Sidor

fredag 14 januari 2011

Hälsoanalys Nr1

Idag började min Satus Nova. Min nystart. Jag hade möte på Itrim med min hälsoanalytiker och vi gick igenom hur jag ska lägga upp framtiden inom Itrim och min nya livsstil.
Allt kändes verkligen hur bra som helst och just nu är jag på topp! Det ska bli så galet roligt att få känna resultat och att man har någon med sig på vägen dit!

Det som jag kommer göra inom i trim är:
Måltidsersättning:
VLCD - går ut på att äta måltidsersättning. 4 gånger varje dag och varje måltid innehåller ändast 150kcal. Och eftersom kroppen är van att äta mellan 3000-4000kcal så tvingas den att ta från fettreserverna när man äter så här lite kalorier. VLCDmåltiderna består av 4 olika sorters soppor, 2 sorters smoothie och en gröt. Kommer nog bli lite trött på det eftersom det är det ända jag ska äta i 3 veckor.
LCD - Består också av måltidsersättning. Dock innehåller dem 200kcal per portion. Och då får man äte lite mer blandad mat för det finns fler alternativ att välja bland. Det kommer jag äta i 9 veckor. Så sammanlagt kommer jag bara äta måltidersättning i 3 månader.

Pulspass:
Jag kommer gå och träna på Itrim minst 2 gånger i veckan. De har ett speciellt pass som kallas för pulspass. Jag ska gå på min itruduktion inom det på söndag så skriver mer om det då!

Personliga samtal:
Jag har valt att gå "Silver" på Itrim. Det betyder att jag får ett personligt samtal inom kvartalet plus 2 samtal till som jag valfritt kan placera ut vart jag vill under året. Det känns jätte bra att ha någon att reflektera emot och få tips ifrån!

Grupp samtal:
Varannan tisdag morgon kommer jag att gå på Itrim möte i grupp. Då sitter man och får en liten föreläsning om något relevant inom sin viktminsking och dessutom får man samtala och dela erfarenheter med andra deltagare i Itrim. De på Itrim tror att detta är en viktig grej under viktnedgången och det tror jag också!

Jag tror att det här kommer att passa mig asbra och jag är asglad att jag får chansen att göra det här. Jag har världens bästa föräldrar som betalar avgiften åt mig. Hade aldrig kunnat göra det här utan dom. Men de kommer inte alltid vara med mig så jag behöver stöttning från vänner också. Som tur är har flera redan skrivit upp sig som frivilliga!

Uppdaterar så fort något intressant kommer upp :)



Kram Amanda

3 kommentarer:

  1. Men du, snart är varken du eller jag tjockisarna i gänget! :P PUSS på dig min älskling. Vi klarar det här tillsammans!!

    SvaraRadera
  2. Du kommer klara det här galant Amanda! Jag älskar dig fina du <3

    SvaraRadera