Idag har jag prövat att pochera ett ägg! Sjukt kul och inte så svårt som jag trodde!
Tänkte visa en video från kära youtube som förklarar det här mycket bra :)
lördag 7 maj 2011
fredag 6 maj 2011
Flyttar hemifrån!!!!!!
Nu är det 100% säkert. Jag flytter till London i höst! Ska jobba som au pair hos en helt underbar familj i Fulham. Känns helt overkligt att lilla jag som knappt har varit från mamma mer än en vecka ska flytta så långtbort att klockan inte ens är den samma! Helt galet asså. Men jag tror jag kommer trivas och jag har ju alltid min mamma på Skype när jag måste prata.

En av anledningarna till att jag faktiskt gör detta är för att jag vet att jag kommer klara av det nu när Alva också ska åka. Hon kommer bara bo två gator bort, typ 3 minuter. Hon ska jobba som au pair hos en familj som är vänner till min familj. Kunde det blivit bättre?
Min au pair mamma ska prata med Alvas om tider så vi är lediga samtidigt under dagarna. Detta kommer ge mig och Alva massor av tid att gå på gymmet tillsammans, unmgås, prata och spana på snygga engelsmän, hahahahah.
Jag ska nu alltså vara en riktigt flitig Londonbloggare och jag hoppas att ni vill följa med mig och min blogg även när jag flyttar! Kommer göra storstan osäker och blogga som en liten galning! Och jag ska verkligen inte tappa det här med min nya livsstil! INTE EN CHANS! Ägg, bacon och brunabönor har ingen chans på mig. Jag käkar mina morötter vart jag än befinner mig!!!
Nu ska jag mysa med min familj. Ska ta vara på tiden och krama på mamma för hon är ledsen för att jag ska åka. Söt mamma!

onsdag 4 maj 2011
Vilka är med mig?!
Som jag skrivit förut så är maj min supermånad! Jag kör stenhårt inför bal, student och sommar 2011! Som ni vet så är ju Alva på och min mamma och pappa också. Men jag vill att vi ska vara fler!!!! Vi peppar varandra för vi ska lyckas! Inget mer lateri. En månad det klarar vi av i stenhårt tempo. Sen är det sommar och då vet både ni och jag att det kommer vara svårt att leva 100% med mat och träning. Det finns inget "bra" tillfälle att börja men maj är faktiskt en riktig bra startmånad!
Så, VILKA ÄR MED MIG! Kom igen. Peppa mig och jag peppar er :)

Jag har studenten som mål. Vad har ni?
Studentsjukan
Har insett nu hur kort det är kvar av gymnasiet... Känns sjukt och overkligt...
Ska leta studentklänning idag med mamma. En av många ångestmoment i att ta studenten. Sen är det till att städa, plugga, leta efter skolböcker så jag kan plugga, packa upp, skriva en låt färdigt, träna till konserter... GHA! Blir snart tokig. Det är klart jag inte går ner så mycket i vikt längre när jag är så här stressad. Det är ju bara för mycket just nu!
*djupt andetag*
Ett steg i taget. Måste ju klara det här. En månad kvar sen är det studenten.
Ska leta studentklänning idag med mamma. En av många ångestmoment i att ta studenten. Sen är det till att städa, plugga, leta efter skolböcker så jag kan plugga, packa upp, skriva en låt färdigt, träna till konserter... GHA! Blir snart tokig. Det är klart jag inte går ner så mycket i vikt längre när jag är så här stressad. Det är ju bara för mycket just nu!
*djupt andetag*
Ett steg i taget. Måste ju klara det här. En månad kvar sen är det studenten.
tisdag 3 maj 2011
Lycklig efter Zumba
Så var min invigning av Zumba avklarad! Galet roligt. Var dessutom ett plus i kanten att jag fick gå på den med Alva och att Camilla höll i passet! Kul när man känner någon och får se den i en annan miljö än vad man är van vid :)
Jag tyckte iallafall att passet var roligt. Hade gärna hållt på i en hel timma istället för 30 minuter. Blev inte så trött av det här passet men hade nog att göra med att jag inte dansat förut och därför inte kunde stegen tillräckligt bra för att ta ut mig ordenkligt.
Det roligaste med kvällen var nog efter passet när en tjej kom fram till mig. "Hej du har en blogg va? Jag följer den." Jag blev sjukt glad att någon jag aldrig träffat kände igen mig pga min blogg!
När jag hade mitt första gruppmöte på Itrim frågade dem var vi ville skulle hända om ett halvår. Jag sa att jag ville ha tappat mycket i vikt och att någon jag inte kände skulle känna igen mig från bloggen. Så nu har en dröm gått i uppfyllelse!
Man blir så motiverad när man vet att folk faktiskt läser den! Känns som man har andras ögon på sig och därför vill man prestera bra och fortsätta peppa. Ett stort tack till alla som faktiskt läser min blogg och som kommenterar den och som hälsar på mig när vi ses! Det betyder miljarder gånger mer än ni anar! Så fortsätt med det. Det är ni som hjälper mig att lyckas!
Kram till er!
Jag och Alva i Italien
Super Maj
Ja det här ska bli supermånaden! Jag ska vara skit snygg på studenten och balen så here we go! Ska bli bra mat till 100% mycket träning och ständigt pepp. Jag är dessutom inte ensam. Mamma och pappa har hängt på och sen har jag ju min underbara Alva :)

Alva och jag ska vara superduktiga båda två! Det börja idag men ett Zumba-pass :) det är en vän till mig som leder passet så det ska bli jätte kul.
Jag har startat min dag med en god smoothie. Havregryn, naturellyoghurt, banan och hallon. MUMS!
Nu ska jag gör mig i ordning och sen förbereda min dag. Ska bli skönt att få komma tillbaka till det riktiga och normala livet.
Hörs senare idag! Puss
Hörs senare idag! Puss
Min gullis Alva
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)