Sidor

Visar inlägg med etikett Träning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Träning. Visa alla inlägg

torsdag 3 maj 2012

Peppa för att bli peppad

Så här pepp är jag på gymmet idag. Okey egentligen vill jag ligga kvar i sängen, Men det struntar vi i och så kör vi istället!

 

måndag 12 mars 2012

Mörrnmörrn

Igår kväll drack jag ett stort glas med diet coke innan jag la mig. Dumt beslut eftersom koffeinet gjorde att jag inte kunde somna. Somnade nog efter 12 någon gång men när klockan ringde kvart i 7 imorse var jag på strålande humör och inte alls trött! Solen skiner ute och jag tror att allt solsken igår gjorde underverk för mig :) Jag är taggad inför dagens danspass och till och med mitt jobb!
Nu ska jag ta en timme åt att jobba på mitt lilla "hemliga" projekt som jag knogar på.
Ha en fin dag och om solen tittar fram njut av den!
Och vill du peppa dagen lite extra kan du lyssna på den här. Man blir glad hela vägen ner i tårna.

Mina barn har börjat kalla mig för Bambi för de tycker jag har stora ögon. Jag har absolut ingen aning om va det pratar om!!

söndag 26 februari 2012

...och i London blev det sommar!

För några veckor sedan var det snöstorm här. Men nu är det sommarvart typ! Jag skulle lätt kunna gå i bara linne och shorts!
Har varit på gymmet nu på förmiddagen på ett Zumbapass. Nu har jag haft tre olika lärare de gånger jag prövat Zumba och alla passen är enormt olika! Sjukt kul dock!! Trodde jag skulle dö när jag gick från gymmet för var genom svett och så ha solen rakt i nyllet. Men nu längtar jag efter att få sätta mig ner någon stans i solen och bara mysa!!
Drar på mig en sommarklänning och åker till Hammersmith för att träffa Denise från Tyskland som är här på semster. Hörs ikväll! Puss
Klänningen kommer från Bik Bok och västen från Primark :)

onsdag 22 februari 2012

Igår gick jag på Zumba och det var så galet roligt. Det var inte som Zumba jag kört förut utan mer en blandning av jazz, salsa och streetdance i en och samma dans. Hur kul som helst! Trött blev jag också :) Jag får se men ska antagligen på body pump idag. Min kropp är så trött men ska försöka klara av det. Annars får det bli promenad eller något.

Min mamma ringde mig igår kväll när de kommit fram till Oman... Vart och skönt och idag ska de sola och bada.. Nej jag är inte bitter. Inte alls! Tur att man får gosa med söta barn som uppmuntran!


onsdag 15 februari 2012

Det här ska bli den bästa dan mitt liv. Kind of.

Vaknade med 3 barn i mins säng som lekte med min gosedjurspanda Amanda Panda. Klä på dem kläder och trycka in lite flinger i magen på dem och sen sätta på tvn. Fint. Nu ska jag städa iordning huset för jag vill vara ledig på fredag förmiddag när Elin är här så städar nu istället. Sen ska jag till gymmet. Jag är ledig fram till 3 så det känns toppen! Ska kolla om det finns några roliga pass idag. Taggar allt förutom spinning igen för stackars min rumpa!
Hoppas nu får ha den bästa dagen i ert liv.
Puss




måndag 13 februari 2012

All that Jazz på gymmet


Prövade lite nya pass idag. Bland annat en dansklass. SÅ SJUKT KUL!!!!! Vi lärde oss koreografin till All that Jazz. Dock var det en äldra kvinna med i gruppen som tyckte det var lite jobbigt att den var så "sexig". Haha jag hade i alla fall sjuktkul! Sen blev det ett spinningpass vilket jag aldrig prövat på förut! Men det gick bra och var hur roligt som helst. Nu sitter jag halvdöd. nöjd och lycklig efter en superförmiddag! Snart ska jag hämta barn hos en kompis och gå och handla ost åt Sally. vad ska ni träna idag? :)




torsdag 9 februari 2012

Godmorgon

Snart drar jag iväg till gymmet. Ska ta det lite lugnt dock för massagen igår har gjort min rygg lite upprörd. Känns som massor av sår inuti där jag hade alla knutar så just nu är det omvänd effekt och jag är stel som en pinne!
Det är skittråkigt väder här.. Himlen är kritvit och allt är grått. Känns som jag hamnat i en sån där liten kula man skakar på så det snöar. Jag och min lilla minivärld. Ingen snö är det heller. fast det är ganska skönt. Så här mycket snö var det i helgen. Antagligen var det all snö för i år. Bra tycker jag för nu ska det ju bli vår!!


onsdag 8 februari 2012

Egen dag

Idag har jag varit ledig från 9 till 4! Sally såg att jag mådda skit och har gjort det de senaste dagarna så hon hjälpte mig att boka in mig på massage. Så idag har jag haft en helt underbar och välbehövlig dag!
Jag började med havregrynsgröt och russin som sedan övergick i en film med Phoebe. Sen gick jag till gymmet (som jag inte gjort en endaste gång den här veckan) och körde ett powerplate pass. Jag trodde att jag skulle vara sämst idag men det gick bäst för mig av alla i gruppen. Iofs så är man ju bara 6 stycken i en grupp, men för mig betydde det mycket. Dels med tanke på att de andra ser mer vältränade ut men det var jag som orkade mest! Det sitter inte bara i utseendet.
Efter en skön dusch gick jag på min massage. Den var heeeelt heeeelt underbar! Jag somnade nästan! Sen blev det till att göra lunch (kycklingsallad) och så en promenad till starbucks. Där satte jag mig i en soffa med en kaffe och bar och läste ELLE. Jag skrev också lite på en prodjekt jag håller på med :)
Nu har jag lagat spagetti och köttfärssås och lagt barnen och ikväll sitter jag barnvakt så det blir bara jag. Skönt.
Känner att det här var precis vad jag behövde! Utan tvekan! NU KÖR VI IGEN! KOM IGEN!

tisdag 31 januari 2012

Förmiddagar

Jag älskar förmiddagar! Dels för det är min lediga tid på dagen så jag kan göra allt som träning, inköp av avocado mm. men också för att jag jobbar som bäst på den här tiden! Jag jobbar bäst på morgonen eller mitt i natten. Det är då jag kommer på mest låtar mm. Gjorde alltid alla läxor på natten och morgonen. Det går helt enkelt bättre för mig då :)

Den här morgonen har jag hunnit med att släppa av 3 barn vid skolan, gymmat, ätit och ska nu spela lite FIFA! Bra morgon.
vad gör ni idag?


måndag 30 januari 2012

PT :D

Jajamensan idag har jag fixat en PT som jag börjar träna med nästa vecka. Kostar lite grann men det är det värt. Jag ska bli så sinnessjukt fit inom några månader så ni anar inte!
Jag lägger upp en plan för morgondagen varje kväll innan jag somnar. Vad jag ska äta, hur jag ska träna och vad jag ska tänka på. Tänkte visa dagens plan senare ikväll. Åh va jag är peppad. Hoppas att den här motivationen fortsätter! Det vore ju helt underbart. Utan motivation är man inget! Nada. Du kommer ingen vart. Så så fort du känner att den finns där, TA CHANSEN! Det kan visa sig vara livsavgörande! I mitt fall med Itrim var det så. Det var en gnutta motivation som växte tack vare Itrim och utan dem har jag ingen aning om vart jag varit idag? Tror inte jag varit i London, inte gått på någon skola, hade jag vägt lååångt över 100kg? Det skrämmer mig att se tillbaka, jag ser därför bara framåt! Och framtiden ser ljus ut :)

tisdag 24 januari 2012

Ignorerar

Jag tror ständigt på att om man ignorerar något länge nog så försvinner det. Kanske inte riktigt funkar med min förkylning men försöka går ju! Jag har varit på gymmet idag men tog bara en powerwalk i 40 minuter för om jag anstränger mig för mycket så vet jag att förkylningen blir värre. Hatar att min kropp ska reagera så!

Förut när jag var sjuk så tänkte jag "Yes, då behöver jag inte träna!" Nu tänker jag "Skit också, nu kan jag inte träna..."
Den förändringen är värd guld för mig! Det som jag så länge jobbat för att uppnå ligger nu inom räckhåll. Kan inte beskriva med ord hur skönt det är!
Fick med brev från mamma idag. Ett stort kuvert eller Puzzel som man så fint kallar det här. I kuvertet låg lite måltidsersättningar, hälsotidningar, nötter, torkade aprikoser, strumpbyxor och en ny sport Bh och trosor. Asvärt! Tack mamma det var behövligt! Nu har jag städat mitt rum tänkte försöka få lite ordning på livet. Ikväll blir det kanske bio med Bella vilket jag känner skulle vara heeelt okej faktiskt!
Bella

torsdag 19 januari 2012


Hej bloggen! Och förlåt att det blev lite tomt i bloggen igår. Jag hade en mycket u
pptagen dag och hade inte en minut jag kunde sätta mig ner och blogga på...
Dock hade jag en riktigt bra dag! Jobba några timmar sen gymmet och sedan hem igen för att byta om och sen åka till Piccadilly och träffa Alex. Efter en promenad och lite tittande i Urban Outfitters, så gav jag mig hemåt igen. Kvällen tillbringade jag med Bella och vi kom på att livet är komplicerat. En fin dag med andra ord. Gillar att vara upptagen och göra mycket saker!

Nu sitter jag med ett glas mjölk och tänker på vad jag ska göra på gymmet. Blir det powerplate idag någon tro? Kanske bäst? Gäller verkligen att jag håller uppe stenhårt med träningen under den här dieten även om jag är trött. Annars så är kg som trillar av bara vatten och muskler mest men jag vill att fettet ska försvinna. Blir spännande att se vad som händer efter dieten! Kanske går jag upp det igen men förhoppningsvis inte. Ska träna så pass mycket nästa vecka att det ska vara omöjligt för kroppen min :)

De här pannkakorna har jag och Bella gjort. Smakade gudomligt och skulle kunna döda för en just nu. Men nej! Ska man vara fin får man strunta i pannkakor och andra söta saker!

tisdag 17 januari 2012

Grönsaker för det är jag värd!

Japp idag äter jag bara soppan och grönsaker. Jag får svulla hur mycket jag vill i grönsaker men det blir inte riktigt så. Morotsstavar i alla ära, men chocklad är det bästa man kan svulla i alltså!

Som jag skrev innan är jag trött och sur men det känns lite bättre nu. Jag gick till gymmet och trots att jag egentligen inte orkade så körde jag powerplate! Och det gick skitbra!! Efteråt känner jag mig mycket bättre. Plus att jag fick 30 minuters sömn efter duschen.

Jag tänker inte påverkas så lätt av sånt som händer runt omkring mig. Jag är för upptagen med att vara jag just nu och det är väl så det ska vara. Jag tycker för en gångs skull att jag är en människa som förtjänar det bästa och det är därför jag tränar, käkar soppa och umgås med Bella för alla de sakerna kommer få mig att må bra!

fredag 13 januari 2012

Morgon stund med havregryn i mun

Så nu har jag väckt, klätt, "matat" och skickat i väg de äldsta barnen till skolan. Phoebe ser på Tv och jag ska snart ta med henne till daycare.

Min frukost bestod av banangröt. Det här receptet http://satusnova.blogspot.com/2011/08/nyttigt-godis.html fast utan att jag rullar de till bollar. Det var gott och med ett litet glas tranbärsjuice i magen så är jag nu fit for fight. Drar till gymmet så fort jag lämnat av Phoebe! Jag är dock helt död i kroppen fortfarande så får se hur det går... Men skam den som ger sig.

Ikväll bär det av till Bella för lite mys och sen blir det dans hela natta. Ska skaka rumpa som en idiot så kg bara trillar av. :)
Nej nu måste jag gå. seeya!

torsdag 12 januari 2012

Min dag...

...har gått bra! Bra mat, ingen småätning utan 4 mål (2 större, 2 mindre) och suverän träning!
Nu är jag trött mätt och nöjd. Det finns bara en grej som jag borde sluta med men som jag har sååå stort problem att ge upp... lightläsk. Det är i stort sätt skit på burk men jag älskar det så mycket! Jag älskar det mer än vanlig läsk så det måste betyda att det är riktigt dåligt... Jag ska försöka men kan inte ge upp allt på en gång! Kanske ska börja använda lightläsk som en belöning? Typ fredagsmys = en burk colalight? Ja något borde man ju komma på vi får väl se.

Idag har jag varit allmänt pepp på att klara av det här och efter lite prat med en god vän så är jag nu sjukt mycket mer pepp! Nu ska jag klara det här och där med basta ;)

Halvdöd

Mycket riktigt så är jag nu helt slut! Kan knappt röra mina ben!

Dagens träning:
  • Löpning km
  • Powerplatepass
Jag hade den värsta tränaren idag! Han är inte dålig som att han gör tråkiga workouts eller inte uppmuntrar en. Tvärt om! Han kör stenhårt med mig! Jag får panik varje gång jag ser att han ska ha passet men när jag väl står där kan jag ju inte backa ur. Det dumma med dagenspass var väl att jag hade sprungit innan för jag var redan trött och sen börjar han köra stenhårt med mig så jag tog ut mig så jag var näst intill död!! Jag gav allt kändes det som men samtidigt vet jag att det inte stämmer. Om man tränar så det känns som om man dör, då är man bara uppe i ca 80% av sin kapacitet. True story.

Nu ska jag snart hämta Phoebe på daycare och handla något gott till lunch. Ska bli gott och äta något nu när man gjort sig förtjänt av det!

Peppen fortsätter!

Vaknar upp pigg och glad och nöjd med livet av att två små söta tjejer rusar inte i rummet och säger, Mummy told us that we need to be dressed! Jag berättade att än har inte mitt alarm gått på så vi kan gosa i två minuter. Så två intensiva gosminuter blev det och sen var det bara att klä på 3 trötta barn. Coco (mitten) var så nöjd och glad över att få komma tillbaka till skolan så hon klädde på sig uniformen själv, åt frukosten fort, borstade tänderna och satte på sig blazern helt utan att jag var tvungen att säga åt henne. Stolt extra mamma.

Nu har jag klämt i mig 3 morötter och en hlav kopp kaffe samt en halvliter vatten. Känner att både jag och min mage är redo för gymmet! har bestämt att det blir till att springa idag igen och kanske lägga till ett powerplatepass med ledare? Det betyder att jag kommer vara helt från vettet slut, men det är det ju värt om jag får snabba resultat! Eller hur?
Jag är ganska så anti smink när det kommer till gymmet. Jag älskar känslan av att vara fräsch och rosig efter en träning. Dock blir jag tokröd ibland men det är iallafall bättre än rinnade maskara eller lager som håller in det som vill komma ut från huden. När vi svettas så kommer ju en del "dåliga" saker som kroppen vill bli av med ut också. Och jag vill bli av med alla dåliga grejer så det är därför jag dricker mycket vatten så kroppen kan skölja med det!
Åh va skönt det ska bli! Och berlöningen för det här blir en skön dusch och kanske en ansiktsbehandling till? Vi får se!

onsdag 11 januari 2012

I´m awesome

Har varit på gymmet för första gången sen jag åkte hem över jul. And it was gooood! Jag sprang på löpband för första gången i mitt liv och avklarade 2km på en kvart. Inte bästa någonsin men för mig var det bra för har inte sprungit sen i höstas! Efter löpningen blev det styrka på olika maskiner och avslutade med ett eget pass med powerplate. Kändes nyttigt och bra och är allmänt lycklig!
När jag kom hem unnade jag mig en ansiktsmask och en skön varm dusch. Sen blev det till att göra en nyttig sallad och äta den framför tvn. Hur jag hunnit med allt? Blev helt spontant ledig mitt på dagen eftersom mamma och pappa tog med alla tre barnen till tandläkaren och pizzaexpress! Skönt med lite lugn.

söndag 8 januari 2012

Första dagen i London 2012

Jaha då har det första dagen i London passerat förbi. Jag spenderade den (såklart) med Bella men också flera andra. Vi gick runt på en vintagemarknad och käkade på GBK mycket mycket trevligt. I slutet blev det även lite rundpingis. Lite jobbigt att spela mot Emil bara som är proffs... Men jag ägde enligt mig själv det måste jag ju erkänna. haha.
Nu sitter jag som vanligt i min London säng igen. Plippar på tangentbordet och skypar med mor min, eller gjorde nu sover hon. Har svårt att tänka mig att jag ska börja jobba imorgon igen. Har svårt att tänka att jag är här och att jag överhuvudtaget varit borta i nästan 3 veckor. Jag är "smått" förvirrad med andra ord.

Det bästa med att vara tillbaka är att komma in i vardagen igen! Ni kan inte fatta hur mycket jag saknar sunda vanor. Mitt gym tex. Åh va jag saknar det! Helt galet. Att få gymma bort alla jobbigheter och rensa hjärnan för en timme är guld värt i mina ögon.
Nej nu ska jag nog försöka komma till ro här hemma och göra i ordning mig för kvälla! Sov gott kära läsare!


Super server
Tomat Bella vill inte vara med på kort :)

söndag 18 december 2011

4 advent



Idag tog advent utmaning slut. Hur jag ahr lyckats då.

Maten: maten funkade mycket bra de första veckorna med de sista har jag faktiskt fuskat rätt så ofta. Lucia=lussebullar, middagar=pudding. Men jag är stolt över vad jag gjort och åt aldrig något onyttigt när jag inte ville utan tog ett beslut att det var okej i den studen och gick efter det beslutet. Jag tror det viktigaste är att man ska kunna ha ett sunt förhållande med mat och kunna äta utan dåligt samvete. Att jag inte har det nu är det största för mig!

Träningen: Har funkat hur bra som helst!! De första veckorna blev det gymmet alla vardagar och jag körde stenhårt. Mycket powerplate så mina ben och min rumpa gör fortfarande ont! Den här veckan ahr det blivit mycket heldagsjobb så inte lika mycket träning men 3 pass ändå plus promenad i fredags istället för utgång. Mycket bra val dessutom för vi träffade trevliga människor på vår (Bellas och min) promenix.

Vikt: Ja har inte vägt mig än pga av att det är fel vecka att göra det. En vecka i månaden går jag nämligen upp ca 3 kg. Men reslutat kommer så smånig om!

Tankar om utmaningen: Jag tycker att i det stora hela gick det bra och jag är stolt över mig själv. Träningen var för mig det viktigaste och det har jag verkligen lyckats med!! Hur gick det för er?