Så galet trött på regnet nu Asså!! Har gäster i stugan och vi sitter inne och ser film när man borde bada och va ute. Men vi trotsar och grillar i alla fall!
Imorgon ska jag jobba igen men bara till 12 så har en heldag att göra grejer på. Tänkte att jag ska skriva ett ingående inlägg om mina tankar kring lite sundare vanor! För nu efter midsommar är det dags att ta tag i det igen!! :) hoppas ni hänger på!
Visar inlägg med etikett Hänt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Hänt. Visa alla inlägg
måndag 25 juni 2012
onsdag 16 maj 2012
GRATTIS ANTON
Grattis världens finaste Anton.
För mig kommer du alltid vara 7,8 år men nu fyller du tonåring och jag har verkligen ingen aning om hur det gick till. Min lilla plutt har vuxit upp och håller på att bli en man..
Hoppas du får en helt underbar dag så ses vi på söndag <3
För mig kommer du alltid vara 7,8 år men nu fyller du tonåring och jag har verkligen ingen aning om hur det gick till. Min lilla plutt har vuxit upp och håller på att bli en man..
Hoppas du får en helt underbar dag så ses vi på söndag <3
måndag 14 maj 2012
Den sista måndagen
Japp sounds wierd but it is true... Sista veckan har nu mera börjat. Sista startskottet har ljudit av och nu finns det ingen återvändo. Har suttit och gosat med Phoebe i sängen hela morgonen och tänker tillbaka på allt underbart och mysigt vi varit med om. Älskar verkligen den här familjen av hela mitt hjärta. Känner dock att min blogg har varit ganska så tragisk på sista tiden. Men ni får nog stå ut tills jag åkt hem och börjar en liten omstart/nystart/satusnova av bloggen.
Barnen har börjat inse att jag ska åka nu. Det har varit svårt för dom att greppa när man säger en månad 3 veckor och så men en vecka förstår dom... Och det har blivit jobbigt för alla 3 och mig. Phoebe grät när jag lämnade henne på skolan. Hon klamrade sig fast vid mig och skrek don´t leave me... Jag dog lite, grät lite och nu försöker jag plocka upp alla pusselbitar av ett brustet hjärta. Hur tusan ska jag klara det här???!!!
Barnen har börjat inse att jag ska åka nu. Det har varit svårt för dom att greppa när man säger en månad 3 veckor och så men en vecka förstår dom... Och det har blivit jobbigt för alla 3 och mig. Phoebe grät när jag lämnade henne på skolan. Hon klamrade sig fast vid mig och skrek don´t leave me... Jag dog lite, grät lite och nu försöker jag plocka upp alla pusselbitar av ett brustet hjärta. Hur tusan ska jag klara det här???!!!
söndag 13 maj 2012
Min sista hela helg...
Vet inte vad jag känner alls just nu. Är lite som en tom bubbla som liksom flyter runt och inte riktigt kan greppa något. Jag har haft en helt underbar sista hel helg i London. Åker ju hem nästa söndag.
I fredags så bjöd Sally och Oli ut mig, Alexander och Bella på mysig hejdå middag. Vi gick till ett ställa som hette Benihana och var sjukt coolt och gott! Alla bord har en egen kock som lagar maten för dig och jag blev värsta polaren med kocken. Jag blev kallad Barbie och hur jag ska tolka det vet jag inte men han var grymt rolig i alla fall. Han kastade små bitar mat som jag skulle fånga med munnen i luften och grejer. Så gjorde han ett jättefint rishjärta till mig :)
Efter det blev det utgång först till en pub och sen sa vi hejdå till Sally och Oli och drog in till The Roxy där vi skakade rumpa hejvilt. Promenaden nerför Oxford Street vid fyra tiden var ett minne för livet. Träffade på en svensk lite random person och fick en "Oscarstatyet", Kan inte riktigt förklara det där men det var kul!
På lördagen vaknade jag upp med toppen väder utanför fönstret så Bella och jag tog en hel dag i Hyde Park. Där vi bland annat kastade gummibjörnar. Sen drog vi till mig och satt barnvakt men så fort Oli och Sally kom hem drog vi in till Oneills och dansade natten lång.
Idag var båda två dock helt slut körda så vi gick på bio och såg Dark Shadows, med Johnny Depp. ASBRA tyckte jag i alla fall :) Och nu ska jag krypa ner i min sköna sång och sova gott!
I fredags så bjöd Sally och Oli ut mig, Alexander och Bella på mysig hejdå middag. Vi gick till ett ställa som hette Benihana och var sjukt coolt och gott! Alla bord har en egen kock som lagar maten för dig och jag blev värsta polaren med kocken. Jag blev kallad Barbie och hur jag ska tolka det vet jag inte men han var grymt rolig i alla fall. Han kastade små bitar mat som jag skulle fånga med munnen i luften och grejer. Så gjorde han ett jättefint rishjärta till mig :)
Efter det blev det utgång först till en pub och sen sa vi hejdå till Sally och Oli och drog in till The Roxy där vi skakade rumpa hejvilt. Promenaden nerför Oxford Street vid fyra tiden var ett minne för livet. Träffade på en svensk lite random person och fick en "Oscarstatyet", Kan inte riktigt förklara det där men det var kul!
På lördagen vaknade jag upp med toppen väder utanför fönstret så Bella och jag tog en hel dag i Hyde Park. Där vi bland annat kastade gummibjörnar. Sen drog vi till mig och satt barnvakt men så fort Oli och Sally kom hem drog vi in till Oneills och dansade natten lång.
Idag var båda två dock helt slut körda så vi gick på bio och såg Dark Shadows, med Johnny Depp. ASBRA tyckte jag i alla fall :) Och nu ska jag krypa ner i min sköna sång och sova gott!
tisdag 24 april 2012
Okej så här är läget. Jag har varit sjukt opepp på allt som får mig att må bra för tillfället. Barnen har haft lov så jag har jobbat 12 timmar om dagen och inte haft tid att gå och träna och har jag fått en stund ledigt har jag varit på tok för trött för att orka röra en fena. Om det är något jag behöver för att funka och må bra så är det just träning men framför allt STRUKTUR. Jag klarar mig inte utan min struktur och därför så skiter sig mitt liv till det rejält när jag inte har den. Dåligt med träning är lika med dåligt mat och så fortsätter det till det oändliga. Om man inte sätter stop vill säga, och det är precis vad jag gör nu!
Jag kommer att starta upp en hel nu satusnova och ska lyckas att förändra mig så pass mycket fyskiskt och psykiskt till sommaren att jag trivs med mig själv. Jag ska vara hetast på stranden med ett ego som alla människor egentligen borde ha. Jag ska sätta mig själv och mitt välmående allra först från och med nu för om du inte mår bra själv kan du inte få andra att må bra och det är något som i alla fall jag gillar att försöka göra!Så hur kommer min satusnova att vara? Jo jag ska köra en rivstart först med måltidsersättning precis som jag gjorde i början av min viktnedgång. Alltså kommer jag bara att äta en speciell soppa/shake på 150kcal, 4 gånger om dagen i som mest 3 veckor. Jag har ju gjort det förr så vet att det funkar och just nu är en snabb viktnedgång precis det jag behöver för att orka fortsätta och satsa på riktigt! Jag började med mina shakes idag och ska hålla på med dem i alla fall till den 11 Maj för då ska jag bli bjuden på middag som en avskedsgrej från min au pair familj. Men annars så gäller det nyttiga till 100 precent.
Efter denna lilla procedur så ska jag forsätta antingen med måltidsersättning, varierad eller helt enkelt nyttig mat. Och 100 % ska jag vara fram till den 1 Juni. För för mig är det då sommaren börjar och då vill jag ha nått mitt mål! Dock förstår jag att det kommer vara skittufft att ens våga sig på att försöka, men med lite jädrans anamma så vet jag att jag kan lyckas! Även om jag inte är nere på min målvikt så kan jag ju fortfarande nått mitt mål med att trivas med mig själv. Så nu kör vi! VILKA HÄNGER PÅ!
Etiketter:
Hänt,
Olika dieter,
Pepp,
Tankar,
Utmaningar
onsdag 4 april 2012
Sovmorgon
Idag hade jag världens bästa sovmorgon! Jag är van vid att barnen väcker mig när de ska ha frukost och så går jag upp, men idag väckte de mig aldrig och fixade frukost själva! Alltså fick jag 2,5 timmars extra sömn! Snacka om att jag är lycklig idag!
Fixade lite havreplättar till mig själv och ska försöka få lite tid till gymmet idag. Håller tummarna för det.
Nej nu ska jag gå och ta hand om högljudda barn. Hoppas ni får en toppen onsdag!
söndag 1 april 2012
Jag skulle ju inte...
...gå ut igår men så gjorde vi det ändå. Typisk. Men hade kul med Bella. Men när har jag inte det egentligen? Nu är jag dock lika pank som en kyrkråtta. Sååå vad händer för mig idag då. Ja, jag vet ju inte! Jag har ju som sagt inga pengar. Men känner inte för att tillbringa hela dagen i mitt hus. Vill ut och göra London! (igen).
fredag 30 mars 2012
God morgon i Pannkakan!
Min morgon var en sån där mysig morgon man har i mitt jobb ibland. Oscar sov hos en kompis, Phoebe låg i mamma och pappas säng så jag fick för ovanlighetens skull lite egentid med Coco. Hon knatade in till mig runt 7 tiden och kröp upp i min säng. Stolt berättade hon att hon klätt på sig själv, dock ahde hon lyckats att vända allt bak och fram. Vet inte hur hon lyckades. Hon tar alltid fel fot nnär det kommer till skor också men säger man något säger hon bara, "I like it that way. My feet like it! OKEY!"
Efter en liten mysstund och mycket intressanta samtal i min säng om bla blommor så smög vi ner i köket och jag lagade, efter önskemål, pannkakor till frukost. Pannkakor och sirap till damen. Fint och nyttigt ska det vara ;) haha. Men vem kan motstå den där fina fina minen hon gör när hon ber om något. Så är det ju första dagen på lovet också och skulle ju såklart firas!
lördag 17 mars 2012
TRÖÖTT TCHEJ
Asså helt seriöst. Vet inte när jag var så trött senast. Jag bara sover och sover och sover och sover. Tror det har med min viktnedgång att göra eller något? Hur som helst sov jag till klockan halv 1 idag!!! Galet. Men det blev ganska sent igår så därför lät jag mig själv sova.
Nu kommer den där jobbiga grejen med att vara au pair och bo hos familjen dock... För barnen är ju vakna sedan 6 och nu vill jag gå på toa, duscha och ta en kopp te men då kan jag inte gå ut som ett nyvaket litet troll utan måste klä på mig och borsta tänder och grejer, palla. Därför sitter jag och bloggar lite och väntar på att de ska gå ;)
måndag 12 mars 2012
Gamla Mandan
Sitter och kollar igenom de första inläggen jag gjorde på den här bloggen och inser vilken sjuk resa jag har gjort! Jag skriver om saker som att komma under 100 sträcket vore underbart och nu känns det bortom allt att jag faktiskt varit långt över 100 kg och snurrat. När var det här liksom. Jag tycker det är så skönt att se på mitt gamla jag och jämföra med hur jag är nu. Kollar filmer, bilder och saker jag har skrivit och inser vilken mes jag var. Rädd för allt och orolig och ångest drabbad. Usch vad jag hatade den där personen. Nu är jag modig, ingen kan slå på mig och jag tar elaka kommentarer med en klackspark. Jag flyttade ifrån allt som var tryggt och startade ett helt nytt liv i London. Jag pratar engelska utan problem, jag som inte ens vågade öppna munnen på engelsklektionerna i skolan. Jag får uppmärksamhet när jag går ut och dansar på kvällarna och även om en del är uppskattning jag helst sluppit så tar jag ändå åt mig när någon säger att jag är vacker. Jag tror inte det har med mitt utseende att göra, utan den självkänslan som jag byggt upp bakom att jag faktiskt kan klara av saker. Och inte vilka saker som helst utan att gå ned i vikt. Att våga gå ned i vikt. Jag är stolt över mig själv och det trodde jag aldrig för 2 år sedan när jag helst ville lägga mig och sova och aldrig mer vakna igen. Jag står här nu starkare än någonsin och försöker någon dra ner mig i skiten nu, ja då kommer den personen ångra sig!

Dude and I
När Dude slutat skolan så åkte vi hem på en snabb lunch och sedan drog vi (jag drog henne) hela vägen till Hammersmith för att möte upp Bella och hennes "lilla" bebis. Han är så tjock och något av det gulligaste jag sett!
Vi kikade förbi Primark och shoppade loss för fulla muggar. Kind of. Och min lilla Phoebe fick en lite lite liiiiten väska av mig som hon älskade. Primark är bäst för där kostar presenterna liksom 1 pund ;)
Jag och Bella kom fram till att vi såg ut som mammor och att folk säkert tror att vi är det för Phoebe liknar mig och Vigo liknar Bella. Men för oss gör det inget. Jag blir gärna förknippad med min lilla dude. Älskar henne så galet mycket trots att hon går en på nerverna stup i kvarten.
Strålande sol har i alla fall dagen bjudit på och mer sol ska det bli. Heeela veckan :D!
Mörrnmörrn
Igår kväll drack jag ett stort glas med diet coke innan jag la mig. Dumt beslut eftersom koffeinet gjorde att jag inte kunde somna. Somnade nog efter 12 någon gång men när klockan ringde kvart i 7 imorse var jag på strålande humör och inte alls trött! Solen skiner ute och jag tror att allt solsken igår gjorde underverk för mig :) Jag är taggad inför dagens danspass och till och med mitt jobb!
Nu ska jag ta en timme åt att jobba på mitt lilla "hemliga" projekt som jag knogar på.
Ha en fin dag och om solen tittar fram njut av den!
Och vill du peppa dagen lite extra kan du lyssna på den här. Man blir glad hela vägen ner i tårna.

Mina barn har börjat kalla mig för Bambi för de tycker jag har stora ögon. Jag har absolut ingen aning om va det pratar om!!
söndag 11 mars 2012
Vackert väder tunna kläder!
Jag har haft världens mysigaste dag med fina vänner i Green Park. Park häng som vi kallar det nalkades idag. Jag har legat barfota på en filt i gräset och läst skvaller och mode tidningar. Jag har bara njutit av att det är vår. Finfint! Älskar mina vänner och vädret. Dock är jag super förkyld och har ingen röst men det är ju en annan femma!
torsdag 8 mars 2012
GODMORGON SVERIGE! (vet inte varför jag skrev så men antar att jag tyckte det kändes bra. Som om jag är någon liksom :)
Idag har jag vaknat på betydligt bättre humör än igår! Jag hade en "hej jag är sur och vill slå folk"dag. Men idag skiner solen utanför mitt fönster och jag har pratat med älskade mamma och haft en intressant samtal med Sally.
Igårkväll kom min finaste Bella över och jag färgade och klippte hennes hår. Jag blev jättenöjd med resultatet och jag tror Bella blev det med ;) va tycker ni?
Bella föreslog att jag borde öppna min egen salong och ja, det vore så grymt roligt! Men kan nog vara svårt att få det att funka med alla andra miljoner planer som jag har när det kommer till min framtid. Entreprenör hallå! Skulle ni komma och fixa er hos mig då? :D
lördag 3 mars 2012
FREDAG LÖRDAG
Tjoho bloggen. Igår spenderade jag min kväll på en klubb vid Piccadilly som heter Zoo Bar. Helt okey bra och mycket dans. Jag och Bella (som jag gick dit med) körde 100% nyktert. Vi bara dansade och hade kul. Träffade norrmän som vi hängde med hela natten. Jag var sjukt stolt över mig själv som förstod 99% av vad dom sa. Haha jag har nämligen alltid haft lite svårt för norska. Vet verkligen inte varför? Men det är lite kul när det låter som gammalsvenska. De använde ord som allena och sånt. Låter ju i alla fall väldigt mysigt!
Idag kom jag hem typ halv 11 pigg och glad. Nu har jag sett den engelska serien Threesome färdigt och den är jätterolig och mysig. Se den :) Sen har jag varit ute i det fina vädret och fotat lite. Vad tycker ni om bilderna? :)
måndag 20 februari 2012
Min vecka
Jag tig en liten bloggpaus som ni kanske märkte men nu är jag tillbaka på banan igen. Det hände så mycket runt omkring mig så därför hann jag inte riktigt med. Jag kan ju inte blogga från mobilen :(
Elin och Didrik och jag skulle på Harry Potter rundtur men missade den med några minuter så istället gick vi till Piccadilly och kollade in sjukt duktiga dansare!
Precis...
I lördagskväll satt jag barnvakt och passade därför på att ha en Amandas myskväll. Den innehöll Melodifestivalen och...
Sjukligt mycket sushi. Bad Sally beställa åt mig och jag käkade sushi för 17 pund. Inte bra...
Jag träffade Bella på lördagen och gick runt i Covent Garden och kollade in två svenska tjejers godisbutik samt käkade lunch på Café Rouge. Min Chevresallad kan vara den godaste någonsin! Ost var ahhhh, du vet. Det regnade sjukt mycket i lördags också! Bella och jag köpte paraplyer och mitt regnade sönder på direkten. Det var helt galet. Har aldrig regnat så mycket sen jag kom hit!! Dessutom är det fashion week i London så alla som gjort sig jättefina kom helt dränkta med rinnande smink. *skadeglädje*.
WICKED
Elin och jag gick och såg Wicked på West End. Elins och min absoluta favorit. Jag har ju sett den förut men inte Elin så hennes reaktion var enorm :) Dessutom bjöd hon mig. Hur mycket världsbäst är inte hon liksom!!
Som sagt Wicked!
På torsdagen var vi på utflykt med barnen i Hyde Park. Gick över milen med de små stackarna och de klagade aldrig!! Vi hittade i alla fall Peter Pan statyn :D
Tänkte i alla fall visa lite av vad jag gjort. Börjar från igår och jobbar mig bakåt.
söndag 12 februari 2012
Snygg-dag
Efter mjukiskläder i soffan och prat med familj och farmor och farfar på Skype så drog jag iväg till gymmet. Efteråt gjorde jag mig så fin jag bara kunde och tog ett bad med mitt nya ELLE-magasin . Eftersom wicked är min favorit musikal tänkte jag pröva hur det är att vara grön. Det var helt okey, men kladdigt.
Nu sitter jag i andra mjukiskläder och softar. Snart ska jag göra mig en sallad och se en film tror jag. Min söndag blev alltså precis så bra som jag trodde! Gött.
Söndagsfrukost
Vaknade vid 11 tiden och satte på mig mina mjukaste och gosigaste kläder. Sen blev det till att baka flerkonigascones. Mycket goda och knapriga! Jag la på en skinkbit på alla och knaprade i mig dom i soffan med mysiga filtar och bra Tv. Känns som om min söndag kommer bli bra. Frågan är bara vad man ska göra med den nu då.
lördag 11 februari 2012
IKEA är för tusan det bästa som finns!
Igår kväll när jag satt barnvakt så kom Bella över och vi såg på sista Harry Potter filmen och spelade FIFA. Sen fick vi för oss att skita i bussen utan gå hem till Bella för att sova där. 50 minuters nattpromenad. Tog sin lilla tid men det var det värt! Skönt att röra på sig lite innan man går och lägger sig. Efter mycket fniss och ett och annat asgarv så somnade vi alldeles för sent.
Lördagen spenderade vi på ett av IKEA ställena här i London. Jag har så himla litet rum så jag behöver bra förvaringsutrymmen. Jag hittade massa bra grejer så är hel nöjd! Och rummet blev underbart, kan röra mig i det igen :)
Bästa med IKEA var nog ändå köttbullarna!
Nu ikväll kom Bella över igen och Emil hängde på. Så nu har vi sett Melodifestivalen och spelat FIFA. De spelar fortfarande men jag har lämnat soffan för Emil gjorde 3-0 mot mig innan andra halvlek knappt börjat... Inte så kul.. Så tänkte att det var dags att slå lite på tangenterna istället så ni får höra lite om min helg. Hoppas eran helg har varit bra den också!
fredag 10 februari 2012
Fredagar
Fredagar betyder mycket jobb hela dagen och sen helg. Jag har inget emot att jobba två pass idag eftersom jag vet att jag tjänar på det! Ikväll skulle jag jobba men nu är jag ledig pga av att det Sally och Olli skulle göra blev inställt. Men jag känner att jag bara ska vara hemma ändå. Jag måste vila upp och mig och bara fokusera på mig själv. Jag tänkte att imorgon ska jag ta en sån där fixa dag. Typ åka till IKEA kanske. Måste köpa förvaringsgrejer!! Eftersom jag har ett så litet rum samlas grejer lätt i hög så därför behöver jag någon stans att göra av allt :) men frågan är om jag vågar bege mig mot IKEA igen... Det blev ju kaos förra gången! Haha!
Nej om jag ska ta och städa sista rummet nu då.
Hörs senare!
Här har ni en bild på töntarna jag ska träffa i helgen!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)





