Sidor

Visar inlägg med etikett Gruppträff. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Gruppträff. Visa alla inlägg

tisdag 10 maj 2011

Träning, gruppträff och kärlek

Kändes skönt att ha gruppmöte på Itrim idag! Jag trivs verkligen med min grupp. De stöttar och är mysiga. Jag tror att man känner sig som vänner lite grann bara för att man är i samma situation? Vägdes ju in också... Hade lite ångest men det gick riktigt bra ändå :) har gått ner sen förra gången trots utlandsresor och påskägg, så jag är hel nöjd. Nu är det bara fortsätta i den här riktningen!


Tränade efter mötet idag också. Körde på sten hårt. Blandat med kondition och styrka två varv och ett varv med dubbelstyrka. Sen körde jag 50 armhävningar på bilatesboll och 50 sit ups rakt fram samt 50/50 sit ups åt sidorna. Jag jobbade på bra så jag är stolt över mig själv och dagens träning. Min studentutmaning börjar ju bra! Skönt!


(En mamma på Itrim hade med sig sin lilla son när hon tränade. Hur söt som helst! Såg nästan ut så här ;) )

Tog en runda på stan efter träningen. Köpte en jätte fin klänning som jag egetligen inte hade råd med... Men va ska man göra när man blivit kär? Man måste ju ha den!!
Btw det här med att vara kär. Jag tror jag är smittad av någon sjukdom som gör att jag aldrig kommer kunna hitta någon. Jag har så duma föreställningar i mitt lilla huvud om hur jag vill att mitt liv ska bli och med vem så om något annat händer tänker jag bara, nej det här stämmer inte, så här skulle det inte bli, det här är fel person. Jag är nog en sån där man kallar för ett hopplöst fall.. Haha sjuka människa!

onsdag 2 mars 2011

SOCKER

Igår var jag på gruppträff nr 4 på Itrim och vi pratade om socker. Helt sjukt vad mycket socker det är i allt. Tänkte skriva lite om vad olika saker inehåller. Man blir nästan lite rädd :P

Sockerbitar per 100g
Marabou 18 st
Daim 20st
Godisbilar 29st
Yoggi drick yoghurt 13st
Halv liter Cola 15 st
Oboy ett glas 8 st
Halv liter Mer 10 st
RUSSIN 20st!!!

Helt sjukt med russina. Jag visste att det var mycket socker i det men det här är ju helt sjukt?!
Och samma sak gäller yoggi. Asså jag visste att det var mycket socker i det men att det är mer socker i en halvliter yoggi än en halvliter Coka Cola är ju heelt galet!

Vi svenskar äter i snitt 30 sockerbitar per dag. Självklart är ju sockret räknat på olika sätt. Mjölksocker, fruktsocker osv. Men det är beräknat att vi ska äta ändast 16 bitar genom kolhydrater för att må bra. Alltså överkonsumerar vi aldeles för mycket!

Lite om socker då :) Kram

tisdag 15 februari 2011

Gruppträff 3

Helt okej gruppträff idag. Gäspade dock mycket eftersom jag åkte 06.40 hemmifrån. JAG MÅSTE HA MIN SÖMN.
Vågen visade 1kg mindre än förre tisdagen. Helt okej känner jag. Det går ju neråt iallafall :D

tisdag 1 februari 2011

Gruppträff 2

Idag var jag på gruppträff nr 2. Det var givande när vi pratade med varandra om hur veckorna gått och delade erfarenheter men de andra gav mig inte så mycket. Vi pratade mest om de olika sätten att gå ned i vikt på med Itrim, men jag har ju redan valt vad jag ska göra så det var inte så intressant..


Men fick mig lite träning iallafall!

Något som däremot var väldigt roligt var att jag fick reda på att vissa i min grupp läser min blogg :) Det gjorde mig asglad! Tack!






TRÄNA

tisdag 18 januari 2011

Naken bland främlingar

Jag har varit på Itrim idag och hade min första gruppträff. Det var hur mysigt och kul som helst. Man kunde öppna sig helt inför sånna man aldrig träffat och det kändes bra! Tror jag kommer trivas bra i min grupp!

Vi pratade om målbilder idag. Hur vill jag vara om ett år?
Jag vill springa runt på scen och samtidigt kunna sjunga utan att flåsa i micken. Och så skulle jag också vilja träffa folk som läst min blogg och blivit inspererade. Det skulle betyda mycket för mig!
Jag fick faktiskt skriva upp min bloggadress till mina bordskamrater för de ville kolla in bloggen. Det kändes jätte kul. Och kanske ska jag få länka min blogg på Itrims hemsida! Det skulle vara guld värt!

På varje gruppträning så vägar man in sig. Jag har gått ner 2,1kg på tre dar! Så idag är det gladmandan som är framme!