Sidor

Visar inlägg med etikett Utmaningar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Utmaningar. Visa alla inlägg

tisdag 24 april 2012

Okej så här är läget. Jag har varit sjukt opepp på allt som får mig att må bra för tillfället. Barnen har haft lov så jag har jobbat 12 timmar om dagen och inte haft tid att gå och träna och har jag fått en stund ledigt har jag varit på tok för trött för att orka röra en fena. Om det är något jag behöver för att funka och må bra så är det just träning men framför allt STRUKTUR. Jag klarar mig inte utan min struktur och därför så skiter sig mitt liv till det rejält när jag inte har den. Dåligt med träning är lika med dåligt mat och så fortsätter det till det oändliga. Om man inte sätter stop vill säga, och det är precis vad jag gör nu! 

Jag kommer att starta upp en hel nu satusnova och ska lyckas att förändra mig så pass mycket fyskiskt och psykiskt till sommaren att jag trivs med mig själv. Jag ska vara hetast på stranden med ett ego som alla människor egentligen borde ha. Jag ska sätta mig själv och mitt välmående allra först från och med nu för om du inte mår bra själv kan du inte få andra att må bra och det är något som i alla fall jag gillar att försöka göra!
Så hur kommer min satusnova att vara? Jo jag ska köra en rivstart först med måltidsersättning precis som jag gjorde i början av min viktnedgång. Alltså kommer jag bara att äta en speciell soppa/shake på 150kcal, 4 gånger om dagen i som mest 3 veckor. Jag har ju gjort det förr så vet att det funkar och just nu är en snabb viktnedgång precis det jag behöver för att orka fortsätta och satsa på riktigt! Jag började med mina shakes idag och ska hålla på med dem i alla fall till den 11 Maj för då ska jag bli bjuden på middag som en avskedsgrej från min au pair familj. Men annars så gäller det nyttiga till 100 precent.

Efter denna lilla procedur så ska jag forsätta antingen med måltidsersättning, varierad eller helt enkelt nyttig mat. Och 100 % ska jag vara fram till den 1 Juni. För för mig är det då sommaren börjar och då vill jag ha nått mitt mål! Dock förstår jag att det kommer vara skittufft att ens våga sig på att försöka, men med lite jädrans anamma så vet jag att jag kan lyckas! Även om jag inte är nere på min målvikt så kan jag ju fortfarande nått mitt mål med att trivas med mig själv. Så nu kör vi! VILKA HÄNGER PÅ!

måndag 30 januari 2012

Inser det först nu!

Om jag ska jobba som musikalartist eller artist över huvudtaget så måste jag köra stenhårt med träningen. Det är ett sjukt krävande jobb och om jag ska komma in på en skola så gäller det att köra på hårt inför det också! Så, nu blir det träning i mängder!
Inte tänker jag sätta en chokladkaka som stopp för en karriär? Lets face it, jag skulle aldrig mer röra chocklad om det kunde få mig att komma dit jag vill i livet. Att jag insett det först nu är ju ett stort skämt, men samtidigt, bättre sent än aldrig.

Idag har jag vägt mig och mätt mig.
-1kg
-1,5cm i midjan
vilket betyder att jag har ett sunt midjemått!! Nu är det bara jobba för sunda kg också. Och ett sunt BMI.

Åh va peppad jag är! Tihii :D

måndag 23 januari 2012

Yeah minus at laaast


Så nu har jag vägt mig och det -2,5kg på vågen den här veckan! Jag körde ju soppgrejen men bara i 5 dagar helgen så har jag ätit som vanligt fast ganska mycket skit faktiskt. Det blev mycket bröd och de är ju aldrig bra för mig. Men som sagt 2,5 kg är inte helt fel! Taggar järnet! Snart ska jag ha tappat alla de där envisa kilona så jag kan börja koncentrera mig helt på träningen och en trimmad kropp.
Dock blir det ingen träning idag... :( Jag är nämligen genom förkyld och har lite feber... Suck. Då är det bäst att ta mina lediga timmar här på förmiddagen och bara sova sova sova.

Veckans "förlust":
Kg -2,5
Cm runt midjan 3cm

måndag 16 januari 2012

Viktutmaning vecka 2

Så har första veckan gått och visst har det varit lite jobbigt men det har gått väldigt bra ändå. Träningen gick mycket bra och maten med. hur blev resultaten då?
Kg: jag är kvar på samma vikt. Inte så konstigt dock. Den veckan i månaden och dessutom har jag säkert byggt lite muskler i veckan också. Men framför allt gäller det den här veckan. Kan gå upp nästan 3 kg då. Sjukt!
Mått: Jag har gått ner ÅTTA!! cm runt midjan. Ända stället jag mätt just nu. :) Och med tanke på det resultatet så borde jag väl egentligen gått ner? Eller?

Nu börjar vecka två med allt vad det innebär och den här veckan blir inte en lek. Jag och Sally börjar på en diet från USA (bara det säger ju hur vansinnigt det är) och den tar man innan en operation om man måste gå ner i vikt. Man kan tappa massor, och det hoppas jag på att göra.
Idag är det alltså dag 1 så vi får bara äta färskfrukt och en speciell soppa. Sally har gjort det förut och vet att det funkar men hon sa också att det var jätte jobbit... Hm vi hoppas på det bästa med andra ord. Håll tummarna!

måndag 9 januari 2012

Viktutmaning vecka 1


Så nu har min viktutmaning 2012 börjat. Jag började idag och It feels good! Jag har bakat och fikat men då ätit några jordgubbar istället. Slickade inte ens av fingret när jag fick lite kladdkakesmet på det utan tvättade händerna. Nu kör jag 100% bra mat!
Jag ska tappa 15 kg det här året och det vet jag är fullkomligt möjligt! Jag gick ju ner 30kg förra året sen gick jag upp 8 i somras igen iofs men, nu ska alla de kvarstående kg bort! 15 alltså.
Jag ska klara 15kg till nästa nyår men jag vill helst tappa dem till beach 2012!

Hoppas att ni hänger med mig i min resa eller ännu bättre hänger på! Om ni vill vara med så kommentera här eller så kan ni maila till satusnova@hotmail.com, jag kommer då maila ut schyssta recept, peppningar med mera varje vecka! You dont want to miss that! Så släng iväg en kommentar eller mig så ska vi bli det hetaste på stranden i sommar!

Och om du vill få peppade mail och recept fast du inte vill vara med i viktutmaningen så kan du självklart få det ändå! Bara att lämna din mailadress! :) I know we can do this!

fredag 30 december 2011

Där är där där man inte är.

Japp, nu är min bättre hälft och vän i London igen. Känns konstigt att prata med Bella på Skype när jag sitter i Sverige och inte bara några km där ifrån. Jag skulle ha en dunder och brak, super och duper, awesome och hysteriskt bra nyårsafton i London. Jag skulle åkt hem igår. Men, jag är ledig till den 8 Januari och stannar därför hemma tills dess. Så nu blir det nyår hemma istället med familj, kusiner och kusinens flickvän.

Istället för att gå och shoppa en glittrig partydress så fixar jag bord och dukningar. Hm. Jag måste ju erkänna att det är ruskigt mysigt att vara hemma, men jag skulle vilja ha något sorts miniparty också kanske. Här tar festen slut vid tolv och jag skulle vilja göra något mer då!
Nej men hörni nu ska checka lite fler dukningar på youtube och andra sidor. Kanske kolla efterrättstips made by Leila?

Ni glömmer väl inte att det bara är 2 dagar kvar av 2011 så utmana mig till 2012!

onsdag 28 december 2011

Att lära känna folk

Det är ett av mina nyårs löften. Så många jag tror jag vet och kan mycket om men egentligen inte alls gör. Därför har jag bestämt att jag ska ta tag i det nu :) Känner att det är ett av mina bättre nyårslöften so far. Det räknas som ett löfte och inte en utmaning! Ett löfte jag kommer att hålla! Kanske borde ni tänka på samma sak?

tisdag 27 december 2011

Utmaningar


Jag har fått in två stycken utmaningar än så länge inför 2012.
1. Tatuera mig
2. Lägga upp fler före och efter bilder i bikini/underkläder

Hm, båda utmaningarna har jag faktiskt funderat på att göra och nu när någon utmanar mig kanske det är steget jag borde ta. Dock skulle jag vilja att ni som utmanar mig inte är anonyma för jag vill gärna kolla vem det är som utmanar mig. Jag ska försöka klara av så många utmaningar som möjligt! Men självklart kan jag inte ställa upp på allt.
Jag funderar på tatueringen faktiskt och skulle vilja ha något som påminner mig om hur jag var förut och hur jag är nu. Hur jag klev ut ur helvetet och nu mera har ett bra självförtroende. Jag kanske till och med har så bra självkänsla nu att jag skulle våga lägga upp mer "avslöjande" före och efter bilder. Har funderat på det men har inte vågat. Kanske är det här steget jag behöver våga ta. Vi får se men det blir antagligen så.

Så länge tycker jag ni ska komma på mer utmaningar för 2012! Som sagt så gör jag så gott jag kan för att lyckas med allt! Dessutom kommer jag antagligen filma de utmaningar som går att filma så ni får se när jag gör dem och hur det går :) Önska mig lycka till!