Japp sounds wierd but it is true... Sista veckan har nu mera börjat. Sista startskottet har ljudit av och nu finns det ingen återvändo. Har suttit och gosat med Phoebe i sängen hela morgonen och tänker tillbaka på allt underbart och mysigt vi varit med om. Älskar verkligen den här familjen av hela mitt hjärta. Känner dock att min blogg har varit ganska så tragisk på sista tiden. Men ni får nog stå ut tills jag åkt hem och börjar en liten omstart/nystart/satusnova av bloggen.
Barnen har börjat inse att jag ska åka nu. Det har varit svårt för dom att greppa när man säger en månad 3 veckor och så men en vecka förstår dom... Och det har blivit jobbigt för alla 3 och mig. Phoebe grät när jag lämnade henne på skolan. Hon klamrade sig fast vid mig och skrek don´t leave me... Jag dog lite, grät lite och nu försöker jag plocka upp alla pusselbitar av ett brustet hjärta. Hur tusan ska jag klara det här???!!!
Visar inlägg med etikett Resa. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Resa. Visa alla inlägg
måndag 14 maj 2012
tisdag 27 mars 2012
Åka hem
Så var det tisdag och om några timmar ska jag sitta på flyget igen. Ser sådär fram emot det måste jag säga. Jag hatar att förflytta mig på det sättet. Önskar att man kunde knäppa med fingrarna och så var man bara tillbaka. Tänk va enkelt det vore!? Men får försöka att göra nyttiga bra saker på flyget. Kanske jobba på mitt projekt eller läsa en riktigt bra träningstidning? Hur som helst ska jag ju hem igen till Sverige om några veckor så tror jag överlever ;) Får ju träffa Bellabus igen liksom.
Nu ska jag snart fotas av mamma. Jag måste ha foton till min skolansökning jag ska göra. I träningskläder mot ljusbakgrund, hm jaha, okej? Skumt.
Det bästa med att bo på två ställen är att man har två garderober! Har total byxpanik i London men nu hittade jag massor av byxor här i Sverige så jag skiftar lite kläder och tar med mig brallorna tillbaka till London :) Toppen!
Det är så galet kul att kolla igenom alla gamla bilder jag har på datorn hemma. Kolla vad jag hittade liksom!! Tror jag var 14 här kanske :) En liten plutt i alla fall!

torsdag 22 mars 2012
Läxor...
Jag som trodde att man blev av med läxor när man tog studenten... I was wrong. Har skrivit uppsats med Oscar i 1,5timmar och uppsatsen blev mindre en ett halvt A4papper... Jag dör lite just nu. Känner att en semester hem kommer sitta finfint!! Nu ska jag göra mig i ordning för åker om en timma!! :O NERVÖS.

onsdag 21 mars 2012
Så var det det här med att packa...
JAG HATAR DET! Det är ju så fruktansvärt svårt? Jag tycker om att flytta för då ska man packa allt. Det är jag nämligen bra på, men har man bara 10kg handbagage att fylla upp till 5 dagar då har jag trubbel! Asså jag lägger fram allt jag behöver men det är bara en stor röra... Jag behöver hjälp och tips. Hur tusan packar man för en långhelg i Sverige? Vet ju inte ens hur varmt det är där? Här är det ju liksom 16 grader på dagarna. Men antar att kalla Sverige fortfarande är, just det, kallt. Eller?
fredag 23 september 2011
10 dagar kvar
Nu börjar verkligen nedräkningen på riktigt. Kan inte fatta att Jag om 10 dagar befinner mig i London och mitt nya hem! Det är verkligen helt sjukt! Jag ser så galet mycket fram emot det men samtidigt är jag livrädd. Amanda Andersson, hon ska väl inte göra sånt här? Inte alls likt mig...
Allt börjar i alla fall falla på plats nu. Har fixat alla viktiga grejer som undersökningar hos tandläkare och läkare och har dessutom snart fixat alla presenter jag ska ha med :) På måndag ska jag provpacka lite. Får se hur mycket plats det finns... Har lite ångest för det där. Vill ha med mig allt!!! Att veta att jag inte kan packa ner alla mina älskade skor gör ont i själen. De är ju mina små bebisar.
Nej nu ska jag göra mig i ordning för jag har mitt sista enskilda möte på Itrim idag. Ska bli spännande och tror det är en puff i rätt riktning!

Minns när jag var i den här åldern och nu ska jag ta hand om barn i samma. Hur gickd et så fort?
söndag 28 augusti 2011
Blandade känslor
Itrim ringde nyss och vi bokade in en ny tid till mig med en personlig coach. Min förra Jessica (galet bra!) ska ut på äventyr til USA och ahr slutat så nu ska jag ha en annan tjej istället. Lite synd att jag bara kommer ha ett möte med henne dock :/
Imorgon är det bara 5 veckor kvar tills jag flyttar och det finns inget roligare än det just nu men det betyder inte att det kommer vara jobbigt också... Det finns en anledning att Itrim har en minimum tid på ett år innan man får sluta därför att det tar tid att börja ett nytt liv. Och att jag inte ska gå klart den här tiden gör mig sjukt orolig ibland.. Men jag ska ju verkligen starta ett nytt liv på ett nytt ställe så jag har tänkt ta med mig min nya livsstil dit. Jag tänker verkligen inte gå tillbaka till mitt gamla jag så bara jag är riktigt envis och motiverad så vet jag att jag kan klara av det här men det kommer inte vara lätt! England är ju inte direkt känt för nyttig mat, men det är klart att de har bra alternativ också!
Jag ska iallafall ha ett möte den 23 september och då så ska vi gå igenom hur jag ska lägga upp maten och träningen under min flytt. Gymkort igår ju i lönen jag får så det är ju bra :)
Jag kommer klara det här. Det måste jag ju!
onsdag 24 augusti 2011
Resning
Så var man i full gång med att rensa ut rummet. Alltså egentligen får jag inte säga, för då får min kära mor panik. Jag menar att jag rensar alla utrymmen och packar ner i lådor och slänger gamla papper och sånt. Hittar många roliga grejer :)
Fixat en "att göra bok" och så rensat alla mina smycken! Duktig AMANDA!
Gamla insperationspapper :)
onsdag 20 juli 2011
Öland
Som varje år sen jag föddes åker jag nu till Öland! Dock själv med Elin denna gång så mamma och pappa får vänta ett par dagar. Ses om 2 veckor!
Puss
fredag 15 juli 2011
En vecka som löser allt
Som så många gånger förut så har Bjärka verkligen ordnat upp mitt liv åt mig. Det är ett läger som inträffar varje år vecka 28. I år var det precis lika underbart som det brukar. Att få vara mitt ibland folk man älskar och känna närhet av det största som jag har i mitt liv, kan det bli bättre?
Hur som så har veckan gett mig ny kraft och jag ska försöka komma igång med bloggandet igen! Jag vet ju trots allt att det faktiskt hjälper mig till en bättre livsstil! Att ha någon som läser stöttar och uppmuntrar är ALLT i en sån här situation!
Jag har köpt en ny kamera också! En Canon G12. Helt enormt bra! Så förbered er för fina kort för här ska det bli bilder framöver :)
Nu ska jag tvätta alla gamla kläder men nu lovar jag att bloggen ska bli uppdaterad oftare.
Puss på er älskade läsare och förlåt för detta uppehåll!
torsdag 16 juni 2011
Jag skäms!
Ja det gör jag verkligen. Jag har slappat till mig något så oerhört! Helt sjukt vad student och bal och middagar kan få en ur banan på kort tid. Jag har lagt på mig några kg igen
och nu har för tusan bägaren runnit över! VAD HÅLLER JAG PÅ MED!!!??? Är jag sjuk eller? Vad tänker jag med? Jag har slitit som ett djur för att få bort 30kg och sen ska jag bara strunta i det eller?
Jag har inte vågat blogga för jag har betett mig som skit rent ut sagt. Har behandlat min kropp som en sopptunna! Men nu ska jag ta tag i bloggandet för jag vet att det spelar så sjukt stor roll i mitt liv att blogga! Att få skriva av sig alla frustrationer och bara fokusera på målet.
Vecka 29 åker jag med Elin Franzén till Öland och då MÅSTE jag vara under 80kg. Inga undantag. Jag ska jobba stenhårt nu för jag ska ju dessutom simma Vansbro om några veckor! HJÄLP!
Häng på i min utmaning! Sätt en målvikt eller delmålvikt som du ska nå till vecka 29. Nu peppar vi varandra till att klara det här för det är vi värda!
LET´S DO IT!!!!
fredag 6 maj 2011
Flyttar hemifrån!!!!!!
Nu är det 100% säkert. Jag flytter till London i höst! Ska jobba som au pair hos en helt underbar familj i Fulham. Känns helt overkligt att lilla jag som knappt har varit från mamma mer än en vecka ska flytta så långtbort att klockan inte ens är den samma! Helt galet asså. Men jag tror jag kommer trivas och jag har ju alltid min mamma på Skype när jag måste prata.

En av anledningarna till att jag faktiskt gör detta är för att jag vet att jag kommer klara av det nu när Alva också ska åka. Hon kommer bara bo två gator bort, typ 3 minuter. Hon ska jobba som au pair hos en familj som är vänner till min familj. Kunde det blivit bättre?
Min au pair mamma ska prata med Alvas om tider så vi är lediga samtidigt under dagarna. Detta kommer ge mig och Alva massor av tid att gå på gymmet tillsammans, unmgås, prata och spana på snygga engelsmän, hahahahah.
Jag ska nu alltså vara en riktigt flitig Londonbloggare och jag hoppas att ni vill följa med mig och min blogg även när jag flyttar! Kommer göra storstan osäker och blogga som en liten galning! Och jag ska verkligen inte tappa det här med min nya livsstil! INTE EN CHANS! Ägg, bacon och brunabönor har ingen chans på mig. Jag käkar mina morötter vart jag än befinner mig!!!
Nu ska jag mysa med min familj. Ska ta vara på tiden och krama på mamma för hon är ledsen för att jag ska åka. Söt mamma!

tisdag 3 maj 2011
Lycklig efter Zumba
Så var min invigning av Zumba avklarad! Galet roligt. Var dessutom ett plus i kanten att jag fick gå på den med Alva och att Camilla höll i passet! Kul när man känner någon och får se den i en annan miljö än vad man är van vid :)
Jag tyckte iallafall att passet var roligt. Hade gärna hållt på i en hel timma istället för 30 minuter. Blev inte så trött av det här passet men hade nog att göra med att jag inte dansat förut och därför inte kunde stegen tillräckligt bra för att ta ut mig ordenkligt.
Det roligaste med kvällen var nog efter passet när en tjej kom fram till mig. "Hej du har en blogg va? Jag följer den." Jag blev sjukt glad att någon jag aldrig träffat kände igen mig pga min blogg!
När jag hade mitt första gruppmöte på Itrim frågade dem var vi ville skulle hända om ett halvår. Jag sa att jag ville ha tappat mycket i vikt och att någon jag inte kände skulle känna igen mig från bloggen. Så nu har en dröm gått i uppfyllelse!
Man blir så motiverad när man vet att folk faktiskt läser den! Känns som man har andras ögon på sig och därför vill man prestera bra och fortsätta peppa. Ett stort tack till alla som faktiskt läser min blogg och som kommenterar den och som hälsar på mig när vi ses! Det betyder miljarder gånger mer än ni anar! Så fortsätt med det. Det är ni som hjälper mig att lyckas!
Kram till er!
Jag och Alva i Italien
fredag 29 april 2011
Italien :)
Ojojoj va bra vi har det!!! Idag har vi tävlat. Det gick helt okej. Vi kommer inte vinna men ändå :P Malaysia (hur tusan stavas detXD) var sjukt duktiga! Mega imponerad. Körledaren gillade Slovenien bäst men det gjorde verkligen inte jag. Skumt hur olika man kan tycka alltså.
Nu ska vi snart in till Venedig och förbereda för körkonserten i en kyrka där ikväll :) Ska bli kul att se Venedig igen. Gillar ju stället :)
nej nu ska jag se lite sex and the city och äta banan. Puss
Nu ska vi snart in till Venedig och förbereda för körkonserten i en kyrka där ikväll :) Ska bli kul att se Venedig igen. Gillar ju stället :)
nej nu ska jag se lite sex and the city och äta banan. Puss
måndag 25 april 2011
Slööö
Har varit super slö vad det gäller bloggen. Det har varit mycket fara och fläng den här påsken vilket har relaterat i att bloggen blivit lidande. Och inte blir det väl bättre nu när jag ska till Italien och tävla med kören...
Den resan ska iallafall bli hur rolig som helst!! Har dock packat sjukt dåligt. Men det var så mycket som skulle tvättas så jag skyller på det ;)
Under resan så ska jag och Frida Ryman bo ihop i ett rum! Kommer bli AWSOME! Vi ska ut och spinga och gå morgonpromenader också. Känner att det behövs efter en helg med mycket mat. Har hållt mig ifrån kolhydraterna men det hjälps inte när all annan mat innehåller på tok för mycket kcal!
Bloggar ett hejdå inlägg ikväll :) Kommer sakna bloggen när jag är borta. Det är så skönt att få gå in här och skriva av sig och veta att alla läsare är så snälla och stöttar. ´
(En somrig blid från Elins och mitt bästismys igår)
Puss
onsdag 20 april 2011
tisdag 19 april 2011
Hemma igen!
Gud va mysigt jag haft det! Helt sjukt vad mycket pengar jag spenderat. Jag kan rekommendera alla att åka till Dublin. Hela staden och landet andas mysiga pubar, snälla irländare och vacker natur! En helt underbar semester kort och gott. Lovar att jag ska lägga ut massor av bilder imorgon. Har shoppat massor av saker ni ska få se :)
Imorgon blir det träning i simhallen. Ska simma längder eftersom jag verkligen måste komma igång nu till Vansbrosimmet. 3km simning i strömt vatten kräver träning! Börjar bli lite nervös nu faktiskt! Dessutom känner jag att efter en sunkig weekend i Dublin utan träning så behöver mina muskler en rejäl omgång ;)
Nu ska jag sova. God natt<3
Imorgon blir det träning i simhallen. Ska simma längder eftersom jag verkligen måste komma igång nu till Vansbrosimmet. 3km simning i strömt vatten kräver träning! Börjar bli lite nervös nu faktiskt! Dessutom känner jag att efter en sunkig weekend i Dublin utan träning så behöver mina muskler en rejäl omgång ;)
Nu ska jag sova. God natt<3
måndag 28 februari 2011
Bilder från Teneriffa
Här kommer en blandning av massor av Teneriffa bilder.
Inte als i tidsordning men än då.
Vi hyrde en båt med egen kapten och matros. Fick vin, läsk, vatten och massor av tilltugg. Sen åkte vi ut på havet och såg både delfiner och valar. Tillsist åkte vi in i en vik där vattnet var stilla och klarblått. Där fick vi bada och snorkla med havssköldpaddor. De kanske inte ser så stora ut på bilden men tro mig, de var enorma! 70cm i m2 typ :) Coolt och lite läskigt!
Emil dansade fint på "Djungel Park".
Vi fick en liten gäst som älskade vår ost och skinka.
Glad mamma Annica efter en hinderbana i "Djungel Park".
På kvällen åkte vi för att käka ute i las Americas. Då såg vi en kille som gjorde målningar och sålde. Inte vilka målningar som helst! Han sprayade dessa men vanliga sprayburkar.
Inte als i tidsordning men än då.
HELT SJUKT!
Lata oss på stranden på dagarna och grävde stora hål i sanden. Anton och Emil grävde ett hål långt över en m djupt sista dagen.
Jag älskade att sitta på balkongen på morgonen ny duschad i solen med veckans stora beroende. Citronte med en färsk citronskiva i. Mmmm...
söndag 27 februari 2011
Home sweet home
Hemma igen efter en kanon semester. Kom hem i natt. Sent sent sent. Så jag tog "ledigt" från första lektionen. Hinner inte blogga så mycket om resan nu men jag lovar att skriva mer om den ikväll och då kommer massor av fina bilder också. Men jag har verkligen fått uppleva helt sjukt coola saker. Badat med stora havssköldpaddor, blivit kompis med en klockförsäljare från Senegal och bränt mig så mycket att jag inte kunde böja benen. Ünderbarrt!
Så nu sitter jag här med en Fruit & Nut-bar från Itrim och längtar till skolan och mina älskade vänner! Jag är i alla fall några nyanser brunare och med fixade naglar. Värt. Ses ikväll. Puss.
Så nu sitter jag här med en Fruit & Nut-bar från Itrim och längtar till skolan och mina älskade vänner! Jag är i alla fall några nyanser brunare och med fixade naglar. Värt. Ses ikväll. Puss.
tisdag 22 februari 2011
Jag hittade en dator
Vi kakar ute ikvall pa en resturang med internet och gratis datorer. Dock inga prickar over bokstaverna haha!
Nan Irlandsk resturang tror jag. Helt okej till en borjan men nu ar den superbra. Den innehaller varldens snyggaste bartender!! HEEEET!
Jag har varit en tomat sen igar men nu borjar det bli brunt! YES. Hade lite panik igar pa grund av det.
Vi kakar ute tva ganger om dagen och det ar alltid lika jobbigt att fa en meny i knat och sen forklara att man inte ska ata. Fast man vanjer sig men jag ska saga er att maten har nere ar gryyyymt god enligt min familj. Suck...
TACK for ni bloggar at mig. Ubergulligt! Alskar er lasare. Hors snart igen!
Puss
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)