Sidor

Visar inlägg med etikett Mått och vikt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Mått och vikt. Visa alla inlägg

lördag 17 mars 2012

lördag 10 mars 2012

I´m back!

Förlåt för frånvaron på ett tag men jag har jobbat som en galning! Men nu är det helg och jag taggar det som komma skall. Jag vaknade trött som tusan, hög på allergitablett och allmänt hes med halsont. Så kravlar jag mig upp ur sängen drar mig till vågen och ser den underbara siffran på vågen. -2kg. HURRA! Plötsligt blev livet mycket mycket bättre! Jag som bara vill ge upp och slänga mig i soffan med lösgodis, chips och dipp känner nu att motivationen är tillbaka igen så nu kör vi.
Vill ni också göra en satusnova (nystart) så ladda idag och imorgon och så dra igång järnet på måndag! Jag tror på er!
Puss på er!
Bild från Skottland i höstas.

måndag 30 januari 2012

Inser det först nu!

Om jag ska jobba som musikalartist eller artist över huvudtaget så måste jag köra stenhårt med träningen. Det är ett sjukt krävande jobb och om jag ska komma in på en skola så gäller det att köra på hårt inför det också! Så, nu blir det träning i mängder!
Inte tänker jag sätta en chokladkaka som stopp för en karriär? Lets face it, jag skulle aldrig mer röra chocklad om det kunde få mig att komma dit jag vill i livet. Att jag insett det först nu är ju ett stort skämt, men samtidigt, bättre sent än aldrig.

Idag har jag vägt mig och mätt mig.
-1kg
-1,5cm i midjan
vilket betyder att jag har ett sunt midjemått!! Nu är det bara jobba för sunda kg också. Och ett sunt BMI.

Åh va peppad jag är! Tihii :D

måndag 23 januari 2012

Yeah minus at laaast


Så nu har jag vägt mig och det -2,5kg på vågen den här veckan! Jag körde ju soppgrejen men bara i 5 dagar helgen så har jag ätit som vanligt fast ganska mycket skit faktiskt. Det blev mycket bröd och de är ju aldrig bra för mig. Men som sagt 2,5 kg är inte helt fel! Taggar järnet! Snart ska jag ha tappat alla de där envisa kilona så jag kan börja koncentrera mig helt på träningen och en trimmad kropp.
Dock blir det ingen träning idag... :( Jag är nämligen genom förkyld och har lite feber... Suck. Då är det bäst att ta mina lediga timmar här på förmiddagen och bara sova sova sova.

Veckans "förlust":
Kg -2,5
Cm runt midjan 3cm

måndag 16 januari 2012

Viktutmaning vecka 2

Så har första veckan gått och visst har det varit lite jobbigt men det har gått väldigt bra ändå. Träningen gick mycket bra och maten med. hur blev resultaten då?
Kg: jag är kvar på samma vikt. Inte så konstigt dock. Den veckan i månaden och dessutom har jag säkert byggt lite muskler i veckan också. Men framför allt gäller det den här veckan. Kan gå upp nästan 3 kg då. Sjukt!
Mått: Jag har gått ner ÅTTA!! cm runt midjan. Ända stället jag mätt just nu. :) Och med tanke på det resultatet så borde jag väl egentligen gått ner? Eller?

Nu börjar vecka två med allt vad det innebär och den här veckan blir inte en lek. Jag och Sally börjar på en diet från USA (bara det säger ju hur vansinnigt det är) och den tar man innan en operation om man måste gå ner i vikt. Man kan tappa massor, och det hoppas jag på att göra.
Idag är det alltså dag 1 så vi får bara äta färskfrukt och en speciell soppa. Sally har gjort det förut och vet att det funkar men hon sa också att det var jätte jobbit... Hm vi hoppas på det bästa med andra ord. Håll tummarna!

söndag 18 december 2011

4 advent



Idag tog advent utmaning slut. Hur jag ahr lyckats då.

Maten: maten funkade mycket bra de första veckorna med de sista har jag faktiskt fuskat rätt så ofta. Lucia=lussebullar, middagar=pudding. Men jag är stolt över vad jag gjort och åt aldrig något onyttigt när jag inte ville utan tog ett beslut att det var okej i den studen och gick efter det beslutet. Jag tror det viktigaste är att man ska kunna ha ett sunt förhållande med mat och kunna äta utan dåligt samvete. Att jag inte har det nu är det största för mig!

Träningen: Har funkat hur bra som helst!! De första veckorna blev det gymmet alla vardagar och jag körde stenhårt. Mycket powerplate så mina ben och min rumpa gör fortfarande ont! Den här veckan ahr det blivit mycket heldagsjobb så inte lika mycket träning men 3 pass ändå plus promenad i fredags istället för utgång. Mycket bra val dessutom för vi träffade trevliga människor på vår (Bellas och min) promenix.

Vikt: Ja har inte vägt mig än pga av att det är fel vecka att göra det. En vecka i månaden går jag nämligen upp ca 3 kg. Men reslutat kommer så smånig om!

Tankar om utmaningen: Jag tycker att i det stora hela gick det bra och jag är stolt över mig själv. Träningen var för mig det viktigaste och det har jag verkligen lyckats med!! Hur gick det för er?

måndag 5 december 2011

Sitter i min säng och tänker tillbaka på helgens strapatser. Underbart! Har haft en toppen helg verkligen. Nu väntar jag på Sallys syster och valp som ska komma hit och jobba lite. De har ingen nyckel så jag måste öppna åt dem. Sen ska jag iväg till gymmet igen. Jag trivs där och jag känner att min kropp trivs med all träning den får. Den mår bra av det!
Jag vill verkligen köra stenhårt och bli riktigt slimmad och fin. Det kommer ju dock tyvärr inte gratis... Så får jobba som ett fån men det är det värt när jag får reslutat!

Till alla andra där ute som håller på med Adventutmaningen Tell me how it goes! Vill verkligen veta! Jag har än så länge tappat 5 kg och 5 cm runt magen min. Jag har tränat alla vardagar förra veckan utom fredag. Och jag har ätit regelbundna måltider. Alla de sakerna är det jag har bestämt att göra och nu också avklarat. Men nu börjar en ny vecka med nya saker att ta tag i och vet ni vad!! Snart är det JUL :)
Puss på dagen. Nu drar jag till da gym.

lördag 3 december 2011

Sjung bara sjung

Igår sjöng jag på en stor pub i centrala London, och det var något av det roligaste jag gjort! Hade med mig fina Bella och Julie och vi dansade rumpan av oss.
Apropå att dansa av sig rumpa så har jag tappat 5 kg! I FEEL GOOD! Alla går upp i vikt här men jag går ner trots en evig kamp mot allt onyttigt. Det känns underbart!

Idag kommer vara en underbar dag! FÖR JAG ÄR ENSAM TILLS IMORGON KVÄLL! Har hela huset för mig själv så ikväll kommer fina fina fina Alexander hit och vi ska laga "svensk" tacosm. och sen blir det nog lite utgång också. Mycket trevligt med andra ord! Älskar mina vänner de är underbara och finns alltid där när man är ensam.

Vad gör ni idag?
Nu när jag är ensam så får jag prata med mina vänner William och Kate :)

torsdag 25 augusti 2011

Det går bra nu

Skönt när vikten börjar gå neråt igen. Några dagar räcker för att få igång det hela. Nu är jag motiverad till tusen! Dagens frukost var samma som gårdagens kvällsmat. Grönsakssoppa. Kanske ingen frukost mat men var så gryyymt sugen på det :)
Igår tog jag hem färska räkor så det ska jag äta till lunch idag! Kommer bli mumsigt värre! Dessutom majkolvar. Passar till till räkor? Hm får väl prova mig fram :)

Idag MÅSTE jag gör färdigt i mitt rum... FÖR stökigt alltså! Alltid när man börjar packa och rensa så ångrar man sig alltid mitt i rensningen när rummet ser som värst ut... Inte kul. Men det kommer vara så skönt efteråt när allt är klart. Det vet jag :)

Ha en bra dag!

onsdag 24 augusti 2011

-Nej. - Va sa du? -Hej...

Jag är lite opepp just nu. Tog den superkorta ca80meters promenaden till farmor och farfar. Det räckte. Mina lår har blivit större... Inte okej. Bäst att bromsa det nu innan det går för långt. Och vadå för långt egentligen? Det ska inte gå någon stans! Jag tänker liksom ALDRIG ALDRIG ALDRIG gå tillbaka till Amanda som var förut för det var ingen jag ens känner. Mitt riktiga jag håller äntligen på att komma ut och det ska inte för stora portioner eller socker få stoppa!
Man måste sattsa om man ska lyckas. Let´s do this!

söndag 15 maj 2011

Födelsedagar

Myste hemma hos Karin igår och firade hennes 19års dag. Det var super mysigt, dock var jag klantig och dum men jag hade roligt med mina tjejer och hoppas dem förstod det! Så grattis KARIN, hoppas du äter mycket glass :) (vi gav Karin presentkort på ett känt glasscafé i Linköping).

Idag har det också varit kalas för min lillebror som fyller 12år imorgon. Släkten kom hit och åt tårta men jag åt världens godaste fruktsalad så jag klarade mig fint utan något sug efter tårta!


Mina kusiner ville se min balklänning och gissa vad! DEN GÅR IGEN! Det skiljde 10cm för att stänga den och nu går det :D hurrrrraaaa!! Jag är så sjukt glad!


För övrigt har jag gått på moln hela dagen. Vet verkligen inte varför? Kännt mig lycklig och glad. Var länge sen jag kännde mig så här. Som om saker kommer lösa sig bra och att jag faktiskt är värdefull. Jag kunde inte känna så förut så det är helt enormt för mig att kunna ha den känslan!






onsdag 30 mars 2011

GHAAA YEEES!!

JAG HAR ETT MIDJEMÅTT PÅ 84! Det betyder allså att jag har ett synt midjemått nu. Fattar ni! HIHIHIHI! Okej det här gjorde verkligen min dag. Åh va glad jag är! Helt sjukt att jag kunde vara så där stor och hemsk. Usch! Aldrig mer säger jag bara! ALDRIG MER! 46cm borta! :D på bilden visar jag hur stor jag var innan!

Mycket smickrande bild ja jag vet! Haha skyller på att mamma inte akn fota ;)

Lycklig

Jag blir lite lycklig mitt i all stress. Anledningen: jag har gått ner 6hg sen igår. Det betyder att jag har gått ner 2.4kg på 2 dagar! Känns skönt att komma tillbaka på banan. Allt för att vara på topp tills söndagens strappetser! Haha.
Nu ska jag skriva klart ett arbete om "varför man gäspar" och sen blir det att göra mig iordning och åka till skolan för att köra lite Hair-rep så här på morgonen :)

Va ska ni göra idag?

Tänkte att det passade in med en bild på tjejen som alltid är lycklig! Lina Edgar

Lill-lördag

Sitter i skolan och har nyss ätit en fruit & nut-bar tillsammans med en Loka peach! Super gott! Behövs när det är så sjukt mycket man måste fixa i skolan. Helt sjukt mycket grejer man måste göra alltså! Massor av rapporter som ska in, prov, musikal, GHA BLIR TOKIG! Men jag antar att det inte är någon omöjlighet att klara av det här så det är bara bita ihop och utnyttja all ledig tid man har. Får trösta mig med att det bara är 11 veckor kvar till studenten!

Imorse körde jag ett stenhårt styrkepass, och ja, jag glömde stretcha... Vilken nu resulterar i att jag har träningsvärk i muskler jag inte visste fanns?!!! Typ den där muskeln man har i knävecket. Va tusan är det för muskel :S Men jag är i alla fall nöjd över min morgon prestation. Allt tack vara peppade videor från JNL (Jennifer Nicole Lee). Jag vet att jag tjatar mycket om henne men hor är banne mig grym ju!

Vägde mig imorse bara för att det känndes sån skillnad från igår. Men tänkte hela tiden; det är inte möjligt att jag gått ner i vikt på en dag meeeeeeeen...... JAG HAR GÅTT NER 1.5 KG SEN IGÅR!! Skönt att se snabba resultat igen som i början. Det var precis det jag behövde för att bli peppad att köra vidare i världens fart!

Nej nu ska jag som sagt ta tag i min lediga tid och plugga lite.

(11 veckor sen slipper jag den här stressen. För ett tag ... )

söndag 6 mars 2011

NÄSTA MAGISKA GRÄNS!

Jag har passerat nästa 10tal! Asså blev så galet lycklig när jag såg en åtta istället för en nia imorse när jag stod på vågen. Känns helt sjukt att jag får några veckor sedan kännde samma sak fast det då gällde en nia! Det går så fort och det passar mig utmärkt.
Asså när jag kollar på alla gamla bilder så mår jag typ illa. Hur kunde jag göra så mot mig själv. Jag gick ner mig totalt i negativa tankar men jag känner att ju fler kg jag tappar dessto gladare och lyckligare blir jag. Tänker aldrig återgå till den där tragiska människan!
Jag har aldrig tänkt Amanda som en tjock person. Jag tänkte Amanda som en smal och sund person fångad i nån tjock galnings kropp. Men nu börjar den rätta Amanda komma fram och det känns GALET BRA! Äntligen. Äntligen så får folk se vem jag faktiskt är.
Jag vågar mer nu också! Jag njuter av att klara av saker. Igår tex så sprang jag för första gången på, ja MÄNGDER av år. Visst kanske inte så jätte långt men ca 1,2km eller något sånt och det med en förkylning. Jag stannade aldrig och jag sprang hela tiden. Tog inte ens några meter i gång tempo. Jag bara skuttade fram. Visst flåsande som en galning, men jag gjorde det i alla fall.
Hoppas att ni också kan märka att jag förändras på ett posetivt sätt?

Tycker om er! Känslan av att någon läser vad jag, lilla Amanda, har att skriva känns enormt för mig. Utan er och bloggen skulle den här resan vara miljoner gånger jobbigare! Puss på er söta läsare

I Rumänien

måndag 28 februari 2011

Min bikini

Väntade ju med att visa min bikini pågrund av att jag ville vara brun när jag visade den. Men nu blev det visst inte vit/brun. Nu vart det röd istället. Och bilden är mycket fint eller hur? HAHA. Är verkligen ledsen över brännan! Men jag älskar min bikini! Och den är finare i verkligheten! :) Vägde mig i morse. Hade ju som mål att gå ner under 90 nu när februari var över men nu vart det inte så. Vägde 91,5. Jag haer iallafall gått ner 20.5kg sen i somras! Men ändå. Känns lite jobbigt att inte klara målet. Så nu förlänger jag det till slutet av mars istället. Om jag inte klarar det så är något gryyymt fel med mig. Så under 90 tills april!

tisdag 8 februari 2011

Hälsokoll 2

Idag hade jag min andra hälskoll. Den var allt annat än dålig kan jag säga! 3 och en halv vecka har gått sen jag började på itrim och:

  1. Jag har gått ner 10,5kg
  2. Minskat mitt midjemått med 10cm
  3. Minskat med BMI med 3.3

Fatta att jag är överlycklig och svävar på moln! Små, rosa moln över allt...

söndag 6 februari 2011

Glädjetårar

Jag har inte känt skillnad. Sen jag började i somras med min batning (innan Itrim) så har jag gått ner över 16kg. Men jag känner mig exakt lika dan som jag gjorde som 16kg tyngre. Mamma har försökt berätta för mig att det är super stor skillnad och att ja måste känna av den? Men jag har helt enkelt inte gjort det. Men idag har jag struttat runt på promenad och kännt mig ganska snygg. Jag kan inte kalla mig för fetto längre för det är jag inte. Jag är inte smal. Lååångt ifrån och jag ska fortfarande få ner 20 kg, men, jag är inte ett fetto och det känns skönt att äntligen få känna så efter hur många år som helst. Kom till och med lite glädjetårar när ajg hittade bilden som jag visar här under. Tänk att det är så stor skillnad!

Ser ni den? Jag gör äntligen det!!!

lördag 5 februari 2011

Före och efter (än så länge)

På begäran har jag lagt in några före och efter bilder för att ni ska se lite skillnad. Jag har mycket bättre bilder på mig där man verkligen ser skillnad men jag står bara i underkläder då och har inte nån lust att lägga ut dem ;)

Så Karin kolla under fliken före/efter :) kram