Sidor

Visar inlägg med etikett Nyhet. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Nyhet. Visa alla inlägg

fredag 6 maj 2011

Flyttar hemifrån!!!!!!

Nu är det 100% säkert. Jag flytter till London i höst! Ska jobba som au pair hos en helt underbar familj i Fulham. Känns helt overkligt att lilla jag som knappt har varit från mamma mer än en vecka ska flytta så långtbort att klockan inte ens är den samma! Helt galet asså. Men jag tror jag kommer trivas och jag har ju alltid min mamma på Skype när jag måste prata.

En av anledningarna till att jag faktiskt gör detta är för att jag vet att jag kommer klara av det nu när Alva också ska åka. Hon kommer bara bo två gator bort, typ 3 minuter. Hon ska jobba som au pair hos en familj som är vänner till min familj. Kunde det blivit bättre?

Min au pair mamma ska prata med Alvas om tider så vi är lediga samtidigt under dagarna. Detta kommer ge mig och Alva massor av tid att gå på gymmet tillsammans, unmgås, prata och spana på snygga engelsmän, hahahahah.


Jag ska nu alltså vara en riktigt flitig Londonbloggare och jag hoppas att ni vill följa med mig och min blogg även när jag flyttar! Kommer göra storstan osäker och blogga som en liten galning! Och jag ska verkligen inte tappa det här med min nya livsstil! INTE EN CHANS! Ägg, bacon och brunabönor har ingen chans på mig. Jag käkar mina morötter vart jag än befinner mig!!!


Nu ska jag mysa med min familj. Ska ta vara på tiden och krama på mamma för hon är ledsen för att jag ska åka. Söt mamma!









söndag 20 mars 2011

Skitkul kväll!

Jag hade så gaaaalet roligt igår. Först efter all städning efter galan var jag helt slut men sen fick jag ett sms av Josefin som jag typ aldrig träffar längre eftersom hon flyttade till Sthlm för tre år sedan! Så då blev det bestämt att vi skulle ut och dansa någon stans. Stina från gamla klassen hängde också på och henne har jag träffat ännu mindre än Jossan sen vi slutade så det var heelt awsome!




Vi hängde i alla fall inne på Platå och dansade järnet! Till en början satt vi mest stilla men då kom Jossan med kommentaren: Äh, jag bor i Sthlm och ingen känner mig här jag kan vara hur konstigt jag vill! Och det var hon också! Haha. Vi dansade som idioter! Slutade med att jag, Jossan och Stina stod uppe på scen vid Djn och dansa hur mycket som helst. Det kom till och med upp lite folk och dansa med oss. Det roligaste var att jag upptäckte att det var ett stort fonster bakom scenen där man kunde se mig stå och hoppa runt. Haha.
Jossan dansade några "dance fights" också. Massa killar som kom fram till henne och så duelerde dem! :)
När vi i slutet skulle gå hem så sa Jossan: Måste bara göre en sak! Då tar hon satts och hoppar upp på scen och kör som en galning! Haha jag och Stina bara stod och asgrava. Efter ett tag kom hon ner och sa: Så nu är jag klar ska vi åka?
Asvärd kväll med andra ord!
Nu ska jag skriva lite på nutidakonsten och sen blir det balträning med Hampus! Puss
( Jossan och jag på Emmaboda 2009 )

lördag 19 februari 2011

Hej då!

Nu drar jag med familjen till Sthlm för att i natt åka till Teneriffa. Kommer sakna bloggen alltså! Det är ju min lilla bebis som måste skötas om. Som tur är har jag fixat barnvakter som kommer blogga åt mig. Så frukta inte. Inlägg kommer även om det inte är jag som skriver. Tror faktiskt att det här kan bli riktigt kul.

Så BLOGGA mycket nu alla kära barnvakter för jag vill ha mycket att läsa när jag kommer hem!

Melodifestivalen igår var GRYMMMMMMMMT BRAA! Lite sur på att de lagt alla bra bidrag i samma deltävling menmen... Det kommer bli glaskistor som exploderar, pianon som brinner, konfetti och så är de där två poliserna i början av varje bidrag så sjukt roliga idag xD haha lovar att Lina kommer garva läppen av sig :)
Här får ni en bild i dåligkvalite på ett band som spelade rocka billy, Pappas favorit ;) Tyckte också att de var bra. Gillade också Sara från Ateens. HEjdå

lördag 5 februari 2011

Före och efter (än så länge)

På begäran har jag lagt in några före och efter bilder för att ni ska se lite skillnad. Jag har mycket bättre bilder på mig där man verkligen ser skillnad men jag står bara i underkläder då och har inte nån lust att lägga ut dem ;)

Så Karin kolla under fliken före/efter :) kram

torsdag 3 februari 2011

Fördelen med pappa... han får inbjudningar!

Kommer hem och öppnar posten. En inbjudan till pappa och en vän till melodifestivalen (genrepet) här i Linköping. Jag tvingade honom att ta med mig! Dock är det dagen innan Teneriffa så jag hoppas att det går :)
Jag är ju världens största melodifestival tönt. Eller inte gemfört med Benjamin Trossö ;) Men nästan! Och jag vet att några som skulle bli avundsjuka *hosthost* LINA EDGAR! Så jag hoppas hoppas hoppas och håller tummarna till 100!

onsdag 19 januari 2011

Nu går det att kommentera!

Jag hörde att det inte gick att kommentera mina inlägg men det har jag fixat nu! Det var lite inställningar som behövdes fixas så nu är det fritt fram med kommentarer! Eller rättare sagt ni måste kommentera. Känn er fria att skriva vad ni vill? Vill ha frågor att svara på och tips och idéer! Alla frågor som jag får kommer jag att skriva ihop i inlägg som ni kan läsa.

Vill du fråga anonymt är det okej och du kan också maila frågor och tankar till satusnova@hotmail.com :)

Kram