Sidor

Visar inlägg med etikett Mål. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Mål. Visa alla inlägg

måndag 12 mars 2012

Gamla Mandan

Sitter och kollar igenom de första inläggen jag gjorde på den här bloggen och inser vilken sjuk resa jag har gjort! Jag skriver om saker som att komma under 100 sträcket vore underbart och nu känns det bortom allt att jag faktiskt varit långt över 100 kg och snurrat. När var det här liksom. Jag tycker det är så skönt att se på mitt gamla jag och jämföra med hur jag är nu. Kollar filmer, bilder och saker jag har skrivit och inser vilken mes jag var. Rädd för allt och orolig och ångest drabbad. Usch vad jag hatade den där personen. Nu är jag modig, ingen kan slå på mig och jag tar elaka kommentarer med en klackspark. Jag flyttade ifrån allt som var tryggt och startade ett helt nytt liv i London. Jag pratar engelska utan problem, jag som inte ens vågade öppna munnen på engelsklektionerna i skolan. Jag får uppmärksamhet när jag går ut och dansar på kvällarna och även om en del är uppskattning jag helst sluppit så tar jag ändå åt mig när någon säger att jag är vacker. Jag tror inte det har med mitt utseende att göra, utan den självkänslan som jag byggt upp bakom att jag faktiskt kan klara av saker. Och inte vilka saker som helst utan att gå ned i vikt. Att våga gå ned i vikt. Jag är stolt över mig själv och det trodde jag aldrig för 2 år sedan när jag helst ville lägga mig och sova och aldrig mer vakna igen. Jag står här nu starkare än någonsin och försöker någon dra ner mig i skiten nu, ja då kommer den personen ångra sig!

tisdag 29 november 2011

Adventutmaningen

Ja nu när det är advent och allt så tänkte jag satsa ordentligt Det är tre veckor till 4e advent och under den här tiden ska jag vara 100 procent! Inget onyttigt alls!!! Klarat en dag så länge... Haha men man börjar ju alltid med en dag :) Märker dock att det kommer bli svårt eftersom man är omringad av godsaker överallt! Bella var i Sverige över helgen och firade sin bror och kom hem med marabou.... Min drog... Och hon frågade mig om jag ville ha och kan ni ana hur svårt det var att säga, nej. Jag som saknar marabou. Men har jag klarat 3månader med bara måltidsersättningar så vet jag att det här är ingenting som jag borde ha problem med egentligen. Jag tror att allt handlar om inställning och jag är så besluten på att bli fit right now!
VEM ÄR MED MIG!!??

Alltså, inga lussebullar, pepparkakor eller skumtomtar! Lev rent tills den 4advent! 3veckors utmaningen startar från och med, NU!

Är du med i min utmaning? Skicka din mailadress till mig så skickar jag recept, tips och inspiration så vi tillsammans kan klara av dessa 3 advent veckor! Hoppas att du hänger på!

lördag 24 september 2011

Insperation

Igår var ju som sagt på mitt sista möte på Itrim. Blandade känslor måste jag säga. Är jag verkligen redo för att ta tag i detta helt själv. Som tur är så träffade jag på världens sötaste coach. Linnéa. Hon var toppen! Gav mig ny inspiration och lugnade ner mig inför London. Vi kom överrens om massor av bra saker och hon visste verkligen vad hon skulle svara på alla frågor!
Hon gjorde det klart för mig att flytten inte borde vara något som förstör, tvärt om så är det en ny del i mitt liv som börjar med nya grejer att ta tag i. Jag kan ju vara precis vem jag vill i London. Behöver ju inte vara den Amanda jag är här. Självklart menar jag inte att jag ska spela någon annan men att nu startar en nytt liv med nya ideal att leva efter. Träningen är nog detallra viktigaste för maten vet jag kommer att vara svår i London! Så funderar på att skaffa Pt eller något. Får se hur det blir men motivationen är på topp igen! Hurrraaayyy :D Tack Linnéa!

Snart kommer den här snyggingen till mig för vi ska träna lite till konserten vi har idag :)

söndag 28 augusti 2011

Blandade känslor

Itrim ringde nyss och vi bokade in en ny tid till mig med en personlig coach. Min förra Jessica (galet bra!) ska ut på äventyr til USA och ahr slutat så nu ska jag ha en annan tjej istället. Lite synd att jag bara kommer ha ett möte med henne dock :/


Imorgon är det bara 5 veckor kvar tills jag flyttar och det finns inget roligare än det just nu men det betyder inte att det kommer vara jobbigt också... Det finns en anledning att Itrim har en minimum tid på ett år innan man får sluta därför att det tar tid att börja ett nytt liv. Och att jag inte ska gå klart den här tiden gör mig sjukt orolig ibland.. Men jag ska ju verkligen starta ett nytt liv på ett nytt ställe så jag har tänkt ta med mig min nya livsstil dit. Jag tänker verkligen inte gå tillbaka till mitt gamla jag så bara jag är riktigt envis och motiverad så vet jag att jag kan klara av det här men det kommer inte vara lätt! England är ju inte direkt känt för nyttig mat, men det är klart att de har bra alternativ också!

Jag ska iallafall ha ett möte den 23 september och då så ska vi gå igenom hur jag ska lägga upp maten och träningen under min flytt. Gymkort igår ju i lönen jag får så det är ju bra :)

Jag kommer klara det här. Det måste jag ju!

onsdag 24 augusti 2011

-Nej. - Va sa du? -Hej...

Jag är lite opepp just nu. Tog den superkorta ca80meters promenaden till farmor och farfar. Det räckte. Mina lår har blivit större... Inte okej. Bäst att bromsa det nu innan det går för långt. Och vadå för långt egentligen? Det ska inte gå någon stans! Jag tänker liksom ALDRIG ALDRIG ALDRIG gå tillbaka till Amanda som var förut för det var ingen jag ens känner. Mitt riktiga jag håller äntligen på att komma ut och det ska inte för stora portioner eller socker få stoppa!
Man måste sattsa om man ska lyckas. Let´s do this!

torsdag 16 juni 2011

Jag skäms!

Ja det gör jag verkligen. Jag har slappat till mig något så oerhört! Helt sjukt vad student och bal och middagar kan få en ur banan på kort tid. Jag har lagt på mig några kg igen
och nu har för tusan bägaren runnit över! VAD HÅLLER JAG PÅ MED!!!??? Är jag sjuk eller? Vad tänker jag med? Jag har slitit som ett djur för att få bort 30kg och sen ska jag bara strunta i det eller?
Jag har inte vågat blogga för jag har betett mig som skit rent ut sagt. Har behandlat min kropp som en sopptunna! Men nu ska jag ta tag i bloggandet för jag vet att det spelar så sjukt stor roll i mitt liv att blogga! Att få skriva av sig alla frustrationer och bara fokusera på målet.

Vecka 29 åker jag med Elin Franzén till Öland och då MÅSTE jag vara under 80kg. Inga undantag. Jag ska jobba stenhårt nu för jag ska ju dessutom simma Vansbro om några veckor! HJÄLP!
Häng på i min utmaning! Sätt en målvikt eller delmålvikt som du ska nå till vecka 29. Nu peppar vi varandra till att klara det här för det är vi värda!

LET´S DO IT!!!!
Elin vecka 29 då tusan! :)

måndag 9 maj 2011

Studentutmanigen!

En månad kvar! Alva har en utmaning fram till studenten! Jag är självklart på hoppas att du är det också. Du behöver ju inte ta studenten för att vara med. Sätt målet inför beach 2011 istället! Tillsammans stöttar och peppar vi varandra genom det här! Ensam är inte alltid så stark och jag känner iallafall att jag behöver peppning från er och är därför självklart sugen på att peppa er!



Jag har förstått att många läser min blogg och använder sig av den som peppning, men läs den inte i smyg! Jag vill ju veta vilka ni är som följer mig och jag vill kunna hjälpa er. Så lämna en kommentar eller skicka ett mail så jag kan följa era bloggar eller svara på era frågor.


Jag ska helt ärligt säga att jag är skiträdd och nervös för den här utmaningen men jag måste klara det! Det är balklänning som ska passa och jag vill kunna äta studentmiddagen med gott samvete!


Här är mina mål för den här utmaningen:

Träning:

1. Träna något varje dag

2. Träna på Itrim minst en gång i veckan

3. Träningssimma minst en gång i veckan

4. Dra med mitt gummiband varje kväll


Mat:

1. Äta bra frukost. Mycket frukt och grönt

2. Ära lätt och nyttig lunch

3. Inga stora kolhydratkällor

4. Inga sötningsmedel

5. Måltidsersättning till kvällsmat och mellanmål

6. Dricka mycket vatten

7. Självklart inget socker! (undantag för balmiddagen då jag får äta efterrätt)




Jag kommer kanske lägga till några mål men dem som jag skrivit upp nu måste vara till 100%! En månad det klarar vi! Eller hur?






NU KÖR VI!!!!!



onsdag 4 maj 2011

Studentsjukan

Har insett nu hur kort det är kvar av gymnasiet... Känns sjukt och overkligt...
Ska leta studentklänning idag med mamma. En av många ångestmoment i att ta studenten. Sen är det till att städa, plugga, leta efter skolböcker så jag kan plugga, packa upp, skriva en låt färdigt, träna till konserter... GHA! Blir snart tokig. Det är klart jag inte går ner så mycket i vikt längre när jag är så här stressad. Det är ju bara för mycket just nu!

*djupt andetag*

Ett steg i taget. Måste ju klara det här. En månad kvar sen är det studenten.

tisdag 3 maj 2011

Super Maj

Ja det här ska bli supermånaden! Jag ska vara skit snygg på studenten och balen så here we go! Ska bli bra mat till 100% mycket träning och ständigt pepp. Jag är dessutom inte ensam. Mamma och pappa har hängt på och sen har jag ju min underbara Alva :)

Alva och jag ska vara superduktiga båda två! Det börja idag men ett Zumba-pass :) det är en vän till mig som leder passet så det ska bli jätte kul.


Jag har startat min dag med en god smoothie. Havregryn, naturellyoghurt, banan och hallon. MUMS!

Nu ska jag gör mig i ordning och sen förbereda min dag. Ska bli skönt att få komma tillbaka till det riktiga och normala livet.
Hörs senare idag! Puss


Min gullis Alva

torsdag 7 april 2011

2 dagar kvar

PÅ LÖRDAG FÅR JAG ÄTA LUNCH! Så. sjukt. galet. värt. Har inte ätit nån riktig mat på 3 månader. Kommer inte ens ihåg hur det smakar. Får ju inte äta vad som helst men ska nog äta lax och morötter i ugn typ. Gott!

Idag har jag köpt en träningsdagbok! Där ska jag börja skriva vad jag ska träna för något i kommande veckan så jag vet att det verkligen blir av. Jag har ju en liten förälskelse i skrivblock. Finns inget bättre än att börja skriva i ett nytt block! Så nu ska jag verkligen skärpa till mig och verkligen skriva ner allt och sen göra det också! Peppa :D

Mina tränings mål:

1. Simma minst en gång i veckan.

2. Gå på ett pulspass minst en gång i veckan.

3. Träna någon sorts träning varje dag hemma!


Så här såg jag ut när jag fyllde 18 den 26 Novmber. Jag kommer ihåg att jag tyckte att jag var fin i min nya kjol men när jag ser bilden nu blir jag så sjukt ledsen. Den där tragiska människan på bilden finns inte mer och ska aldrig få komma tillbaka!!! Jag hatar henne. Det kan jag helt ärligt säga att jag gör. Det fanns inget med henne som jag tyckte om. Det är så skönt att få lämna det där livet bakom sig och fokusera på något annat, nytt och bättre. Jag längtar tills jag nått min målvikt och bara kan fokusera på att träna mig till den perfekta kroppen! Det roliga nu är att jag inte akn ha den där kjolen längre. Den trillar av!!!

måndag 4 april 2011

12 veckors träff

Idag hade jag möte på Itrim med Jessica. Det har nu snart gått 12 veckor (på lördag) och jag ska få äta lunch då :D så vi pratade om hur saker gått och hur jag utvecklats som person både fysiskt och psykiskt. Dessutom satte vi nya mål. Mycket träning säger jag bara! :D
Jag är nöjd över mina prestationer. Har tappat massor av fett och bara lite vatten och muskelmassa. För er som inte vet det så tappat man alltid muskelmassa när man bantar. Men jag ska jobba upp musklerna mycket när jag nått mitt viktmål som det bara är ca 9kg kvar till :)


Nu ska jag snart äta lite kvällsmat och njuta av att jag är jag och att Åke-provet är klart!

Puss

Jag och sötJohan (som jag förövrigt spelar mot i Hair) i Idolkön. Han var verkligen hur snäll som helst mot mig igår!

måndag 28 mars 2011

Lite satus nova igen!

Japp idag blev en liten omstart igen! Var tvungen att motivera mig på nytt igen så därför gjorde jag om bloggen lite och planerade min vecka. Tyvärr var jag sjuk idag men efter mycket vila så är jag fit for fight igen så imorgon blir det Itrim-träning + powerwalk med mera!
Ska börja vända på mitt dygn så just nu ligger jag i sängen och säger godnatt till er kära vänner! Imorgon blir det att gå upp klockan 5 för en promenad och lite styrka. Sov gott!

PS: min mage börjar faktiskt bli rätt så platt nu! :D :DS

tisdag 22 mars 2011

IDOL 2011

Som de flesta vet som känner mig så har jag svårt för att göra något bara "lite grann". Jag måste göra det till 100% med all min kraft! Det är därför jag har svårt att göra olika saker samtidigt! Va är det som hela mitt liv håller på med nu då? Jo Idol kom mer till Linköping nästa söndag och då ska jag söka. Har tänkt söka sen 2004 men har väntat ända tills nu. Bestämde att jag skulle vänta tills året jag tog studenten och nu är det mindre än 2 veckor kvar. HELT SJUKT! Så nu har hela mitt liv gått till Idol alltså. Jag tänker oavbrutet på sånger att sjunga, hur jag ska se ut och hur jag ska bete mig. Ja jag vet jag är skit töntig men jag känner att om jag ska söka då gör jag det på riktigt!
Det lutar åt denna låt. Är nästan 100 på att jag kör den när jag söker. :)
Önska mig lycka till och håll alla tummar du har!!!!! :)

torsdag 17 februari 2011

Plugg

Har Naturkunskapsprov imorgon. Känns som jag borde börja plugga snart men har verkligen ingen lust als! Fast jag vet ju att jag måste. Jag får trösta mig att det är lov efter provet. Och vilket lov sen! Teneriffa here I come!

Har köpt ny bikini med mamma :) Eller jag fick den rättare sagt. Det var mammas present till mig som hon lovat mig när jag gått under "den magiska gränsen" och det var ju faktiskt ett tag sen nu! Jag menar jag kommer ju snart under nästa magiska gräns :D Faktiskt bara några kg ifrån och det känns GÖÖÖTTT!
Så iallafall min bikini då, den är 50talig vilket jag ÄLSKAR men den har dock inte så hög midja. Den är vit och marinblårandig med vit snörning vid sidorna. Hm okej svårt att förklara men sjukt snygg. Tänkte fota och lägga ut här men tänkte att det är bättre för oss alla om jag gör det när jag är i Teneriffa och har lite brunare hy och lite mer fräknar. Så där lagom mycket för att ni ska kunna avundas mig som ligger i solen. Mohaha!
När jag prövade bikinin blev jag totalt förälskad på direkten. Mamma också. Jag prövade en XL och den var lite för stor men en L var lite för liten tyckte jag så jag tog XL i allafall. Mamma gick och betalade när jag bytte om och när jag kom till kassan så frågade
Mamma: tyckte du om bikinin?
Jag: JA klart jag gjorde jag ÄLSKADE den!
Mamma: bra för jag köpte ett till par bikinibyxor i storleken mindre så du kan ha den i sommar med. Men tror du det räcker med en storlek mindre?
Jag: ja det måste det göra. Så mycket krymper jag nog inte.
Mamma: Ehm, okej!
När jag kommer hem och packar upp bikinin läser jag storlek M i den mindre modellen. Jag sa det till mamma och hon sa va gjorde det (A) haha hon är så lätt att avslöja när hon ljuger. Så mamma tror antagligen att jag kommer krympa 2 storlekar tills isommar. Bra att någon tror på mig. Kanske ska börja göra det mer jag också. Så ett mål som jag lägger till på listan. Att kunna ha mina bikinitrosor i storlek M och trivas i dem!