Sidor

söndag 12 februari 2012

Våga vara naken

Jag har blivit slö/duktig som knappt använder smink längre. Folk som känt mig ett tag vet att jag hade en period när jag använda på tok för mycket smink pga att det var skönt att gömma sig bakom på något sätt. Men nu börjar jag inse att ju mindre smink jag använder desto finare blir jag naturligt. Jag kommer alltid ha super bleka ögonfransar och bryn men min hy blir så mycket finare nu än innan! Smink tar liksom bort den naturliga lystern.
Jag antar att det här är ett fruktansvärt dåligt och tråkigt inlägg, men jag var bara tvungen att förklara hur mycket det betyder för mig och hur skönt det är att jag äntligen kan göra saker utan smink. Jag vet inte om det beror på självförtroende eller att jag helt enkelt växt upp, men något har förändrats från den tiden då ingen visste hur jag såg ut utan smink.
Misstolka inte, jag älskar att sminka mig och har det lite som en hobby att sminka mig och andra, men bojkotta sminket på vardagar. Det gör i alla fall jag! (okej nästan alla dagar :) )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar