Sidor

Visar inlägg med etikett Bilder på mig. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Bilder på mig. Visa alla inlägg

fredag 22 juni 2012

Glad midsommar

Hoppas ni alla har en toppen midsommar!! Och vet ni vad!? Det regnar inte ;)

söndag 13 maj 2012

Min sista hela helg...

Vet inte vad jag känner alls just nu. Är lite som en tom bubbla som liksom flyter runt och inte riktigt kan greppa något. Jag har haft en helt underbar sista hel helg i London. Åker ju hem nästa söndag.
I fredags så bjöd Sally och Oli ut mig, Alexander och Bella på mysig hejdå middag. Vi gick till ett ställa som hette Benihana och var sjukt coolt och gott! Alla bord har en egen kock som lagar maten för dig och jag blev värsta polaren med kocken. Jag blev kallad Barbie och hur jag ska tolka det vet jag inte men han var grymt rolig i alla fall. Han kastade små bitar mat som jag skulle fånga med munnen i luften och grejer. Så gjorde han ett jättefint rishjärta till mig :)
Efter det blev det utgång först till en pub och sen sa vi hejdå till Sally och Oli och drog in till The Roxy där vi skakade rumpa hejvilt. Promenaden nerför Oxford Street vid fyra tiden var ett minne för livet. Träffade på en svensk lite random person och fick en "Oscarstatyet", Kan inte riktigt förklara det där men det var kul!


På lördagen vaknade jag upp med toppen väder utanför fönstret så Bella och jag tog en hel dag i Hyde Park. Där vi bland annat kastade gummibjörnar. Sen drog vi till mig och satt barnvakt men så fort Oli och Sally kom hem drog vi in till Oneills och dansade natten lång.


Idag var båda två dock helt slut körda så vi gick på bio och såg Dark Shadows, med Johnny Depp. ASBRA tyckte jag i alla fall :) Och nu ska jag krypa ner i min sköna sång och sova gott!


torsdag 3 maj 2012

Peppa för att bli peppad

Så här pepp är jag på gymmet idag. Okey egentligen vill jag ligga kvar i sängen, Men det struntar vi i och så kör vi istället!

 

söndag 29 april 2012

Har haft på mig världens skönaste kläder idag. Börjar känna skillnad i kroppen nu efter dieten. Men tycker inte det syns så mycket än. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

tisdag 24 april 2012

Gilla Satusnova på Facebook

Tycker ni ska gå in och gilla Satusnova på facebook. Skulle vara toppen om ni visade vilka ni fina läsare är genom att stödja där ifrån! http://www.facebook.com/Satusnova TACK PÅ FÖRHAND!


Ax

torsdag 12 april 2012

Sista ensamma dagen

För snart kommer familjen hem. Jag har gjort nästan alla mina sysslor bara en kvar... Rengöring av ugn. Dock är det något fel på mig. Mår typ illa hela tiden och klarar inte av mat eller lukter. Blää. Nej jag har precis städat ett kylskåp som inte var så roligt med tanke på hur jag mår så jag ska nog vänta lite innan jag tar tag i ugnen. Sitta i soffan är bästa medecinen!
Saknar mina barn dock!

tisdag 10 april 2012

Sitter i min säng

Och har det ganska bra måste jag säga. Har spelat in en sång som jag ska lägga ut på youtube. Måste passa på när det är tyst runt omkring mig ju ;)
Om cirkus 10 minuter kommer en mäklare hit och ska ha en visning. JAG HATAR DET! Helt plötsligt så ringer de och säger, jag kommer nu. HATA HATA. Man kan ju liksom inte gå runt i mjukisbrallor då och dessutom så känns det jobbigt att vara hemma när de är här och går runt men vill inte lämna huset med tanke på att jag inte är helt frisk. Har skitont i magen. Gör ondare när jag sjungit också. Kanske beror på att jag använder muskulaturen i magen? No idea!
Ikväll kommer Bellabus och gör mig sällskap och vi ska baka SVENSKA HEDLIGA KANELBULLAR. Feeejnt ska det vara!


ENSAM

Nu har hela familjen åkt till mormor och morfar för kalas i några dagar och här sitter jag ensam i ett hus i flera dygn. Tråkigt nog har jag gått och dragit på mig nått skit så mår sääämst. Hade ju så mycket jag skulle hinna med de här dagarna liksom!! Men jag får göra så mycket jag orkar och hinner.
Solen skiner i alla fall ute så lite glad blir man ju!
Puss

måndag 9 april 2012

Mission Impossible

Såg den nya filmen idag och den var galet bra! Lite coolt med en svensk i filmen också ;)
Jag tycker om spionfilmer och det har jag alltid gjort. Sånt där krigsskit kan jag klara mig utan (även om det finns bra såna filmer också iofs) Men jag älskar spionfilmer. Tror det började med spykids när jag var liten och så pappas kärlek till James Bond. Ah va kan man säga, ibland så släpper jag på den kvinnliga prestigen och lever som en man fullt ut. I alla fall i ett par timmar.

söndag 8 april 2012

Efter en galet bra påsk helg så känner jag att jag är helt slut. Idag har jag har tillbringat massor av timmar sittandes framför datorn med nya favorit serien Suits och nu ska jag släcka lampan och krypa ner under täcket. Så skönt att bara få vila och sova hur länge jag vill. Imorgon är jag "ledig" för det är "söndag" men ska göra lite småjobb som att städa en ugn, stryka och så klart packa massor av väskor. Familjen ska nämligen iväg tisdag till torsdag och fira morfar. Det resulterar i att jag är ledig med endast ynka få arbetsuppgifter och mycket hus helt själv. Känslan av att duscha med öppen dörr eller sjunga som en galning utan att någon hör. Ahh tystnad och ensamhet. Det är något man saknar som au pair! Tänk att få sova tills man vaknar av något annat än 3 barn som skriker, busar eller bråkar. Det är med ett leende jag går till sängs inatt. Sova bör man annars dör man. Sov gott. Puss.

Påskdagen

Idag har jag varit med kören och sjungit i svenska kyrkan vid Edgware. Det är så fint att vara i kyrkan vid påsk. Speciellt när jag varit där torsdag, fredag och söndag. Man följer liksom med i allt som hände under påsken för cirkus 2000 år sedan. Sista måltiden, långfredagen och uppståndelsen. Lite coolt faktiskt att få höra om allt och så är det ju galet roligt att sjunga!
Dagen till ära var det påskbuffé också efter mässan så jag har nu mera itankad ABBAs senapssill och ägg med kaviar. GOOTTT!
Klädde mig lite påsk fint idag med, Gul och färgglad med Bellas sjal :) Bjuder på denna fina toabild.

söndag 1 april 2012

Jag skulle ju inte...

...gå ut igår men så gjorde vi det ändå. Typisk. Men hade kul med Bella. Men när har jag inte det egentligen? Nu är jag dock lika pank som en kyrkråtta. Sååå vad händer för mig idag då. Ja, jag vet ju inte! Jag har ju som sagt inga pengar. Men känner inte för att tillbringa hela dagen i mitt hus. Vill ut och göra London! (igen).

lördag 31 mars 2012

Löööörrredddaag

Idag är en sån där, fin och mysig morgon att vakna upp och trivas och sen bara slappa-dag. Jag älskar att göra London med Bellabus för vi har aldrig några förväntningar utan allt blir som en enda stor överraskning och man är lycklig och glad och så träffar man massor av nya intressanta personer! Man hamnar på roliga ställen och får saker gratis. Jag gillar att göra London när jag är jag och har med mig min finaste vän.
Nu är jag dock sjukt trött! Sov borta och kan liksom inte sova länge då. Så ikväll kommer Bella hit så ska vi beställa hem mat och hyra film. Fejnt va? :)
Hur var eran fredag? Och lördag för den delen!


fredag 30 mars 2012

HÖR DU DET BELLA JAG HAR HATT!

Jag skiter i vad folk (BELLA) säger jag kan visst ha hatt! Jag älskar min hatt och jag skiter i om jag ser fånig ut. Den är min bara min och jag älskar den :)

torsdag 29 mars 2012

Helgplanering

Har varit på kören idag i svenska kyrkan. Asså jag har verkligen saknat det för har missat TRE VECKOR pga av resa hem och en jobbig förkylning. Nu är jag dock snart helt frisk så hejtjollahop det gick faktiskt ganska bra att sjunga idag!
När jag kom hem så ringde jag min fina Bella och diskuterade morgondagen. Det är ju nämligen så att det är helg och för ovanlighetens skull så jobbar varken jag eller Bella något alls denna helg! Därför krävdes det noga planering! Men blev det något gjort... svar nej. Vi vet vad vi ska ha på oss imorgon och att vi ska gå ut men vi vet inte vart. Hur kan man vara så dålig på att komma på saker. O´neils i all ära men vi går JÄMT dit ju! Borde pröva något nytt. I kära gamla Linköping har du liksom inte så mycket att välja på men här kan du gå ut till miljontals ställen ju. Hm vad ska man välja....?

Man tar den tiden man kan få...

...och gör det bästa av den! Huset jag bor i ska säljas så jag springer som en galning och plockar och plockar och damsuger, dammar, plockar igen, bäddar rent och tvättar golv. Hus försäljning i London funkar inte som i Sverige för när om kan mäklaren ringa och säga, hej jag kommer med en intresserad om en halvtimme. Därför måste huset vara tipp topp JÄMT OCH STÄNDIGT! Det är faktiskt lite krångligt med tre barn som springer runt och stökar till, men nu har barnen borta med mamma och pappa och jag har haft tid att äta en sallad, städa huset och nu sitter jag och solar: Fint ska det va när man har några timmar ledigt! Hoppas ni har fint väder ni också. Jag älskar våren!!!

tisdag 27 mars 2012

Åka hem

Så var det tisdag och om några timmar ska jag sitta på flyget igen. Ser sådär fram emot det måste jag säga. Jag hatar att förflytta mig på det sättet. Önskar att man kunde knäppa med fingrarna och så var man bara tillbaka. Tänk va enkelt det vore!? Men får försöka att göra nyttiga bra saker på flyget. Kanske jobba på mitt projekt eller läsa en riktigt bra träningstidning? Hur som helst ska jag ju hem igen till Sverige om några veckor så tror jag överlever ;) Får ju träffa Bellabus igen liksom.
Nu ska jag snart fotas av mamma. Jag måste ha foton till min skolansökning jag ska göra. I träningskläder mot ljusbakgrund, hm jaha, okej? Skumt.

Det bästa med att bo på två ställen är att man har två garderober! Har total byxpanik i London men nu hittade jag massor av byxor här i Sverige så jag skiftar lite kläder och tar med mig brallorna tillbaka till London :) Toppen!

Det är så galet kul att kolla igenom alla gamla bilder jag har på datorn hemma. Kolla vad jag hittade liksom!! Tror jag var 14 här kanske :) En liten plutt i alla fall!


torsdag 22 mars 2012

Hemåt jag far!

Idag ska jag äntligen tillbaka till Sverige för ett par dagar. Saknar min fina familj och vänner. Saknar Tofsan så jag blir helt tokig och så ska det bli så rooooligt med allt som händer i helgen. Dock är det ju ett galet jobbigt moment innan jag är hemma... FLYGRESAN!! Jag hatar att flyga. Inte för att jag tror att jag ska krascha, nej, jag är orolig tills jag är på planet. Är rädd för att missa tider och gå fel. Det skulle vara kaos och kallabalik om det hände mig!! Fy pulsen går upp bara av att prata om det. Snälla Gud låt mig hitta flyget i tid.
Sally skrattade åt mig när jag sa vilken tid jag skulle åka. "HAHA why?" FÖR ATT PASSA TIDER FREEEEAKES ME OUT! THAT´S WHY!