Sidor

måndag 15 augusti 2011

HEJ IGEN!

Så nu drar jag igång bloggen igen! För mycket sommarlov och nu är det dags att ta tag i bloggen och med det mitt liv också! Jag har lagt på mig kanske 2-3kg i sommar och de ska väck! Så nu ska jag börja med en ny intressant grej :) Jag ska pröva olika bantningskurer. Gemföra och se vilken som jag tycker är bäst! Så idag smäller det!

Fyradagarsdieten


Viktnedgång:Flera kg på fyra dagar.

Varaktighet: Fyra dagar.

Fördelar: Stor viktnedgång på kort tid.

Nackdelar: Mycket stor risk för Jo-JO bantning. Stor risk för huvudvärk.

Historia: Fyradagarsdieten presenterades i tidningen Expressen av Tommy "Tintin" Pettersson. Tinten hade lyckats gå ner 50 kg genom en magoperation och presenterade sina bästa tips.

Fyradagarsdieten - Så här gör man

Dieten nedan presenterade från början på Tintins hemsida och skickades in av en av besökarna. Den beskrivs som ett sätt att enkelt börja banta.

Fyradagarsdieten meny

Receptet nedan skiljer sig lite grann från original receptet. Portionerna är lite större, vilket gör det lättare att följa dieten.

Dag Ett:
Frukost:Ett hårdkokt ägg och en apelsin.
Lunch:En liten burk tonfisk i vatten och en sallad gjord på två rädisor en tomat och ett halvt salladshuvud..
Middag:Två dl kokt spenat, 200 gram kycklingbröst, en tomat och ett halvt äpple1/2 äpple.


Dag Två:
Frukost:Två dl light yoghurt naturell, en halv grapefrukt.
Lunch:Två kokta ägg, en tomat och en gurka.
Middag:En stekt hamburgare på tvåhundra gram, en grönsallad på ett halvt salladshuvud, en tre deciliter jordgubbar.


Dag Tre:
Frukost: Hundra gram kyckling eller lax, en gurka.
Lunch: Tvåhundrafemtio gram kycklingbröst eller magert biffkött.
Middag: En liten melon (valfri typ), två salladsblads, 1/4 kopp vindruvor.


Dag Fyra:
Frukost: en dl keso, en halv papaya eller en liten honungsmelon.
Lunch: Trettio gram ost, en tunn skiva toast och en tomat.
Middag
: Tvåhundrafemtio gram magert kyckling eller kalkonbröst, två selleristjälkar, en rädisa. en mandarin eller en halv apelsin.

Så nu börjar allvaret :) Ska följa denna till 100% och konstant rapportera hur jag mår och hur den funkar. Nu ska jag gå och äta frukost dag ett. Önska mig lycka till.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar