Visar inlägg med etikett Pepp. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Pepp. Visa alla inlägg
torsdag 3 maj 2012
Peppa för att bli peppad
onsdag 25 april 2012
Hungeeeeer
Jag är så galet hungrig att jag inte vet vart jag ska ta vägen... Det är andra dagen med ersättningen och det är oftast den värsta dagen! Och idag har jag mått skit. Druckit mängder med tea men det hjälper inte. Längtar tills jag kommer in i ketonfasen så jag inte känner mer hunger! Men det tar minst en dag till. Försöker peppa mig själv för fullt. Ska köpa massor av snygga shorts när jag nått mitt mål. Peppa peppa peppa!
tisdag 24 april 2012
Gilla Satusnova på Facebook
Tycker ni ska gå in och gilla Satusnova på facebook. Skulle vara toppen om ni visade vilka ni fina läsare är genom att stödja där ifrån! http://www.facebook.com/Satusnova TACK PÅ FÖRHAND!
Okej så här är läget. Jag har varit sjukt opepp på allt som får mig att må bra för tillfället. Barnen har haft lov så jag har jobbat 12 timmar om dagen och inte haft tid att gå och träna och har jag fått en stund ledigt har jag varit på tok för trött för att orka röra en fena. Om det är något jag behöver för att funka och må bra så är det just träning men framför allt STRUKTUR. Jag klarar mig inte utan min struktur och därför så skiter sig mitt liv till det rejält när jag inte har den. Dåligt med träning är lika med dåligt mat och så fortsätter det till det oändliga. Om man inte sätter stop vill säga, och det är precis vad jag gör nu!
Jag kommer att starta upp en hel nu satusnova och ska lyckas att förändra mig så pass mycket fyskiskt och psykiskt till sommaren att jag trivs med mig själv. Jag ska vara hetast på stranden med ett ego som alla människor egentligen borde ha. Jag ska sätta mig själv och mitt välmående allra först från och med nu för om du inte mår bra själv kan du inte få andra att må bra och det är något som i alla fall jag gillar att försöka göra!Så hur kommer min satusnova att vara? Jo jag ska köra en rivstart först med måltidsersättning precis som jag gjorde i början av min viktnedgång. Alltså kommer jag bara att äta en speciell soppa/shake på 150kcal, 4 gånger om dagen i som mest 3 veckor. Jag har ju gjort det förr så vet att det funkar och just nu är en snabb viktnedgång precis det jag behöver för att orka fortsätta och satsa på riktigt! Jag började med mina shakes idag och ska hålla på med dem i alla fall till den 11 Maj för då ska jag bli bjuden på middag som en avskedsgrej från min au pair familj. Men annars så gäller det nyttiga till 100 precent.
Efter denna lilla procedur så ska jag forsätta antingen med måltidsersättning, varierad eller helt enkelt nyttig mat. Och 100 % ska jag vara fram till den 1 Juni. För för mig är det då sommaren börjar och då vill jag ha nått mitt mål! Dock förstår jag att det kommer vara skittufft att ens våga sig på att försöka, men med lite jädrans anamma så vet jag att jag kan lyckas! Även om jag inte är nere på min målvikt så kan jag ju fortfarande nått mitt mål med att trivas med mig själv. Så nu kör vi! VILKA HÄNGER PÅ!
Etiketter:
Hänt,
Olika dieter,
Pepp,
Tankar,
Utmaningar
lördag 17 mars 2012
Minus
Ett kg minus på vågen whop whop!
onsdag 8 februari 2012
Egen dag
Idag har jag varit ledig från 9 till 4! Sally såg att jag mådda skit och har gjort det de senaste dagarna så hon hjälpte mig att boka in mig på massage. Så idag har jag haft en helt underbar och välbehövlig dag!
Jag började med havregrynsgröt och russin som sedan övergick i en film med Phoebe. Sen gick jag till gymmet (som jag inte gjort en endaste gång den här veckan) och körde ett powerplate pass. Jag trodde att jag skulle vara sämst idag men det gick bäst för mig av alla i gruppen. Iofs så är man ju bara 6 stycken i en grupp, men för mig betydde det mycket. Dels med tanke på att de andra ser mer vältränade ut men det var jag som orkade mest! Det sitter inte bara i utseendet.
Efter en skön dusch gick jag på min massage. Den var heeeelt heeeelt underbar! Jag somnade nästan! Sen blev det till att göra lunch (kycklingsallad) och så en promenad till starbucks. Där satte jag mig i en soffa med en kaffe och bar och läste ELLE. Jag skrev också lite på en prodjekt jag håller på med :)
Nu har jag lagat spagetti och köttfärssås och lagt barnen och ikväll sitter jag barnvakt så det blir bara jag. Skönt.
Känner att det här var precis vad jag behövde! Utan tvekan! NU KÖR VI IGEN! KOM IGEN!
lördag 4 februari 2012
Sovmorgon
När hade jag det senast? Jag vet faktiskt inte. Jag har allid planerat saker på dagarna under helgen så därför så måste jag ställa klockan. Men inte idag! Jag la mig klockan 11.55 och gick upp 11 heeeelt uunderbart! Nu mår jag toppen och taggar det dagen har att komma med. Framför allt så taggar jag ikväll när jag ska få träffa massor av trevligt patrask, haha. Undrar vad jag ska ha på mig dock, hmm.
Just nu sitter jag i sängen och äter naturella riskakor. Vet inte om det är gott eller inte för det smakar ju inget, hehe, men det är gott att knapra på något.
Jag måste bara ge en eloge till min kära mor. Hon är så vansinnigt duktig och har hängt på mig i hela viktrasargrejen. Hon har gått ner nästan 5 kg på kort tid. Hon är såå duktig. jag är stolt. Hur går det för er där ute i världen?
Hon är så fin min mor. Och snygg. Även om det kanske inte framgår så tydligt i den här bilden ;)måndag 30 januari 2012
PT :D
Jajamensan idag har jag fixat en PT som jag börjar träna med nästa vecka. Kostar lite grann men det är det värt. Jag ska bli så sinnessjukt fit inom några månader så ni anar inte!
Jag lägger upp en plan för morgondagen varje kväll innan jag somnar. Vad jag ska äta, hur jag ska träna och vad jag ska tänka på. Tänkte visa dagens plan senare ikväll. Åh va jag är peppad. Hoppas att den här motivationen fortsätter! Det vore ju helt underbart. Utan motivation är man inget! Nada. Du kommer ingen vart. Så så fort du känner att den finns där, TA CHANSEN! Det kan visa sig vara livsavgörande! I mitt fall med Itrim var det så. Det var en gnutta motivation som växte tack vare Itrim och utan dem har jag ingen aning om vart jag varit idag? Tror inte jag varit i London, inte gått på någon skola, hade jag vägt lååångt över 100kg? Det skrämmer mig att se tillbaka, jag ser därför bara framåt! Och framtiden ser ljus ut :)
Inser det först nu!
Om jag ska jobba som musikalartist eller artist över huvudtaget så måste jag köra stenhårt med träningen. Det är ett sjukt krävande jobb och om jag ska komma in på en skola så gäller det att köra på hårt inför det också! Så, nu blir det träning i mängder!
Inte tänker jag sätta en chokladkaka som stopp för en karriär? Lets face it, jag skulle aldrig mer röra chocklad om det kunde få mig att komma dit jag vill i livet. Att jag insett det först nu är ju ett stort skämt, men samtidigt, bättre sent än aldrig.

Idag har jag vägt mig och mätt mig.
-1kg
-1,5cm i midjan
vilket betyder att jag har ett sunt midjemått!! Nu är det bara jobba för sunda kg också. Och ett sunt BMI.
Åh va peppad jag är! Tihii :D
lördag 28 januari 2012
Taggar taggar taggar!!!
Ska söka några skolor i vår för att pröva på det och nu taggar jag järnet för det! Om jag ska klara av de fysiska proven behöver jag träna mer! Så nu taggar jag ett sundare liv för att lyckas med en karriär! Träning och hälsosam mat, here I come!

Tänk om man såg ut som Blake!
fredag 27 januari 2012
Räknar sekunderna tills helgen börjar!
Har haft en helt okej morgon faktiskt! Jag brukar vara hur trött som helst men trots att jag kom i säng sent så mår jag toppen! Jag är jätte pigg. Jag tror det kan bero på att jag har avklarat mitt jobb som städerska för veckan. Extra klirr i kassan plus att springa runt med skurhink och damsugare gör att man blir jättepigg! I alla fall jag.
Dessutom mår min mage toppen idag för jag grundade med en helt underbar frukost. Eco-lättyoghurt med Special K och blåbär, samt tomat och philadelphiaost på en en grej som "typ är knäcke" fast med mindra kcal! Riktigt gott!
I kväll blir det tacosmys och vänner så ska ta en dusch och förbereda lite tänkte jag. Man känner sig så vuxen när man fixar ett litet dinnerparty i huset i London. Fast å andra sidan så är jag ju 3barnsmamma så jag borde väl känna mig vuxen!
måndag 23 januari 2012
Yeah minus at laaast

Så nu har jag vägt mig och det -2,5kg på vågen den här veckan! Jag körde ju soppgrejen men bara i 5 dagar helgen så har jag ätit som vanligt fast ganska mycket skit faktiskt. Det blev mycket bröd och de är ju aldrig bra för mig. Men som sagt 2,5 kg är inte helt fel! Taggar järnet! Snart ska jag ha tappat alla de där envisa kilona så jag kan börja koncentrera mig helt på träningen och en trimmad kropp.
Dock blir det ingen träning idag... :( Jag är nämligen genom förkyld och har lite feber... Suck. Då är det bäst att ta mina lediga timmar här på förmiddagen och bara sova sova sova.
Veckans "förlust":
Kg -2,5
Cm runt midjan 3cm
torsdag 12 januari 2012
Min dag...
...har gått bra! Bra mat, ingen småätning utan 4 mål (2 större, 2 mindre) och suverän träning!
Nu är jag trött mätt och nöjd. Det finns bara en grej som jag borde sluta med men som jag har sååå stort problem att ge upp... lightläsk. Det är i stort sätt skit på burk men jag älskar det så mycket! Jag älskar det mer än vanlig läsk så det måste betyda att det är riktigt dåligt... Jag ska försöka men kan inte ge upp allt på en gång! Kanske ska börja använda lightläsk som en belöning? Typ fredagsmys = en burk colalight? Ja något borde man ju komma på vi får väl se.
Idag har jag varit allmänt pepp på att klara av det här och efter lite prat med en god vän så är jag nu sjukt mycket mer pepp! Nu ska jag klara det här och där med basta ;)
onsdag 11 januari 2012
Motivation - Ja Tack!
Fick precis en sån där skön motivation kick som gör att man känner sig oövervinnerlig! Jag vill till gymmet nu, se resultat, äta bra!
Imorgon blir det hård tag! Gymmet igen ofc, men också super nyttig mat och motivation på högsta nivå. Älskart! Mycket vatten och mindre mat.
Jag har alla förutsättningar att få en trimmad och snygg, smal kropp so why not take it? Jag kommer ju inte tillbaka till Sverige på flera månader och under de här månaderna kan de hända under må jag säga! Jag vill komma tillbaka och ge hela Sverige en kick i skrevet för hur omgivning och jag själv sett ner på mig alla dessa år. Jag vill. På riktigt. NU KÖR VI!
(bild tagen av Alva)
lördag 31 december 2011
Gott nytt år!
2011 har varit det bästa året i mitt liv utan tvekan! Student, bal och flytt till London i all ära, men att jag totalt förändrat mitt liv från osäker fegis till en självsäker (magrare) tjej som faktiskt älskar mig själv är det största av allt! Har aldrig i hela mitt liv varit så lycklig som jag är nu! Visst har 2011 gått upp och ner precis som alla andra år men topparna är högre och dalarna inte lika djupa. Nu taggar jag ett 2012 med nya utmaningar och löften, möten och oväntade nya vänner. Åh jag längtar! Vi ses och hörs 2012!
tisdag 29 november 2011
Adventutmaningen
Ja nu när det är advent och allt så tänkte jag satsa ordentligt Det är tre veckor till 4e advent och under den här tiden ska jag vara 100 procent! Inget onyttigt alls!!! Klarat en dag så länge... Haha men man börjar ju alltid med en dag :) Märker dock att det kommer bli svårt eftersom man är omringad av godsaker överallt! Bella var i Sverige över helgen och firade sin bror och kom hem med marabou.... Min drog... Och hon frågade mig om jag ville ha och kan ni ana hur svårt det var att säga, nej. Jag som saknar marabou. Men har jag klarat 3månader med bara måltidsersättningar så vet jag att det här är ingenting som jag borde ha problem med egentligen. Jag tror att allt handlar om inställning och jag är så besluten på att bli fit right now!
Så VEM ÄR MED MIG!!??

Alltså, inga lussebullar, pepparkakor eller skumtomtar! Lev rent tills den 4advent! 3veckors utmaningen startar från och med, NU!
Är du med i min utmaning? Skicka din mailadress till mig så skickar jag recept, tips och inspiration så vi tillsammans kan klara av dessa 3 advent veckor! Hoppas att du hänger på!
fredag 4 november 2011
Au pair
Har inte skrivit på evigheter jag vet! Men det finns en anledning och det är att jag har varit tvungen att ställa in mig i mitt helt nya liv här i London. Men nu ska det bli ändring på det! Ska härmed börja blogga dagligen (så gott det går)! Jag väntar just nu på en ny header som min kompis Simon håller på att göra och sen drar bloggen igång på riktigt!
Kram
Två av mina söta ungar
lördag 24 september 2011
Insperation
Igår var ju som sagt på mitt sista möte på Itrim. Blandade känslor måste jag säga. Är jag verkligen redo för att ta tag i detta helt själv. Som tur är så träffade jag på världens sötaste coach. Linnéa. Hon var toppen! Gav mig ny inspiration och lugnade ner mig inför London. Vi kom överrens om massor av bra saker och hon visste verkligen vad hon skulle svara på alla frågor!
Hon gjorde det klart för mig att flytten inte borde vara något som förstör, tvärt om så är det en ny del i mitt liv som börjar med nya grejer att ta tag i. Jag kan ju vara precis vem jag vill i London. Behöver ju inte vara den Amanda jag är här. Självklart menar jag inte att jag ska spela någon annan men att nu startar en nytt liv med nya ideal att leva efter. Träningen är nog detallra viktigaste för maten vet jag kommer att vara svår i London! Så funderar på att skaffa Pt eller något. Får se hur det blir men motivationen är på topp igen! Hurrraaayyy :D Tack Linnéa!

Snart kommer den här snyggingen till mig för vi ska träna lite till konserten vi har idag :)
måndag 12 september 2011
Firardag...
...hade jag igår! Först klara man av att fixa både teorin och uppkörningen vilket betyder KÖRKORT och sen åker man till tandläkarn och får svaret du har jätte fina tänder och perfekt tandhygien. :D INGA HÅL ALLTSÅ! Så allt igår var toooppen vilket måste firas så jag köpte hem Ben and Jerrys och lite annan glass för att ha på kvällen tillsammans med la familla och mormor. Och pappa och mormor fixade världens grattistillkörkortet-middagen till mig med oxfilé och majskolv och grejs! HAPPY GIRL :D
Idag går dock den 100% nyttigheten igång igen. Ska jobba hela dagen... Pepp, pepp, pepp...
Hörs sedan !
söndag 28 augusti 2011
Blandade känslor
Itrim ringde nyss och vi bokade in en ny tid till mig med en personlig coach. Min förra Jessica (galet bra!) ska ut på äventyr til USA och ahr slutat så nu ska jag ha en annan tjej istället. Lite synd att jag bara kommer ha ett möte med henne dock :/
Imorgon är det bara 5 veckor kvar tills jag flyttar och det finns inget roligare än det just nu men det betyder inte att det kommer vara jobbigt också... Det finns en anledning att Itrim har en minimum tid på ett år innan man får sluta därför att det tar tid att börja ett nytt liv. Och att jag inte ska gå klart den här tiden gör mig sjukt orolig ibland.. Men jag ska ju verkligen starta ett nytt liv på ett nytt ställe så jag har tänkt ta med mig min nya livsstil dit. Jag tänker verkligen inte gå tillbaka till mitt gamla jag så bara jag är riktigt envis och motiverad så vet jag att jag kan klara av det här men det kommer inte vara lätt! England är ju inte direkt känt för nyttig mat, men det är klart att de har bra alternativ också!
Jag ska iallafall ha ett möte den 23 september och då så ska vi gå igenom hur jag ska lägga upp maten och träningen under min flytt. Gymkort igår ju i lönen jag får så det är ju bra :)
Jag kommer klara det här. Det måste jag ju!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

