Sidor

tisdag 24 april 2012

Okej så här är läget. Jag har varit sjukt opepp på allt som får mig att må bra för tillfället. Barnen har haft lov så jag har jobbat 12 timmar om dagen och inte haft tid att gå och träna och har jag fått en stund ledigt har jag varit på tok för trött för att orka röra en fena. Om det är något jag behöver för att funka och må bra så är det just träning men framför allt STRUKTUR. Jag klarar mig inte utan min struktur och därför så skiter sig mitt liv till det rejält när jag inte har den. Dåligt med träning är lika med dåligt mat och så fortsätter det till det oändliga. Om man inte sätter stop vill säga, och det är precis vad jag gör nu! 

Jag kommer att starta upp en hel nu satusnova och ska lyckas att förändra mig så pass mycket fyskiskt och psykiskt till sommaren att jag trivs med mig själv. Jag ska vara hetast på stranden med ett ego som alla människor egentligen borde ha. Jag ska sätta mig själv och mitt välmående allra först från och med nu för om du inte mår bra själv kan du inte få andra att må bra och det är något som i alla fall jag gillar att försöka göra!
Så hur kommer min satusnova att vara? Jo jag ska köra en rivstart först med måltidsersättning precis som jag gjorde i början av min viktnedgång. Alltså kommer jag bara att äta en speciell soppa/shake på 150kcal, 4 gånger om dagen i som mest 3 veckor. Jag har ju gjort det förr så vet att det funkar och just nu är en snabb viktnedgång precis det jag behöver för att orka fortsätta och satsa på riktigt! Jag började med mina shakes idag och ska hålla på med dem i alla fall till den 11 Maj för då ska jag bli bjuden på middag som en avskedsgrej från min au pair familj. Men annars så gäller det nyttiga till 100 precent.

Efter denna lilla procedur så ska jag forsätta antingen med måltidsersättning, varierad eller helt enkelt nyttig mat. Och 100 % ska jag vara fram till den 1 Juni. För för mig är det då sommaren börjar och då vill jag ha nått mitt mål! Dock förstår jag att det kommer vara skittufft att ens våga sig på att försöka, men med lite jädrans anamma så vet jag att jag kan lyckas! Även om jag inte är nere på min målvikt så kan jag ju fortfarande nått mitt mål med att trivas med mig själv. Så nu kör vi! VILKA HÄNGER PÅ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar