idag. Klarade jag av det då?... emmm.. NO! Det var ju tvunget att gå en bra film på tv när jag skulle sova. Pretty woman <3 Älska den filmen och har inte sett den sen jag var typ 10 år eller något. Jag var i allafall så pass liten att jag aldrig fattade att de hade sex i filmen så det var nog ett tag sen :)
Men filmen slutar nog snart och då ska jag somna på pricken. Är trött så det räcker nog att blunda så somnar jag snabbt :)

Sov gott älskade läsare!

onsdag 2 mars 2011

SOCKER

Igår var jag på gruppträff nr 4 på Itrim och vi pratade om socker. Helt sjukt vad mycket socker det är i allt. Tänkte skriva lite om vad olika saker inehåller. Man blir nästan lite rädd :P

Sockerbitar per 100g
Marabou 18 st
Daim 20st
Godisbilar 29st
Yoggi drick yoghurt 13st
Halv liter Cola 15 st
Oboy ett glas 8 st
Halv liter Mer 10 st
RUSSIN 20st!!!

Helt sjukt med russina. Jag visste att det var mycket socker i det men det här är ju helt sjukt?!
Och samma sak gäller yoggi. Asså jag visste att det var mycket socker i det men att det är mer socker i en halvliter yoggi än en halvliter Coka Cola är ju heelt galet!

Vi svenskar äter i snitt 30 sockerbitar per dag. Självklart är ju sockret räknat på olika sätt. Mjölksocker, fruktsocker osv. Men det är beräknat att vi ska äta ändast 16 bitar genom kolhydrater för att må bra. Alltså överkonsumerar vi aldeles för mycket!

Lite om socker då :) Kram

tisdag 8 februari 2011

Hälsokoll 2

Idag hade jag min andra hälskoll. Den var allt annat än dålig kan jag säga! 3 och en halv vecka har gått sen jag började på itrim och:

  1. Jag har gått ner 10,5kg
  2. Minskat mitt midjemått med 10cm
  3. Minskat med BMI med 3.3

Fatta att jag är överlycklig och svävar på moln! Små, rosa moln över allt...

Underbar dag

Vaknar med underbara Lina Edgar efter en välförtjänt sovmorgon. Två pigga tjejer som äter frukost och gör i ordning sig ihop är värt. Sen tog jag tåget in till Itrim på hälsokoll och träning. När jag går från träningen upp till skolan så lyser solen så mycket att jag undrar varför jag inte tog solglasögonen idag. I skolan möts jag av massor av älskade klassvänner och nu ska jag snart ha sånglektion. Dessutom går jag med ett stort leende på läpparna hela dagen. Ahh sjukt bra dag!

(Skriver mer om hälsokollen när jag kommer hem. Sitter i skolan nu!)

lördag 5 februari 2011

Ny vecka!

Så har 4de veckan startat och vi vet alla vad det betyder. TUGGA TUGGA TUGGA! Åh va gott det var med en bars till frukost. Tog en fruktig och nötig en som smakade mumma! Nu känns livet allt lite bättre :)

Idag vägde jag mig också..... Trummvirvel tack..... jag har ett totalt minus på........

9,8 KG!!! Åh va jag är glad!

2 hg ifrån att nå mitt mål med att gå ner 10kg med måltidsersättningarna och det har bara gått 3 veckor. Asså om du funderar på att gå ned i vikt välj ITRIM! Kan nog vara så att det är det bästa jag gjort i hela mitt liv! Jag är en sån person som behöver se resultat snabbt så det här är toppen för mig. Hoppas kunna gå ner ännu mer näst kommande 2 veckor för om två veckor och några timmar så sitter jag på ett plan till Teneriffa och då vill jag se fin ut!
Jag köpte en klänning igår som jag tänkte visa för er sen. Så då vet ni vad ni har att vänta er!
Pussar och Kramar från en glad Amanda!

torsdag 3 februari 2011

På lörda, på lörda. Jackpott på lörda

Åh, va jag längtar till LCD målen istället för VLCD målen. Har ställt alla paketen jag köpt på bordet brevid datorn och nu sitter jag här och suktar. Mm ska bli så gott. Antar att ni är ganska trötta på att höra det nu? Men jag längtar verkligen och kommer säga det många fler gånger ;) Eller inte så många kanske eftersom jag äter dem på lördag! Sen kommer jag börja tjata var eviga dag om hur jag längtar till riktig mat ;)




Har ringat in de jag köpt idag :D

tisdag 1 februari 2011

Gruppträff 2

Idag var jag på gruppträff nr 2. Det var givande när vi pratade med varandra om hur veckorna gått och delade erfarenheter men de andra gav mig inte så mycket. Vi pratade mest om de olika sätten att gå ned i vikt på med Itrim, men jag har ju redan valt vad jag ska göra så det var inte så intressant..


Men fick mig lite träning iallafall!

Något som däremot var väldigt roligt var att jag fick reda på att vissa i min grupp läser min blogg :) Det gjorde mig asglad! Tack!






TRÄNA

Svenska tal KLART

Var på Itrim nu på morgonen på gruppträff och träning. Och så plötsligt när jag satt där i traningsmaskinen och viftade på benen kom jag på mitt tal. Sprang hem skrev det och nu är det klart. GUD va skönt! Skriver mer om gruppträffen sen :)
Kram

tisdag 18 januari 2011

Naken bland främlingar

Jag har varit på Itrim idag och hade min första gruppträff. Det var hur mysigt och kul som helst. Man kunde öppna sig helt inför sånna man aldrig träffat och det kändes bra! Tror jag kommer trivas bra i min grupp!

Vi pratade om målbilder idag. Hur vill jag vara om ett år?
Jag vill springa runt på scen och samtidigt kunna sjunga utan att flåsa i micken. Och så skulle jag också vilja träffa folk som läst min blogg och blivit inspererade. Det skulle betyda mycket för mig!
Jag fick faktiskt skriva upp min bloggadress till mina bordskamrater för de ville kolla in bloggen. Det kändes jätte kul. Och kanske ska jag få länka min blogg på Itrims hemsida! Det skulle vara guld värt!

På varje gruppträning så vägar man in sig. Jag har gått ner 2,1kg på tre dar! Så idag är det gladmandan som är framme!

måndag 17 januari 2011

Gruppträff

Imorgon klockan 07.30 så ska jag vara på Itrim för att gå på gruppmöte. Ska bli kul och det är faktiskt den ända anledningen att jag pallrar mig till skolan imorgon för jag mår SKIT! Plus att jag inte vill missa fler sånglektioner. Tror det kommer vara precis det jag behöver för att peppa lite nu, är ju så trött på skiten för tillfället. Men jag visste ju att det skulle bli tufft dag tre. Hoppas att dag fyra blir bättre. Det måste det!! Annars vet jag inte vad jag tar mig till....

Vill vara brun och sommarblond! Vill inte ha slask och blask. Vill ha sommar!! Vill vara någon stans där det är varmt. Så jag längtar till sportlovet och Tenneriffa! Då ska jag vara snygg.
Bilden tog jag i somras när jag prövade lite nya sminksätt. Vet inte riktigt va jag tycker om bilden men brun och blond var jag allt!

söndag 16 januari 2011

Pulspass

Klockan 3 så ska jag på pulspass! Det blir min itroduktion och jag ser verkligen fram emot det. Ska bli super kul. Jag har samma tjej i både den här introduktionen och i gruppsamtalen som jag har i egna samtal och det känns väldigt bra! Dessutom vet jag vem hon är vilket också känns bra.

Så snart ska jag ta och värma dagens andra mål. Har bara gröten hemma så det blir gröt till både frukost och lunch, men när jag är på Itrim cetret så ska jag köpa in lite nya måltidsersättningar! Måste ju ha lite variation i måltider alla fall :)
Gröten idag gick ner lättare än igår. Råkade blanda den med för mycket vatten så det kanske är smartare att göra så?! Ska nog prova det med sopporna sen också. Blir inte lika pulvrigt då :)



Förresten så har jag redan börjat känna reslutat. Vikten visar ett halv Kg mindre men framför allt så känns jag tightare och det är en asskän känsla! Så jag hoppas på riktigt stora resultat i slutet av den här veckan!!!

Jag skriver mer om hur pluspasset gick ikväll. Kram

lördag 15 januari 2011

Dag 1

Så har den första dagen startat med Itrim och mina måltidersättningar. Dagens första mål av fyra bestod av denna gröt på 145kcal. Kanel och äpple låter ju mumma och det var det också de första två tuggorna. Sen blev det inte så gott längre... Just nu känns det som en evighet med 3 månader av det här klistret men det ska banne mig gå! Och så farligt var det ändå inte.
Ber en liten bön om att sopporna och shaken ska smaka godare men det tvivlar jag på. Men vad är väl tre månader av resten av mitt liv liksom? Det är så jag måste tänka.
Men gröten var trots allt mättande! Det kanske inte säger så jätte mycket med tanke på att jag äter väldigt lite till frukost, men ändå. Om sopporna och shaken är lika mättande så tror jag att jag ror det här i hamn :)

Kram