Sidor

onsdag 19 januari 2011

Frestelser

Man märker hur mycket mat man möts av när man måste vara utan!
Folk verkar äta konstant och jag blir nästan irriterad på dem?
Jag: MAMMA VARFÖR ÄTER DU VINDRUVOR NÄR DU VET ATT JAG VILL HA DEM??
Mamma: Men jag måste väl få äta vindruvor?
Självklart borde hon få det! Det är bara att man blir så sjukt avundsjuk. Haha.
Men det är verkligen mat överallt! På internet, på tvn, i skolan, hemma, på stan. MAT ÖVERALLT! Det är helt galet. Inte konstigt att så många lever osunt när det finns runt om kring en konstant? Jag längtar verkligen efter något att tugga på. Det är svårt att klara sig på endast massa vätska. Jag är sjukt sugen på broccolipaj, chocklad och framför allt FRUKT! Åh att kunna ta en bit annanas, clemetin eller en vinduva alltså. Det ska jag göra om 2,3 månader :)

Godis, pepparkakor och äpple bjöds vi på, på vår sjungning med kören idag. Inte så roligt när man inte ens kunde ta ett äpple. Trodde aldrig att det här skulle bli så jobbigt som det faktiskt är. Var är karaktären när man behöver den?

2 kommentarer:

  1. dessa frestelser! :/ blir tokig!

    SvaraRadera
  2. man måste vara stark och stå upp för det man gör. i vårt fall viktminskning.

    :D kram

    SvaraRadera