Vaknar av att mamma kommer in och väcker mig med en frukostbricka. Mango/passionsfrukt med kesella, kokta ä gg och te. Älskar att vakna på det sättet. Slippa slitet med "vad ska jag äta idag" tanken. Och mamma äter också nyttigt så hon vet lika mycket som jag om vad jag kan äta. Det här kommer vara det konstigaste med att flytta hemifrån. Ingen som spontant ger mig frukost eller ger mig en godnatt kram.
Idag ska jag rensa bland mina kläder och sen ska jag hjälpa farmor och farfar att flytta. Kommer blir slit men ganska kul också :)
Vad ska ni göra idag?
Kram
lördag 18 juni 2011
fredag 17 juni 2011
Frukost - recept
Vaknade upp med feber. Känns ju inte så jätte kul. Och dessutom hittade jag ingen som kan ta över mitt pass i butiken så jag måste jobba ikväll... Nej det är en sån här dag du behöver en bra och nyttig frukost!
Jag försöker ju dra ner på kolhydrater, eller snarare ta bort alla stora såna kolhydratkällor. Därför ryker mina älsklingar. Mackor. Älskar verkligen mackor de är så smidiga och bara sno ihop lite lätt och så smakar det så sjukligt gott också. Men nej sånt blir det inte nu.
Det är viktigt att man får i sig proteiner på morgonen också, därför så använder jag mig av kesella. Jag tar en stor sked kesella i en skål tillsätter lite naturell yoghurt och rör ihop. Om man vill att det ska smaka lite så kan man tillsätta lite vaniljsocker. Men nu snackar vi pyttelite bara för smakens skull! Sen har jag hittat en toppen müsli som jag älskar så hitta din egen favorit. Helst inte cornflakes eller sånt utan fiberika flingor eller havregryn. Det är supergott och mättar bra!
Så pröva detta recept! Du kommer inte ångra dig. Och det bästa är att det tar lika lång tid att fixa som mackor ;)

torsdag 16 juni 2011
Jag skäms!
Ja det gör jag verkligen. Jag har slappat till mig något så oerhört! Helt sjukt vad student och bal och middagar kan få en ur banan på kort tid. Jag har lagt på mig några kg igen
och nu har för tusan bägaren runnit över! VAD HÅLLER JAG PÅ MED!!!??? Är jag sjuk eller? Vad tänker jag med? Jag har slitit som ett djur för att få bort 30kg och sen ska jag bara strunta i det eller?
Jag har inte vågat blogga för jag har betett mig som skit rent ut sagt. Har behandlat min kropp som en sopptunna! Men nu ska jag ta tag i bloggandet för jag vet att det spelar så sjukt stor roll i mitt liv att blogga! Att få skriva av sig alla frustrationer och bara fokusera på målet.
Vecka 29 åker jag med Elin Franzén till Öland och då MÅSTE jag vara under 80kg. Inga undantag. Jag ska jobba stenhårt nu för jag ska ju dessutom simma Vansbro om några veckor! HJÄLP!
Häng på i min utmaning! Sätt en målvikt eller delmålvikt som du ska nå till vecka 29. Nu peppar vi varandra till att klara det här för det är vi värda!
LET´S DO IT!!!!
torsdag 2 juni 2011
Tack för igår!
Jag hade verkligen hur kul som helst igår! Studentskiva på Konsert & kongress och sen utgång! Fick verkligen med det bästa av allt kä´nns det som :) Mysiga vänner, god mat, dans, nya vänner och en promenad hem med en sol som gick upp bakom ryggarna på oss.
Nu väntar jag på att min kusin Samuel ska komma för jag ska klippa och färga honom :) Sen ska jag förbereda mig för ikväll. Ska nämligen ut till Platens ikväll eftersom The Majority Says har sin första spelning i Linköping där. Det är ju bara deras andra spelning med nya bandet också så jag håller tummarna för en askul kväll! Lycka till killar ;)
Nej lunch kanske man ska fixa?
Va ska ni göra idag?
Här har vi Samuel :) ska dock inte fixa hans hår sådär idag! ;)
måndag 30 maj 2011
Tappar kontrollen
Får lite panik när man märker sina sjuka gamla mönster komma och spöka. Jag tänker verkligen aldrig gå tillbaka till gamla Amanda men det är fruktasvärt tufft just nu! Jag är sämst på att ta tag i mitt liv nu när allt är så nära studenten. Det är jobbigt och man oroar sig och då blir det så lätt att halka tillbaka till gamla mönster...
Imorgon ska jag i alla fall på möte på Itrim och prata av mig med Jessica så hoppas jag att jag blir mer peppad att fortsätta sen.
Imorgon ska jag i alla fall på möte på Itrim och prata av mig med Jessica så hoppas jag att jag blir mer peppad att fortsätta sen.
lördag 28 maj 2011
Jag gråter som en tjej bara kan gråta
Jag är så trött på att vara tjej. Hatar det i alla fall en vecka i månaden när jag blir en jobbig kärring som bara blir sur och mår dåligt. Jag brukar vara arg denna vecka i månaden men den här veckan har istället resulterat i att jag gråter åt allt.

Ville unna mig en glass idag men de hade inte den sorten jag ville ha - jag tjuter
Mina bästa vänner åker till Turkiet - jag tjuter
Jag ska ta studenten - jag tjuter
Mamma somnade i soffan när vi skulle se en film - jag tjuter
Jag skriver i min blogg om att jag gråter - jag tjuter
Känner mig så sjukt patetisk vid sånna här tillfällen. Jag förstår om massor hatar mig just nu men jag får väl helt enkelt acceptera det för jag kommer tjuta mer det vet jag. Jag vill inte vara en surkärring som blir besviken och sårad hela tiden men jag är det just nu.
Dessutom har jag blivit dum i huvudet. Alla i min klass går och pratar om hur mycket de kommer sakna varandra och ändå kan jag inte sluta tänka på att de nog inte tycker om mig och att de ska tycka det kommer bli skönt att slippa mig framöver. Jag hoppas att det inte är så men ändå känns det som det. Har väl gått och blivit naiv kanske. Men det kanske är så att när man behöver älskas som mest så känns det som om man är totalt oälskad.
Hoppas kunna vara lika glad om 2 veckor som våra 3or var...
Konsert
Nu har vi haft var allra sista sommarkonsert. Vet inte riktigt vad jag säga mer än att det känns super tomt just nu. Jag har liksom ingen mer konsert inplanerad med skolan nu. Det blir ingen mer konsert med skolan. Jag tjöt som en galning efter konserten. Man kommer sakna alla så galet mycket.
Tänk att det är mindre än 14 dar innan jag står där på trappan och sjunger studentsången. Tänk att det är mindre än 14 dar innan jag står på flaket och åker i väg. Kan inte fatta det. Tror det inte riktigt. Jag är ju liten ju. Va hände med Amanda 9 år som skulle börja musikklasser? Nu står jag snart och vinkar farväl till Folkungaskolan som, lets face it, jag gått i på i halva mitt liv! Halva livet och nu så är det bara vinka byebye. Jätte konstigt...
Men som sagt är det ju faktiskt några veckor kvar och de ska bli såååå himla roliga! Vi ska bara mysa runt på utflykter, tältning i Linas stuga, pool och grill hos mig med mera. Kommer bli två stycken rent av awsome veckor!
Bjuder på ett klipp när jag sjunger Time to say goodbye på sommar konserten. Puss
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)