Sidor

Visar inlägg med etikett Inköp. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Inköp. Visa alla inlägg

söndag 29 april 2012

IVANKA TRUMP


Har köpt mig en IVANKA TRUMP väska idag och är helt förälskad!! Jag kände mig som tagen ut någon amerikans serie när jag skulle köpa den för en tjej hade tagit den sista väskan så jag följde efter henne genom hela butiken tills hon hängde av den då sprang jag fram tog den och gick raskt till kassan. Asså hon skulle inte ha den så jag "stal" den inte ifrån henne men ändå :) Finns nog inget som gör att jag kan tappa fattningen så mycket som shopping!

lördag 11 februari 2012

IKEA är för tusan det bästa som finns!

Igår kväll när jag satt barnvakt så kom Bella över och vi såg på sista Harry Potter filmen och spelade FIFA. Sen fick vi för oss att skita i bussen utan gå hem till Bella för att sova där. 50 minuters nattpromenad. Tog sin lilla tid men det var det värt! Skönt att röra på sig lite innan man går och lägger sig. Efter mycket fniss och ett och annat asgarv så somnade vi alldeles för sent.
Lördagen spenderade vi på ett av IKEA ställena här i London. Jag har så himla litet rum så jag behöver bra förvaringsutrymmen. Jag hittade massa bra grejer så är hel nöjd! Och rummet blev underbart, kan röra mig i det igen :)
Bästa med IKEA var nog ändå köttbullarna!
Nu ikväll kom Bella över igen och Emil hängde på. Så nu har vi sett Melodifestivalen och spelat FIFA. De spelar fortfarande men jag har lämnat soffan för Emil gjorde 3-0 mot mig innan andra halvlek knappt börjat... Inte så kul.. Så tänkte att det var dags att slå lite på tangenterna istället så ni får höra lite om min helg. Hoppas eran helg har varit bra den också!





fredag 3 februari 2012

Mina nya skor

Igår blev jag förälskad. Så jag köpte dom från H&M för 24 pund. Jag älskar dom! Vad tycker ni?




måndag 30 januari 2012

Min fina nya fluff

Hittade den här gammelrosa klänningen fluff igår för 5 pund. Ibland blir man bara så lycklig!



lördag 21 januari 2012

Lördag med vintageshopping

Fin lördag med Bella. Vaknade upp med henne i sängen. Hur jag vaknade, jo jag vände mig om mot henne och hon började asflabba. Jätte kul när man vaknar av att någon skrattar åt än. Hur lätt är det att vara snygg på morgonen liksom?
Efter några timmar med facebook och påklädning begav vi oss till Da Vintage place. Vi fyndade solbrillor och tittade på mycket fint och ofint.
Vi kollade också på världens chockladfontän i westfield. Helt sjuk! Gillar min Bella :)








måndag 5 december 2011

Världens bästa sportbh!

Om ni funderar på att köra en bra sportbh köp den här! Det är helt UNDERBAR! Haha trodde inte man kunde bli förälskad i en sportbh men tydligen kan man det.
Den här är korsad i ryggen och där det alltid skär in i axlarna är det små insydda kuddar! Helt bäst helt enkelt.
Märket är Röhnisch och jag köpte den på Stadium för ca 300kr. Finns i blått, rosa :)


söndag 4 december 2011

onsdag 23 november 2011

Dior

Har ökat på min lilla samling av Dior läppstift! Sally gav mig ett igår då hon varit i Dubai och kom hem igår kväll. Älskar färgen! Väldigt neutral så passar till vardags :)




onsdag 16 november 2011

Julklappar

Jag har alltid så galet tidig med julklappar men i år vet jag inte vad som hänt? Jag vet vad mamma ska få och har en grej till pappa thats it. Har inte den blekaste vad jag ska ge till mina bröder och vad jag ska ge till familjen här? Det borde vara enkelt att hitta något till barnen men föräldrarna? Hm, något tips?

Har ni börjar handla julklappar än?


torsdag 10 november 2011

Ja jag är yngst!

Har tillbringat många kvällar med den här lilla idioten på Westfield. Mycket trevligt må jag säga! Dock skrattade vi ihjäl oss när vi provade klänningar i måndags. Jag är så sjukt mycket längre än Bella så jag dog nästan av skratt. Hon ser lite ut som min lillasyster fast hon är äldst. Gillart. Det vi får mest kommentarer om när vi går ut är våran längd. Gillart. Bella är ju min sidekick ;) haha men säg inte att jag sagt det!
Köpte föresten klänningen jag har på bilden :) den är väldigt fin i ryggen!! Måste visa någon gång!

torsdag 1 september 2011

Vintageklocka

Hittade denna skönhet på tradera. 75kr fick jag ge och det var den så värd. Den kommer från mitten av 60talet och det går att öppna locket på den för att det är blindskrift på urtavlan. :) Ascool!!!





Inget smink

Har varit på skönhetsbehandling i förrgår. Ett presentkort som var tvungen att användas :) Och jag valde att jag skulle färga mina allt för bleka bryn och fransar. 350 kr gick kalaset på och det var sååååå värt det! Jag är supernöjd med resultatet! Att vakna på morgonen och se fräsch ut, vilken dröm. Tänk att jag bara kan borsta igenom håret och så är jag färdig. Skönt att slippa smink och avsmninkning och allt vad det innebär! Dessutom blir det roligare och sminka sig när man ska på fest eller något nu eftersom jag inte sminkar mig så ofta längre.
På denna bild är jag helt utan smink. Galet mina fransar och bryn syns!!!!



lördag 27 augusti 2011

Shopaaa

Har varit på begagnat Magasinet idag men far, farfar och kära lilla farmor :) Har hitta sååå mycket fint bland annat fina lp-skivor och sjalar. Visar bilder sen! Nu ska jag ut och bada lite mer i poolen! Hörs sen

måndag 15 augusti 2011

Staden

Har tillbringat min eftermiddag med kära fina farmor i stan. Hittade en kjol och den här långklänningen på H&M. Var dags för en klänning kände jag :)









fredag 15 juli 2011

En vecka som löser allt

Som så många gånger förut så har Bjärka verkligen ordnat upp mitt liv åt mig. Det är ett läger som inträffar varje år vecka 28. I år var det precis lika underbart som det brukar. Att få vara mitt ibland folk man älskar och känna närhet av det största som jag har i mitt liv, kan det bli bättre?
Hur som så har veckan gett mig ny kraft och jag ska försöka komma igång med bloggandet igen! Jag vet ju trots allt att det faktiskt hjälper mig till en bättre livsstil! Att ha någon som läser stöttar och uppmuntrar är ALLT i en sån här situation!

Jag har köpt en ny kamera också! En Canon G12. Helt enormt bra! Så förbered er för fina kort för här ska det bli bilder framöver :)

Nu ska jag tvätta alla gamla kläder men nu lovar jag att bloggen ska bli uppdaterad oftare.
Puss på er älskade läsare och förlåt för detta uppehåll!


tisdag 10 maj 2011

Träning, gruppträff och kärlek

Kändes skönt att ha gruppmöte på Itrim idag! Jag trivs verkligen med min grupp. De stöttar och är mysiga. Jag tror att man känner sig som vänner lite grann bara för att man är i samma situation? Vägdes ju in också... Hade lite ångest men det gick riktigt bra ändå :) har gått ner sen förra gången trots utlandsresor och påskägg, så jag är hel nöjd. Nu är det bara fortsätta i den här riktningen!


Tränade efter mötet idag också. Körde på sten hårt. Blandat med kondition och styrka två varv och ett varv med dubbelstyrka. Sen körde jag 50 armhävningar på bilatesboll och 50 sit ups rakt fram samt 50/50 sit ups åt sidorna. Jag jobbade på bra så jag är stolt över mig själv och dagens träning. Min studentutmaning börjar ju bra! Skönt!


(En mamma på Itrim hade med sig sin lilla son när hon tränade. Hur söt som helst! Såg nästan ut så här ;) )

Tog en runda på stan efter träningen. Köpte en jätte fin klänning som jag egetligen inte hade råd med... Men va ska man göra när man blivit kär? Man måste ju ha den!!
Btw det här med att vara kär. Jag tror jag är smittad av någon sjukdom som gör att jag aldrig kommer kunna hitta någon. Jag har så duma föreställningar i mitt lilla huvud om hur jag vill att mitt liv ska bli och med vem så om något annat händer tänker jag bara, nej det här stämmer inte, så här skulle det inte bli, det här är fel person. Jag är nog en sån där man kallar för ett hopplöst fall.. Haha sjuka människa!

onsdag 4 maj 2011

Studentkläder

Mamma och jag handlade studentklänning och skor idag :) HM 399:-
Scorett 699:-




onsdag 30 mars 2011

Balklännings hets

Har tittat efter balklänning idag igen. Alla säger att jag är sent ute och ja, det stämmer nog men va tusan skulle jag göra då? Har ju inte kunnat kolla innan när jag intet vetat hur stor ("liten") jag kommer vara på balen. Ingen aning om storlek liksom? Men nu vet ju typ hur stor/liten jag kommer vara :) Och jag ska köpa den bruna här neranför och den går att sy om i miljoner storlekar så jag kan gå ner 10 kg eller 5 eller 2 :) Det känns ju bra. Säkrad på att få en klänning liksom! Jag provade 3 stycken idag (har provat innan) och dessa provade jag.




Den gråa var helt okej med den röda alltså... INTE AMANDA ALS! Haha vet inte va hon på Bröllopshuset tänkte! Nej det blir den bruna från Party World.

Gillar att jag provade olika handskar när Lina fotade mig. Haha. Emelie var skit söt och provade massor av fina klänningar hon också :)

lördag 5 mars 2011

Nya kläder :D

Skaffade lite nya grejer igår. Hade dem på konserten igårkväll. GRYMT NÖJD! Köpte ett par jeanse på Cubus. Där har jag aldrig kunnat ha byxor. Har tappat 10 storlekar i jeanse sen i somras! Dessa hette desutom superskinni low waist. SKULLE ALDRIG KUNNA HAFT DET FÖRUT! Jeans Cubus 199:-
Skor 299:-