Sidor

Visar inlägg med etikett Film. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Film. Visa alla inlägg

söndag 13 maj 2012

Min sista hela helg...

Vet inte vad jag känner alls just nu. Är lite som en tom bubbla som liksom flyter runt och inte riktigt kan greppa något. Jag har haft en helt underbar sista hel helg i London. Åker ju hem nästa söndag.
I fredags så bjöd Sally och Oli ut mig, Alexander och Bella på mysig hejdå middag. Vi gick till ett ställa som hette Benihana och var sjukt coolt och gott! Alla bord har en egen kock som lagar maten för dig och jag blev värsta polaren med kocken. Jag blev kallad Barbie och hur jag ska tolka det vet jag inte men han var grymt rolig i alla fall. Han kastade små bitar mat som jag skulle fånga med munnen i luften och grejer. Så gjorde han ett jättefint rishjärta till mig :)
Efter det blev det utgång först till en pub och sen sa vi hejdå till Sally och Oli och drog in till The Roxy där vi skakade rumpa hejvilt. Promenaden nerför Oxford Street vid fyra tiden var ett minne för livet. Träffade på en svensk lite random person och fick en "Oscarstatyet", Kan inte riktigt förklara det där men det var kul!


På lördagen vaknade jag upp med toppen väder utanför fönstret så Bella och jag tog en hel dag i Hyde Park. Där vi bland annat kastade gummibjörnar. Sen drog vi till mig och satt barnvakt men så fort Oli och Sally kom hem drog vi in till Oneills och dansade natten lång.


Idag var båda två dock helt slut körda så vi gick på bio och såg Dark Shadows, med Johnny Depp. ASBRA tyckte jag i alla fall :) Och nu ska jag krypa ner i min sköna sång och sova gott!


måndag 9 april 2012

Mission Impossible

Såg den nya filmen idag och den var galet bra! Lite coolt med en svensk i filmen också ;)
Jag tycker om spionfilmer och det har jag alltid gjort. Sånt där krigsskit kan jag klara mig utan (även om det finns bra såna filmer också iofs) Men jag älskar spionfilmer. Tror det började med spykids när jag var liten och så pappas kärlek till James Bond. Ah va kan man säga, ibland så släpper jag på den kvinnliga prestigen och lever som en man fullt ut. I alla fall i ett par timmar.

torsdag 15 mars 2012

Bel Ami

Det är en ny film med Robert Pattinson. Asså, jag och Bella såg den igår och den var helt sjuk och väldigt väldigt konstig. Först trodde jag att jag hade lite svårt och hänga med i handlingen pga av "gammelengelskan", men sen kollade jag på Bella och folk runt omkring och förstod att nej, filmen är bara väääldigt konstig.
Den handlar i stort sett om en snubbe som ligger med allt som rör sig bara för att bli rik. Jag tyckte filmen var dålig. Det enda som var bra var väl att man fick se Robert Pattinson halv naken hela tiden. Nej den får väl en eller två av fem toasters.


måndag 13 februari 2012

All that Jazz på gymmet


Prövade lite nya pass idag. Bland annat en dansklass. SÅ SJUKT KUL!!!!! Vi lärde oss koreografin till All that Jazz. Dock var det en äldra kvinna med i gruppen som tyckte det var lite jobbigt att den var så "sexig". Haha jag hade i alla fall sjuktkul! Sen blev det ett spinningpass vilket jag aldrig prövat på förut! Men det gick bra och var hur roligt som helst. Nu sitter jag halvdöd. nöjd och lycklig efter en superförmiddag! Snart ska jag hämta barn hos en kompis och gå och handla ost åt Sally. vad ska ni träna idag? :)




måndag 6 februari 2012

Finaste barnen!

När jag var hemma i julas så hände detta helt spontant i en bil i London. Sally berättade att ingen sa åt dem att sjunga. De bara skapade detta underbara musikaliskt genialiskt fina konstverk. Jag uppmuntrar barnen att skriva egna låtar och sjunga dem. Men det här var lite för gulligt. Är det konstigt att jag gråter av lycka? Inte direkt va!!

torsdag 19 januari 2012

Serier

Jag är galen i serier! Ser alla serier jämt! Följer allt och älskar allt. Därför är det här världens bästa sida! Du kan kolla i stort sätt ALLA serier och mängder av filmer på den här sidan!!


Just nu kollar jag på That 70´s show season 2 :) Awesome!

söndag 4 december 2011

Tårar


Jag vet att den sprids överallt och jag vet att det är viktigt. Seriöst ni måste se den här filmen jag gråter som en idiot och jag tycker så sjukt synd om den här killen och känslan av att veta precis hur det känns gör mig illamående. Om ni läser det här och känner igen er post it on your blog! Jag tror det är viktigt att man förtår hur sjukt mycket ord och handling kan såra någon. Be strong <3

måndag 5 september 2011

TrueBlood

Sjukt. Bra. Serie.
Jag är ju en serienörd så det bara skriker om det och nu har jag börjat kollar på True Blood. Har hört så mycket om den och jag har läst böckerna så tänkte att det var på tiden att kolla upp den. Så jag hittade denna sida http://www.free-tv-video-online.me/internet/true_blood/index.html där du kan se alla avsnitt gratis! Och det är inget jobbigt sånt där grejs med att "nu har du tittat 70 minuter var vänlig vänta en timme och du kan kolla igen". Nej, du kan kolla hela tiden utan avbrott och det är det jag har gjort... Herre jösses ni förstår inte vad jag har förälskat mig i den här serien! All vaken tid har blivit en enda stor True Blood grej. Jag har betat av över 2 säsonger på lite mer än en vecka! Det är ju helt sjukt!
Jag tänker till och med på olika grejer de säger i serien och står och matar repliker i skallen, och när jag jobbade igår och skulle hämta bröd i frysen fick jag en känsla av att det var en vampyr där inne. I know... Jag är galen.
Om man skulle vara ett övernaturligt väsen av något slag så skulle jag välja att vara en skiftare. Det är en person som kan byta skepnad till ett djur. Jag skulle då förvandla mig till höna, värpa ett ägg och sen äta det till frukost :D AWESOME!

Nej nu är det dags att sluta skriva innan ni tror att jag har tappat det helt känner jag...

lördag 28 maj 2011

Konsert

Nu har vi haft var allra sista sommarkonsert. Vet inte riktigt vad jag säga mer än att det känns super tomt just nu. Jag har liksom ingen mer konsert inplanerad med skolan nu. Det blir ingen mer konsert med skolan. Jag tjöt som en galning efter konserten. Man kommer sakna alla så galet mycket.
Tänk att det är mindre än 14 dar innan jag står där på trappan och sjunger studentsången. Tänk att det är mindre än 14 dar innan jag står på flaket och åker i väg. Kan inte fatta det. Tror det inte riktigt. Jag är ju liten ju. Va hände med Amanda 9 år som skulle börja musikklasser? Nu står jag snart och vinkar farväl till Folkungaskolan som, lets face it, jag gått i på i halva mitt liv! Halva livet och nu så är det bara vinka byebye. Jätte konstigt...
Men som sagt är det ju faktiskt några veckor kvar och de ska bli såååå himla roliga! Vi ska bara mysa runt på utflykter, tältning i Linas stuga, pool och grill hos mig med mera. Kommer bli två stycken rent av awsome veckor!

Bjuder på ett klipp när jag sjunger Time to say goodbye på sommar konserten. Puss

lördag 7 maj 2011

Äggxpriment

Idag har jag prövat att pochera ett ägg! Sjukt kul och inte så svårt som jag trodde!
Tänkte visa en video från kära youtube som förklarar det här mycket bra :)

söndag 13 mars 2011

Matpanik

Min mat är slut! Måste handla imorgon. Helt sjukt hur låst man bli när man bara får äta en enda sak! Jag måste planera mina mål något sjukt mycket. Fattade aldrig hur svårt det var att planera och tänka men antar att det är bra för framtiden att ha planerat maten. Ett av mina stora problem har väl varit allt "spontantugg".

Jag skulle sova tidigt idag. Klarade jag av det då?... emmm.. NO! Det var ju tvunget att gå en bra film på tv när jag skulle sova. Pretty woman <3 Älska den filmen och har inte sett den sen jag var typ 10 år eller något. Jag var i allafall så pass liten att jag aldrig fattade att de hade sex i filmen så det var nog ett tag sen :)
Men filmen slutar nog snart och då ska jag somna på pricken. Är trött så det räcker nog att blunda så somnar jag snabbt :)

Sov gott älskade läsare!

måndag 7 februari 2011

lördag 5 februari 2011

Grattis pappa

Idag fyller pappa år och familjen plus mormor drog till city bowl i Linköping. Där blev det arm och benträning så det var helt sjukt! Asså det är jobbigt att böja benen hela tiden och jag hittar alltid små muskler fram på smalbenen? Trodde knappt att det fanns? =) Valde också lite tyngre klot för att få mer träning. Funkade bra kan jag säga. Kommer nog ha träningsvärk imorgon. Värt!

Tänkte visa hur sjukt duktig jag är på bowling haha...

onsdag 19 januari 2011

Min första videobloggning

Japp första gången jag videobloggar så ha lite förståelse att det kanske inte är super bra. Bättre inlägg lär komma :)