Sidor

Visar inlägg med etikett Veckor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Veckor. Visa alla inlägg

onsdag 11 januari 2012

Motivation - Ja Tack!

Fick precis en sån där skön motivation kick som gör att man känner sig oövervinnerlig! Jag vill till gymmet nu, se resultat, äta bra!
Imorgon blir det hård tag! Gymmet igen ofc, men också super nyttig mat och motivation på högsta nivå. Älskart! Mycket vatten och mindre mat.

Jag har alla förutsättningar att få en trimmad och snygg, smal kropp so why not take it? Jag kommer ju inte tillbaka till Sverige på flera månader och under de här månaderna kan de hända under må jag säga! Jag vill komma tillbaka och ge hela Sverige en kick i skrevet för hur omgivning och jag själv sett ner på mig alla dessa år. Jag vill. På riktigt. NU KÖR VI!
Bild från när jag vägde som minst i somras. Bara några kg bort och sen går det ner till nya nivåer som jag inte nått på år och dag! Det kommer gå känner det på mig. :)
(bild tagen av Alva)

måndag 19 december 2011

When my life is a movie.

Idag har varit en sån där dag som man ser på film och tänker, haha sådär är det verkligen inte i verkligheten, och så var det de! Jag och mina fina flickor har bakat kladdkaka, gjort ansiktsmålning och dansat hejdlöst till Santa Clause is coming to town. Dessutom var jag osminkad med en fin tomteluva. Kan det bli mer Classy. Haha.
Det har hur som varit en helt underbar dag. Nu sitter jag ensam vaken i huset för föräldrarna är borta och Oscar är på sleepover. Jag är alltså själv med tjejerna. De ville sova i samma säng inatt och när jag gick in och kollade till dem för några minuter sedan sov de kramandes. Hur gulligt som helst! Kommer sakna gullungarna när jag åker imorgon... Men vad gör det när jag får träffa fina människor hemma!! Taggar järnet att få träffa släkt och vänner igen. Och så alla djuren främst TOFSAN min bebis!!!!
Får se om jag hinner blogga imorgon innan jag åker, annars ses vi i Sverige!





måndag 7 november 2011

Morgon

Så börjar den vanliga veckan igen. Tråkigt men skönt. Min kropp behöver nog det kan jag tänka mig.
Vaknar klockan 7 av att mitt alarm går på och millisekunden efter det att en liten flicka vid namn Coco står och tittar in genom dörröppningen. "Yes Coco, you're allowed to cuddle in my bed for a few minutes..." Sen påklädning, frukost och slipsknytning och hårborstning. Allt är så sjukt avancerat med klädseln här. Eftersom de har skoluniformer så måste allt vara perfekt. Hade stora problem med det första veckan. Sally (mamman) knöt alltid om slipsen jag fixat på Oscar... Men nu börjar jag få in tekniken :) Skulle seriöst kunna jobba som slipsknytare. Eller vänta det gör jag ju. Kind of?

Nu väntar jag på Sallys syster som ska komma hit och jobba. Hon har ingen nyckel så jag måste släppa in henne. Sen tänkte ajg dra vidare till gymmet :) Älskar mitt gym. Enkelt, stort och modernt. Mycket pass och många maskiner!


fredag 23 september 2011

10 dagar kvar

Nu börjar verkligen nedräkningen på riktigt. Kan inte fatta att Jag om 10 dagar befinner mig i London och mitt nya hem! Det är verkligen helt sjukt! Jag ser så galet mycket fram emot det men samtidigt är jag livrädd. Amanda Andersson, hon ska väl inte göra sånt här? Inte alls likt mig...
Allt börjar i alla fall falla på plats nu. Har fixat alla viktiga grejer som undersökningar hos tandläkare och läkare och har dessutom snart fixat alla presenter jag ska ha med :) På måndag ska jag provpacka lite. Får se hur mycket plats det finns... Har lite ångest för det där. Vill ha med mig allt!!! Att veta att jag inte kan packa ner alla mina älskade skor gör ont i själen. De är ju mina små bebisar.

Nej nu ska jag göra mig i ordning för jag har mitt sista enskilda möte på Itrim idag. Ska bli spännande och tror det är en puff i rätt riktning!
Minns när jag var i den här åldern och nu ska jag ta hand om barn i samma. Hur gickd et så fort?

söndag 28 augusti 2011

Blandade känslor

Itrim ringde nyss och vi bokade in en ny tid till mig med en personlig coach. Min förra Jessica (galet bra!) ska ut på äventyr til USA och ahr slutat så nu ska jag ha en annan tjej istället. Lite synd att jag bara kommer ha ett möte med henne dock :/


Imorgon är det bara 5 veckor kvar tills jag flyttar och det finns inget roligare än det just nu men det betyder inte att det kommer vara jobbigt också... Det finns en anledning att Itrim har en minimum tid på ett år innan man får sluta därför att det tar tid att börja ett nytt liv. Och att jag inte ska gå klart den här tiden gör mig sjukt orolig ibland.. Men jag ska ju verkligen starta ett nytt liv på ett nytt ställe så jag har tänkt ta med mig min nya livsstil dit. Jag tänker verkligen inte gå tillbaka till mitt gamla jag så bara jag är riktigt envis och motiverad så vet jag att jag kan klara av det här men det kommer inte vara lätt! England är ju inte direkt känt för nyttig mat, men det är klart att de har bra alternativ också!

Jag ska iallafall ha ett möte den 23 september och då så ska vi gå igenom hur jag ska lägga upp maten och träningen under min flytt. Gymkort igår ju i lönen jag får så det är ju bra :)

Jag kommer klara det här. Det måste jag ju!

fredag 19 augusti 2011

Nervös

Idag är en enda stor nervösklumb av tid (fint beskrivet). Nej men helt seriöst så är det en sån där tänkar dag tror jag för jag är seriöst nervös över allt möjligt!

Dels så ska jag ha storbandskonsert idag. Det ska bli skit kul och så, men, jag känner att jag inte kan alla låtar till 100 % och dessutom kommer vi inte soundchecka :S jag ska alltså bara köra på direkten. Och jag har aldrig tränat med bandet förut! Det är ju nästan helt sjuuuuukt!!! Aja det får gå som det går. (Här är en bild på coolingarna jag ska sjunga till :) )


Sen tänker jag konstant på England. Asså jag längtar så galet mycket till London och kan inte fatta att det inte är så mycket mer än ca en och 1/2 månad kvar! Jag är nervös för hur det kommer bli, hur jag ska hitta, hur familjen ska gilla mig, hur det ska gå med all engelska. Tacka Gud för Alva som redan bor där och som kanske kan rädda mig om det skulle gå utför.

Jag är nervös för att jag "äntligen" har beslutat för att ta körkort... Det är liksom nån vecka kvar bara. Det känns ju sådär måste jag säga. Längtar efter friheten som kommer med ett körkort men inte efter skräcken efter proven...

Sen är jag nervös över hur jag tar hand om mig själv. Det börjar gå ut för med maten igen känner jag. Det är inte så lätt! I will är min enda kommentar hela tiden men den är sääämst. Jag är en "jag ska" person så det bara skriker om det fast jag egentligen borde vara "gör det på direkten" person. Men nu ska jag försöka ta tag i mitt liv lite.
Jag hade som mål att gå ner till min målvikt till London men det skiter sig när jag har bestämt så. Vissa blir motiverade själv känner jag att det här går aldrig och då skiter det sig helt enkelt. Så ska försöka att inte planera utan bara göra. Det är ju trotts allt hela livsstilen man måste ändra!?

Nej nu måste jag träna låtarna lite mer.
Puss älskade läsare

måndag 15 augusti 2011

HEJ IGEN!

Så nu drar jag igång bloggen igen! För mycket sommarlov och nu är det dags att ta tag i bloggen och med det mitt liv också! Jag har lagt på mig kanske 2-3kg i sommar och de ska väck! Så nu ska jag börja med en ny intressant grej :) Jag ska pröva olika bantningskurer. Gemföra och se vilken som jag tycker är bäst! Så idag smäller det!

Fyradagarsdieten


Viktnedgång:Flera kg på fyra dagar.

Varaktighet: Fyra dagar.

Fördelar: Stor viktnedgång på kort tid.

Nackdelar: Mycket stor risk för Jo-JO bantning. Stor risk för huvudvärk.

Historia: Fyradagarsdieten presenterades i tidningen Expressen av Tommy "Tintin" Pettersson. Tinten hade lyckats gå ner 50 kg genom en magoperation och presenterade sina bästa tips.

Fyradagarsdieten - Så här gör man

Dieten nedan presenterade från början på Tintins hemsida och skickades in av en av besökarna. Den beskrivs som ett sätt att enkelt börja banta.

Fyradagarsdieten meny

Receptet nedan skiljer sig lite grann från original receptet. Portionerna är lite större, vilket gör det lättare att följa dieten.

Dag Ett:
Frukost:Ett hårdkokt ägg och en apelsin.
Lunch:En liten burk tonfisk i vatten och en sallad gjord på två rädisor en tomat och ett halvt salladshuvud..
Middag:Två dl kokt spenat, 200 gram kycklingbröst, en tomat och ett halvt äpple1/2 äpple.


Dag Två:
Frukost:Två dl light yoghurt naturell, en halv grapefrukt.
Lunch:Två kokta ägg, en tomat och en gurka.
Middag:En stekt hamburgare på tvåhundra gram, en grönsallad på ett halvt salladshuvud, en tre deciliter jordgubbar.


Dag Tre:
Frukost: Hundra gram kyckling eller lax, en gurka.
Lunch: Tvåhundrafemtio gram kycklingbröst eller magert biffkött.
Middag: En liten melon (valfri typ), två salladsblads, 1/4 kopp vindruvor.


Dag Fyra:
Frukost: en dl keso, en halv papaya eller en liten honungsmelon.
Lunch: Trettio gram ost, en tunn skiva toast och en tomat.
Middag
: Tvåhundrafemtio gram magert kyckling eller kalkonbröst, två selleristjälkar, en rädisa. en mandarin eller en halv apelsin.

Så nu börjar allvaret :) Ska följa denna till 100% och konstant rapportera hur jag mår och hur den funkar. Nu ska jag gå och äta frukost dag ett. Önska mig lycka till.

Kram

söndag 17 juli 2011

Godmorgon solstrålar

Visst blir man lycklig när allt börjar fungera bra igen. Kollade på vågen i morse och jag har gått ner 6hg sen igår. Skönt att nyttigarelivstil faktiskt gör en skillnad så fort! Så idag blir det att fortsätta på det spåret. Jämna mellanrum mellan målen och mina mål är faktiskt pyttesmå. Tror det är en av de största sakerna jag måste träna på. Äter på tok för mycket hela tiden och det är inte okey alls! Men gårdagen funkade perfekt trots svåra prövningar. Så idag är jag peppad att fortsätta :D



Frukosten idag blir nog lite gröt är sugen på det! Men får se lite vad jag kan hitta på när jag kommer ner och kollar igenom kylskåpet.

Jag har dessutom min kompis från tyskland boende hos mig så vi får se vad vi kan hitta på åt henne!

Hoppas ni får en helt underbar dag så skriver jag snart igen. (så skönt att jag kommit igång med skrivandet igen!)

Jag och bror Aton sista dagen på Bjärka lägret. Sovit skit båda två. Syns det nån tro? haha

fredag 15 juli 2011

En vecka som löser allt

Som så många gånger förut så har Bjärka verkligen ordnat upp mitt liv åt mig. Det är ett läger som inträffar varje år vecka 28. I år var det precis lika underbart som det brukar. Att få vara mitt ibland folk man älskar och känna närhet av det största som jag har i mitt liv, kan det bli bättre?
Hur som så har veckan gett mig ny kraft och jag ska försöka komma igång med bloggandet igen! Jag vet ju trots allt att det faktiskt hjälper mig till en bättre livsstil! Att ha någon som läser stöttar och uppmuntrar är ALLT i en sån här situation!

Jag har köpt en ny kamera också! En Canon G12. Helt enormt bra! Så förbered er för fina kort för här ska det bli bilder framöver :)

Nu ska jag tvätta alla gamla kläder men nu lovar jag att bloggen ska bli uppdaterad oftare.
Puss på er älskade läsare och förlåt för detta uppehåll!


torsdag 16 juni 2011

Jag skäms!

Ja det gör jag verkligen. Jag har slappat till mig något så oerhört! Helt sjukt vad student och bal och middagar kan få en ur banan på kort tid. Jag har lagt på mig några kg igen
och nu har för tusan bägaren runnit över! VAD HÅLLER JAG PÅ MED!!!??? Är jag sjuk eller? Vad tänker jag med? Jag har slitit som ett djur för att få bort 30kg och sen ska jag bara strunta i det eller?
Jag har inte vågat blogga för jag har betett mig som skit rent ut sagt. Har behandlat min kropp som en sopptunna! Men nu ska jag ta tag i bloggandet för jag vet att det spelar så sjukt stor roll i mitt liv att blogga! Att få skriva av sig alla frustrationer och bara fokusera på målet.

Vecka 29 åker jag med Elin Franzén till Öland och då MÅSTE jag vara under 80kg. Inga undantag. Jag ska jobba stenhårt nu för jag ska ju dessutom simma Vansbro om några veckor! HJÄLP!
Häng på i min utmaning! Sätt en målvikt eller delmålvikt som du ska nå till vecka 29. Nu peppar vi varandra till att klara det här för det är vi värda!

LET´S DO IT!!!!
Elin vecka 29 då tusan! :)

lördag 28 maj 2011

Jag gråter som en tjej bara kan gråta

Jag är så trött på att vara tjej. Hatar det i alla fall en vecka i månaden när jag blir en jobbig kärring som bara blir sur och mår dåligt. Jag brukar vara arg denna vecka i månaden men den här veckan har istället resulterat i att jag gråter åt allt.



Ville unna mig en glass idag men de hade inte den sorten jag ville ha - jag tjuter

Mina bästa vänner åker till Turkiet - jag tjuter

Jag ska ta studenten - jag tjuter

Mamma somnade i soffan när vi skulle se en film - jag tjuter

Jag skriver i min blogg om att jag gråter - jag tjuter



Känner mig så sjukt patetisk vid sånna här tillfällen. Jag förstår om massor hatar mig just nu men jag får väl helt enkelt acceptera det för jag kommer tjuta mer det vet jag. Jag vill inte vara en surkärring som blir besviken och sårad hela tiden men jag är det just nu.






Dessutom har jag blivit dum i huvudet. Alla i min klass går och pratar om hur mycket de kommer sakna varandra och ändå kan jag inte sluta tänka på att de nog inte tycker om mig och att de ska tycka det kommer bli skönt att slippa mig framöver. Jag hoppas att det inte är så men ändå känns det som det. Har väl gått och blivit naiv kanske. Men det kanske är så att när man behöver älskas som mest så känns det som om man är totalt oälskad.





Hoppas kunna vara lika glad om 2 veckor som våra 3or var...

tisdag 17 maj 2011

Hets

Nu märker man att studenten är nära! Helt galet va mycket man har nu i veckan. Alla rest prov och uppgiter och allt annat ska in nu nu nu!

Jag har inte köpt studentklänning än för den jag köpte har ajg lämnat tillbaka. Kännde attd en skulle bli förstor vilket egetnligen inte är något att klaga på :) Men nu vet jag ju inte vad jag ska ha. Kommer springa på stan den sista veckan säkert. Typiskt mig....


Jag har iallafall skrivit klart låten som jag ska sjunga på fredag på vår sista klasskonsert! Känns sjukt att det gått tre år. Asså nej, nu blev det jobbigt kommer sakna min klass något enormt mycket. Suck.. Usch vad det blev sentimentalt nu. Nej sluta nu Amanda tårarna sparar vi till studenten eller eller sommarkonserten eller något...


Förövrigt är jag glad att jag iallafall vet vad jag ska göra i höst. Längtar så jag blir tokig. Lodon! Tänk att lilla jag ska på stora äventyr. Helt sjukt.

Nu får ni ha en fortsatt bra kväll!

Något att lägga till på min "att göra lista" år att sola mig lite brun. Måste ju vara fin i min balklänning. Tänk för några somrar sedan när man var så här brun. Dock var jag betydeligt rundare då så får se det från den ljusa sidan! Puss

onsdag 4 maj 2011

Studentsjukan

Har insett nu hur kort det är kvar av gymnasiet... Känns sjukt och overkligt...
Ska leta studentklänning idag med mamma. En av många ångestmoment i att ta studenten. Sen är det till att städa, plugga, leta efter skolböcker så jag kan plugga, packa upp, skriva en låt färdigt, träna till konserter... GHA! Blir snart tokig. Det är klart jag inte går ner så mycket i vikt längre när jag är så här stressad. Det är ju bara för mycket just nu!

*djupt andetag*

Ett steg i taget. Måste ju klara det här. En månad kvar sen är det studenten.

måndag 25 april 2011

Slööö

Har varit super slö vad det gäller bloggen. Det har varit mycket fara och fläng den här påsken vilket har relaterat i att bloggen blivit lidande. Och inte blir det väl bättre nu när jag ska till Italien och tävla med kören...

Den resan ska iallafall bli hur rolig som helst!! Har dock packat sjukt dåligt. Men det var så mycket som skulle tvättas så jag skyller på det ;)


Under resan så ska jag och Frida Ryman bo ihop i ett rum! Kommer bli AWSOME! Vi ska ut och spinga och gå morgonpromenader också. Känner att det behövs efter en helg med mycket mat. Har hållt mig ifrån kolhydraterna men det hjälps inte när all annan mat innehåller på tok för mycket kcal!


Bloggar ett hejdå inlägg ikväll :) Kommer sakna bloggen när jag är borta. Det är så skönt att få gå in här och skriva av sig och veta att alla läsare är så snälla och stöttar. ´



(En somrig blid från Elins och mitt bästismys igår)




Puss

måndag 4 april 2011

12 veckors träff

Idag hade jag möte på Itrim med Jessica. Det har nu snart gått 12 veckor (på lördag) och jag ska få äta lunch då :D så vi pratade om hur saker gått och hur jag utvecklats som person både fysiskt och psykiskt. Dessutom satte vi nya mål. Mycket träning säger jag bara! :D
Jag är nöjd över mina prestationer. Har tappat massor av fett och bara lite vatten och muskelmassa. För er som inte vet det så tappat man alltid muskelmassa när man bantar. Men jag ska jobba upp musklerna mycket när jag nått mitt viktmål som det bara är ca 9kg kvar till :)


Nu ska jag snart äta lite kvällsmat och njuta av att jag är jag och att Åke-provet är klart!

Puss

Jag och sötJohan (som jag förövrigt spelar mot i Hair) i Idolkön. Han var verkligen hur snäll som helst mot mig igår!

måndag 28 februari 2011

Bilder från Teneriffa

Här kommer en blandning av massor av Teneriffa bilder.
Inte als i tidsordning men än då. Vi hyrde en båt med egen kapten och matros. Fick vin, läsk, vatten och massor av tilltugg. Sen åkte vi ut på havet och såg både delfiner och valar. Tillsist åkte vi in i en vik där vattnet var stilla och klarblått. Där fick vi bada och snorkla med havssköldpaddor. De kanske inte ser så stora ut på bilden men tro mig, de var enorma! 70cm i m2 typ :) Coolt och lite läskigt!

Emil dansade fint på "Djungel Park".

Vi fick en liten gäst som älskade vår ost och skinka.

Glad mamma Annica efter en hinderbana i "Djungel Park".

På kvällen åkte vi för att käka ute i las Americas. Då såg vi en kille som gjorde målningar och sålde. Inte vilka målningar som helst! Han sprayade dessa men vanliga sprayburkar.
HELT SJUKT!

Lata oss på stranden på dagarna och grävde stora hål i sanden. Anton och Emil grävde ett hål långt över en m djupt sista dagen.

Jag älskade att sitta på balkongen på morgonen ny duschad i solen med veckans stora beroende. Citronte med en färsk citronskiva i. Mmmm...

Mamma och jag gick på fisk-spa. Små fiskar äter på en :) Låter lite läskigt men det funkade faktiskt bra. Fötterna blev super lena. Dock kittlades det sjukt mycket i början!
Jag brände mig enormt mycket.

Emil, mamma och Anton surfade på sjukt stora vågor.

Anton på vår balkong. Superfin utsikt!
Veckan var helt underbar! Längtar tills sommaren kommer hit. Då ska jag passa ännu bättre i min bikini :D

tisdag 8 februari 2011

Hälsokoll 2

Idag hade jag min andra hälskoll. Den var allt annat än dålig kan jag säga! 3 och en halv vecka har gått sen jag började på itrim och:

  1. Jag har gått ner 10,5kg
  2. Minskat mitt midjemått med 10cm
  3. Minskat med BMI med 3.3

Fatta att jag är överlycklig och svävar på moln! Små, rosa moln över allt...

Underbar dag

Vaknar med underbara Lina Edgar efter en välförtjänt sovmorgon. Två pigga tjejer som äter frukost och gör i ordning sig ihop är värt. Sen tog jag tåget in till Itrim på hälsokoll och träning. När jag går från träningen upp till skolan så lyser solen så mycket att jag undrar varför jag inte tog solglasögonen idag. I skolan möts jag av massor av älskade klassvänner och nu ska jag snart ha sånglektion. Dessutom går jag med ett stort leende på läpparna hela dagen. Ahh sjukt bra dag!

(Skriver mer om hälsokollen när jag kommer hem. Sitter i skolan nu!)

måndag 7 februari 2011

Bra dag

Idag har varit en toppen dag. Roliga lektioner, trevlig fika och en mycket skön kväll med Lina Edgar! Tycket verkligen om alla mysiga människor i min omgivning. Är så lycklig att jag har förmånen att leva bland dem.
Jämt när jag är nere, nervös eller orolig finns det alltid någon där som stöttar och uppmuntrar mig. Tänker på dem som inte har den förmånen och tycker verkligen synd om dem. Så det här är en uppmuntran till er alla att gå och göra någon person lite gladare! Jag vet hur mycket det betyder :)

lördag 5 februari 2011

Ny vecka!

Så har 4de veckan startat och vi vet alla vad det betyder. TUGGA TUGGA TUGGA! Åh va gott det var med en bars till frukost. Tog en fruktig och nötig en som smakade mumma! Nu känns livet allt lite bättre :)

Idag vägde jag mig också..... Trummvirvel tack..... jag har ett totalt minus på........

9,8 KG!!! Åh va jag är glad!

2 hg ifrån att nå mitt mål med att gå ner 10kg med måltidsersättningarna och det har bara gått 3 veckor. Asså om du funderar på att gå ned i vikt välj ITRIM! Kan nog vara så att det är det bästa jag gjort i hela mitt liv! Jag är en sån person som behöver se resultat snabbt så det här är toppen för mig. Hoppas kunna gå ner ännu mer näst kommande 2 veckor för om två veckor och några timmar så sitter jag på ett plan till Teneriffa och då vill jag se fin ut!
Jag köpte en klänning igår som jag tänkte visa för er sen. Så då vet ni vad ni har att vänta er!
Pussar och Kramar från en glad Amanda!