Sidor

fredag 10 februari 2012

Nyttigt mellanmål

Frukt och nötbar
Jag har inget egentligt recept på den här utan man får blanda lite efter smak.
Jag har blandade nötter och torkade tranbär och russin plus lite kokos. Det är själva "smaken". För att baren ska bli mättande och som en smet blandade jag i havregryn och Kspecial som jag rostat i ugnen, 175grader i 6 minuter.
Sen för att baren ska "fästa" så blandar jag i 2 msk honung, en msk jordnötssmör och 2msk varmt vatten.
Blanda allt i en matberedare och sprid ut smeten ca 1 cm tjockt på en plåt och lägg in i kylen. Sen tar du ut den skär i lagom bitar och slår in i folie. Förvara i kylskåpet. Perfekt att packa med i träningsväskan som lite energi efter ett hårt pass.
Och kanske bäst av allt, för alla mammor och nannys där ute, BARN ÄLSKAR DOM!




1 kommentar: