Sidor

Visar inlägg med etikett Vintage. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Vintage. Visa alla inlägg

lördag 21 januari 2012

Lördag med vintageshopping

Fin lördag med Bella. Vaknade upp med henne i sängen. Hur jag vaknade, jo jag vände mig om mot henne och hon började asflabba. Jätte kul när man vaknar av att någon skrattar åt än. Hur lätt är det att vara snygg på morgonen liksom?
Efter några timmar med facebook och påklädning begav vi oss till Da Vintage place. Vi fyndade solbrillor och tittade på mycket fint och ofint.
Vi kollade också på världens chockladfontän i westfield. Helt sjuk! Gillar min Bella :)








fredag 20 januari 2012

Ut med skiten in med vintage

Det här inlägget tillägnar jag min hy. Min nuvaranda fyhy! Det värsta med ditox-grejer är att när man är på dag 4-5 så kommer all skit och sånt man gått och burit på i kroppen ut genom huden. Jag har fått 5! finnar i natt. Jag har aldrig finnar och brukar ha ganska fin hy, men inte idag. Dock surar jag inte. Hellre att allt dåligt kommer ut än att de finns kvar inne i kroppen. Och vad gör några röda prickar här och var?
Nej nu ska lägga en ansiktsmask och ta en dusch så blir det säkert bättre snart! :)

Btw så har jag skaffat mig ett nytt jobb. Jag är familjen städerska nu också för de andra var tvungen att sluta. Så har städat hela huset nu på morgonen förutom Sally och Olis rum. Oli ska jobba natt så han sover fortfarande. Men just nu känner jag att det var ett bra beslut för jag får lite extra pengar i fickan vilket är behövligt!
Kollar igenom lite bilder och inser att har massor av saker hemma som jag saknar. Inte bara familj och vänner utan matriella saker som alla mina sjalar och hårband! Jag måste seriöst bli lite bättre på att underhålla min vintage stil här. Den ät ju så fiiiin!

söndag 8 januari 2012

Första dagen i London 2012

Jaha då har det första dagen i London passerat förbi. Jag spenderade den (såklart) med Bella men också flera andra. Vi gick runt på en vintagemarknad och käkade på GBK mycket mycket trevligt. I slutet blev det även lite rundpingis. Lite jobbigt att spela mot Emil bara som är proffs... Men jag ägde enligt mig själv det måste jag ju erkänna. haha.
Nu sitter jag som vanligt i min London säng igen. Plippar på tangentbordet och skypar med mor min, eller gjorde nu sover hon. Har svårt att tänka mig att jag ska börja jobba imorgon igen. Har svårt att tänka att jag är här och att jag överhuvudtaget varit borta i nästan 3 veckor. Jag är "smått" förvirrad med andra ord.

Det bästa med att vara tillbaka är att komma in i vardagen igen! Ni kan inte fatta hur mycket jag saknar sunda vanor. Mitt gym tex. Åh va jag saknar det! Helt galet. Att få gymma bort alla jobbigheter och rensa hjärnan för en timme är guld värt i mina ögon.
Nej nu ska jag nog försöka komma till ro här hemma och göra i ordning mig för kvälla! Sov gott kära läsare!


Super server
Tomat Bella vill inte vara med på kort :)

torsdag 1 september 2011

Vintageklocka

Hittade denna skönhet på tradera. 75kr fick jag ge och det var den så värd. Den kommer från mitten av 60talet och det går att öppna locket på den för att det är blindskrift på urtavlan. :) Ascool!!!