Sidor

tisdag 20 mars 2012

Mitt London

Jag åker buss och tunnelbana så galet mycket här borta. Oystercardet blir tomt hela tiden på pengar för jag kör ju runt som en galning. På något sätt har det ju dock blivit normalt. Det här är mitt hem nu. Jag kan smågatorna i London och genvägar från Piccadilly till Trafalgar Square. Jag vet vilka bussar som går vart och vart man byter mellan de olika linjerna i tunnelbanan. Jag kan ge vägbeskrivningar och har favorit clubbar och pubbar och affärer. Jag vet engelska slanguttryck och jag pratar med en riktigt fet engelsk dialekt. Jag läser barnböcker på engelska i racerfart och jag vet precis hur man skäller ut tre ungar på riktigt bra engelska. Jag tänker som en engelsk mamma och jag shoppar som en. Men framförallt så älskar jag London av hela mitt hjärta.
Jag kommer sakna familjen enormt mycket men jag kommer också att sakna LONDON. Det här är min favoritplats på jorden. Jag älskar London. Älskar. Kommer sakna det så jag blir tokig. Men antar att det är en bra anledning att komma och hälsa på. OFTA.
Tog kortet igår på buss 74 från Marble Arch, Oxfordstreet när den åkte förbi Harrods. Det är så mysigt att åka den bussen för allt är så fint upplyst. Harrods, Natural History Museum, mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar