Sidor

Visar inlägg med etikett Au pair. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Au pair. Visa alla inlägg

måndag 14 maj 2012

Den sista måndagen

Japp sounds wierd but it is true... Sista veckan har nu mera börjat. Sista startskottet har ljudit av och nu finns det ingen återvändo. Har suttit och gosat med Phoebe i sängen hela morgonen och tänker tillbaka på allt underbart och mysigt vi varit med om. Älskar verkligen den här familjen av hela mitt hjärta. Känner dock att min blogg har varit ganska så tragisk på sista tiden. Men ni får nog stå ut tills jag åkt hem och börjar en liten omstart/nystart/satusnova av bloggen.
Barnen har börjat inse att jag ska åka nu. Det har varit svårt för dom att greppa när man säger en månad 3 veckor och så men en vecka förstår dom... Och det har blivit jobbigt för alla 3 och mig. Phoebe grät när jag lämnade henne på skolan. Hon klamrade sig fast vid mig och skrek don´t leave me... Jag dog lite, grät lite och nu försöker jag plocka upp alla pusselbitar av ett brustet hjärta. Hur tusan ska jag klara det här???!!!





fredag 27 april 2012

Djuriska Cupcakes

När jag själv inte äter så bakar jag åt andra. Förrgår - kladdkaka, Igår - Lemon and cockiecrisp sockerkaka och idag Cupcake med hjärtan och djurmotiv. Phoebe hjälpte. Gissa vilka hon gjort ;)
Har gjort allt själv också! Muffins, icing och mandelmassan! PLUSPOÄNG





torsdag 12 april 2012

Sista ensamma dagen

För snart kommer familjen hem. Jag har gjort nästan alla mina sysslor bara en kvar... Rengöring av ugn. Dock är det något fel på mig. Mår typ illa hela tiden och klarar inte av mat eller lukter. Blää. Nej jag har precis städat ett kylskåp som inte var så roligt med tanke på hur jag mår så jag ska nog vänta lite innan jag tar tag i ugnen. Sitta i soffan är bästa medecinen!
Saknar mina barn dock!

söndag 8 april 2012

Efter en galet bra påsk helg så känner jag att jag är helt slut. Idag har jag har tillbringat massor av timmar sittandes framför datorn med nya favorit serien Suits och nu ska jag släcka lampan och krypa ner under täcket. Så skönt att bara få vila och sova hur länge jag vill. Imorgon är jag "ledig" för det är "söndag" men ska göra lite småjobb som att städa en ugn, stryka och så klart packa massor av väskor. Familjen ska nämligen iväg tisdag till torsdag och fira morfar. Det resulterar i att jag är ledig med endast ynka få arbetsuppgifter och mycket hus helt själv. Känslan av att duscha med öppen dörr eller sjunga som en galning utan att någon hör. Ahh tystnad och ensamhet. Det är något man saknar som au pair! Tänk att få sova tills man vaknar av något annat än 3 barn som skriker, busar eller bråkar. Det är med ett leende jag går till sängs inatt. Sova bör man annars dör man. Sov gott. Puss.

onsdag 4 april 2012

Sovmorgon

Idag hade jag världens bästa sovmorgon! Jag är van vid att barnen väcker mig när de ska ha frukost och så går jag upp, men idag väckte de mig aldrig och fixade frukost själva! Alltså fick jag 2,5 timmars extra sömn! Snacka om att jag är lycklig idag!
Fixade lite havreplättar till mig själv och ska försöka få lite tid till gymmet idag. Håller tummarna för det.
Nej nu ska jag gå och ta hand om högljudda barn. Hoppas ni får en toppen onsdag!

måndag 2 april 2012

Soliga dagar i april

Idag har jag myst i NormandPark med tre fina tjejer. Och igår blev det solpromenad med Bellabus vid Themsen. Fint med vår :)

fredag 30 mars 2012

God morgon i Pannkakan!

Min morgon var en sån där mysig morgon man har i mitt jobb ibland. Oscar sov hos en kompis, Phoebe låg i mamma och pappas säng så jag fick för ovanlighetens skull lite egentid med Coco. Hon knatade in till mig runt 7 tiden och kröp upp i min säng. Stolt berättade hon att hon klätt på sig själv, dock ahde hon lyckats att vända allt bak och fram. Vet inte hur hon lyckades. Hon tar alltid fel fot nnär det kommer till skor också men säger man något säger hon bara, "I like it that way. My feet like it! OKEY!"
Efter en liten mysstund och mycket intressanta samtal i min säng om bla blommor så smög vi ner i köket och jag lagade, efter önskemål, pannkakor till frukost. Pannkakor och sirap till damen. Fint och nyttigt ska det vara ;) haha. Men vem kan motstå den där fina fina minen hon gör när hon ber om något. Så är det ju första dagen på lovet också och skulle ju såklart firas!
Själv gjorde jag en supergod nyttig frukost som jag tänkte lägga upp recept på. Enklare finns inte!

torsdag 29 mars 2012

Man tar den tiden man kan få...

...och gör det bästa av den! Huset jag bor i ska säljas så jag springer som en galning och plockar och plockar och damsuger, dammar, plockar igen, bäddar rent och tvättar golv. Hus försäljning i London funkar inte som i Sverige för när om kan mäklaren ringa och säga, hej jag kommer med en intresserad om en halvtimme. Därför måste huset vara tipp topp JÄMT OCH STÄNDIGT! Det är faktiskt lite krångligt med tre barn som springer runt och stökar till, men nu har barnen borta med mamma och pappa och jag har haft tid att äta en sallad, städa huset och nu sitter jag och solar: Fint ska det va när man har några timmar ledigt! Hoppas ni har fint väder ni också. Jag älskar våren!!!

onsdag 28 mars 2012

Påsk Påsk påskilipåsk!

Det är ju snart påsk?? NÄR HÄNDE DETTA? Jag älskar påsken (älskar ju iofs alla högtider för det betyder pynt, mys och fester) men i år ska jag vara ensam. Själv. I London. Till och med familjen lämnar mig några dagar. Känns det bra? Ingen legendarisk äggjakt i år med andra ord... Och Bellabus ska antagligen till Sverige. Illa Bella ;) Men jag lämnar henne titt som tätt så ska nog inte klaga!

Vad ska ni göra i påsk? Jag funderar starkt på att köpa ett påskägg till mig själv eller något!
Kolla va vårit och fint jag har utanför mitt fönster!!! OCH DET ÄR FORTFARANDE LJUST UTE! Vilket iofs resulterar i att barnen frågar om de ska till skolan nu...

Morgon i London

Vaknade och åt lite havregryn och ett kokt ägg. Myste med barnen och gjorde en daglig frukostsång. Its time to eat some cocopops! Sjukt bra sång!
Alla barnen har lov nu så det är fest i skolan idag. Phoebe var utklädd till "Belle" sötnosen <3
Phoebe hade en intressant samtal om bröst idag. "BE CAREFULL THEY CAN POP! You know, you have balloooons in there and they can pop! " Hade jag ingen aning om. Trevligt när en treåring kan lära än något.

torsdag 22 mars 2012

Läxor...

Jag som trodde att man blev av med läxor när man tog studenten... I was wrong. Har skrivit uppsats med Oscar i 1,5timmar och uppsatsen blev mindre en ett halvt A4papper... Jag dör lite just nu. Känner att en semester hem kommer sitta finfint!! Nu ska jag göra mig i ordning för åker om en timma!! :O NERVÖS.

lördag 17 mars 2012

TRÖÖTT TCHEJ

Asså helt seriöst. Vet inte när jag var så trött senast. Jag bara sover och sover och sover och sover. Tror det har med min viktnedgång att göra eller något? Hur som helst sov jag till klockan halv 1 idag!!! Galet. Men det blev ganska sent igår så därför lät jag mig själv sova.
Nu kommer den där jobbiga grejen med att vara au pair och bo hos familjen dock... För barnen är ju vakna sedan 6 och nu vill jag gå på toa, duscha och ta en kopp te men då kan jag inte gå ut som ett nyvaket litet troll utan måste klä på mig och borsta tänder och grejer, palla. Därför sitter jag och bloggar lite och väntar på att de ska gå ;)
Ska träffa min Bellabus idag för lite museum och myskväll för hon sitter barnvakt. Ska ta lite kortelikort som ni kan se sen :) Ha en toppen lördag! Puss

torsdag 15 mars 2012

London morsa

Jag har blivit precis som alla mammor här i London... Springer runt i ballerina skor och massor av fina smycken. Vill att allt ska vara dyrt och fint vilket jag aldrig brytt mig om innan!
Idag så var vi på en skolmarknad som Coco och Oscars skola fixade. Då kände jag mig speciellt som mammorna. Sparng runt som en galning och samlade påskägg åt barnen, tänkte på hur jag såg ut och var grymt nära på att skriva upp mig på en lista där de auktionerade ut ett par louboutin skor fast skorna var för så. Illa Amanda.
Kom i alla fall hem helt död med en gnugg tatuering rikare. En liten fjärli på handleden för det ville barnen bestämt att jag skulle ha. Blev ännu lite mer sugen på att faktiskt göra en tatuering där! Fast ingen fjäril och betyyyyydligt mindre! Va tycker ni?


onsdag 14 mars 2012

Godmorgon fina bloggen. Sitter i min säng och fixar med lite saker som måste bli gjorda. Jag fick lite längre ledighet idag för Phoebe gick till en kompis innan skolan. Därför har jag tid att göra saker som att kolla igenom bilderna min mamma skickade från sin mobil. Som den här bilden tex. Det här är den 3 oktober 2011. Tidig morgon och jag ska iväg till flygplatsen för att flytta till London. Jag minns det som igår men ändå så känns det så sjukt långt borta. Lets face it. Jag är en helt annan person där. Jag har utvecklats massor och när jag ser mig själv där känns det inte riktigt som om jag känner igen mig själv. Konstigt.
Jag hade så himla kort hår också! Blev helt chockad över hur fort det växt. Ser ju inte klokt ut på den där bilden. Längtar tills min fulla längd kommer tillbaka så jag kan bära mina lockar igen och slippa platta det.
Ha en toppen onsdag med allt vad det innebär. Puss


måndag 12 mars 2012

Dude and I

När Dude slutat skolan så åkte vi hem på en snabb lunch och sedan drog vi (jag drog henne) hela vägen till Hammersmith för att möte upp Bella och hennes "lilla" bebis. Han är så tjock och något av det gulligaste jag sett!
Vi kikade förbi Primark och shoppade loss för fulla muggar. Kind of. Och min lilla Phoebe fick en lite lite liiiiten väska av mig som hon älskade. Primark är bäst för där kostar presenterna liksom 1 pund ;)
Jag och Bella kom fram till att vi såg ut som mammor och att folk säkert tror att vi är det för Phoebe liknar mig och Vigo liknar Bella. Men för oss gör det inget. Jag blir gärna förknippad med min lilla dude. Älskar henne så galet mycket trots att hon går en på nerverna stup i kvarten.
Strålande sol har i alla fall dagen bjudit på och mer sol ska det bli. Heeela veckan :D!




Mörrnmörrn

Igår kväll drack jag ett stort glas med diet coke innan jag la mig. Dumt beslut eftersom koffeinet gjorde att jag inte kunde somna. Somnade nog efter 12 någon gång men när klockan ringde kvart i 7 imorse var jag på strålande humör och inte alls trött! Solen skiner ute och jag tror att allt solsken igår gjorde underverk för mig :) Jag är taggad inför dagens danspass och till och med mitt jobb!
Nu ska jag ta en timme åt att jobba på mitt lilla "hemliga" projekt som jag knogar på.
Ha en fin dag och om solen tittar fram njut av den!
Och vill du peppa dagen lite extra kan du lyssna på den här. Man blir glad hela vägen ner i tårna.

Mina barn har börjat kalla mig för Bambi för de tycker jag har stora ögon. Jag har absolut ingen aning om va det pratar om!!

tisdag 6 mars 2012

Jag är rädd. Livrädd.

När jag först började som au pair så visste jag inte vad som väntades av mig. Kanske var de just det som gjorde det hela så spännande? I alla fall så vet jag det nu. Nu är jag lite om en instängd hemmafru. Väggarna krymper liksom lite omkring mig. Men jag bävar trots det för det som komma skall. Att åka hem. Jag längtar hem nu, verkligen, men jag vet inte hur jag ska klara mig utan London, familjen, BARNEN och den ständiga känslan av att man gör något som inte alla gör. Lite speciell på något sätt. Jag är rädd för att man ska ta ett steg tillbaka när man flyttar hem. Att alla erfarenheter och mitt nya jag ligger kvar någon stans i London och gamla Amanda flyttar hem igen. Min gamla säng, mitt gamla rum. Jag vill bara göra något nytt på direkten när jag kommer hem. Inte bo hemma, starta något nytt, men jag vet att det inte funkar så. Jag har ingen ekonomi att prata om än så länge, så mitt enda val är att bo hemma ett tag. Men jag är rädd. Livrädd.
Bilden tog jag här om dagen i parken vid mitt hus.

lördag 3 mars 2012

Lördagsmys

Har haft lördagsmys med mina tre finisar. Och om barnen får välja precis vad de vill göra så är det alltid att vara i mitt rum. Dom får i vanliga fall aldrig gå in där så när de har chansen tar de den. Erkänn ni är lite avundsjuka på vilka jag får gosa med?? :)





torsdag 1 mars 2012

Copycat

Det är ett nytt ord som ständigt ekar i det här huset. Coco tycker att alla härmar henne och kallar därför alla för copycat. Jag tycker dock det är ganska gulligt när Phoebe vill härma mig och sminka sig lite. Dock får hon bara göra det innan hon ska bada och bara med ljusa färger. Men söt är hon i alla fall :)

onsdag 22 februari 2012

Bathtime

Barnen badar varje dag innan de går och lägger sig och de är galet va kreativa de är när de badar! En ständig sång som de sjunger i badet är "halleluja Little Unicorn". It´s the best song ever! Så har dom gjort den själva också inte illa va!

Ikväll sitter jag barnvakt igen så jag ska ta mig tid att stryka massor av kläder... För det är ju bara såååå kul! Not... Men det är mitt jobb så bara att göra. Får passa på att se på tv och skypa vänner under tiden. Vad gör ni ikväll?

När jag är lite ledsen över att jag inte får krama min fina familj varje dag så brukar de överraska mig på skype. Mamma lussade tex på Lucia och här om dagen sjöng och dansade pappa och emil med tomtebloss. Mycket fint måste jag säga!