Får lite panik när man märker sina sjuka gamla mönster komma och spöka. Jag tänker verkligen aldrig gå tillbaka till gamla Amanda men det är fruktasvärt tufft just nu! Jag är sämst på att ta tag i mitt liv nu när allt är så nära studenten. Det är jobbigt och man oroar sig och då blir det så lätt att halka tillbaka till gamla mönster...
Imorgon ska jag i alla fall på möte på Itrim och prata av mig med Jessica så hoppas jag att jag blir mer peppad att fortsätta sen.
måndag 30 maj 2011
lördag 28 maj 2011
Jag gråter som en tjej bara kan gråta
Jag är så trött på att vara tjej. Hatar det i alla fall en vecka i månaden när jag blir en jobbig kärring som bara blir sur och mår dåligt. Jag brukar vara arg denna vecka i månaden men den här veckan har istället resulterat i att jag gråter åt allt.

Ville unna mig en glass idag men de hade inte den sorten jag ville ha - jag tjuter
Mina bästa vänner åker till Turkiet - jag tjuter
Jag ska ta studenten - jag tjuter
Mamma somnade i soffan när vi skulle se en film - jag tjuter
Jag skriver i min blogg om att jag gråter - jag tjuter
Känner mig så sjukt patetisk vid sånna här tillfällen. Jag förstår om massor hatar mig just nu men jag får väl helt enkelt acceptera det för jag kommer tjuta mer det vet jag. Jag vill inte vara en surkärring som blir besviken och sårad hela tiden men jag är det just nu.
Dessutom har jag blivit dum i huvudet. Alla i min klass går och pratar om hur mycket de kommer sakna varandra och ändå kan jag inte sluta tänka på att de nog inte tycker om mig och att de ska tycka det kommer bli skönt att slippa mig framöver. Jag hoppas att det inte är så men ändå känns det som det. Har väl gått och blivit naiv kanske. Men det kanske är så att när man behöver älskas som mest så känns det som om man är totalt oälskad.
Hoppas kunna vara lika glad om 2 veckor som våra 3or var...
Konsert
Nu har vi haft var allra sista sommarkonsert. Vet inte riktigt vad jag säga mer än att det känns super tomt just nu. Jag har liksom ingen mer konsert inplanerad med skolan nu. Det blir ingen mer konsert med skolan. Jag tjöt som en galning efter konserten. Man kommer sakna alla så galet mycket.
Tänk att det är mindre än 14 dar innan jag står där på trappan och sjunger studentsången. Tänk att det är mindre än 14 dar innan jag står på flaket och åker i väg. Kan inte fatta det. Tror det inte riktigt. Jag är ju liten ju. Va hände med Amanda 9 år som skulle börja musikklasser? Nu står jag snart och vinkar farväl till Folkungaskolan som, lets face it, jag gått i på i halva mitt liv! Halva livet och nu så är det bara vinka byebye. Jätte konstigt...
Men som sagt är det ju faktiskt några veckor kvar och de ska bli såååå himla roliga! Vi ska bara mysa runt på utflykter, tältning i Linas stuga, pool och grill hos mig med mera. Kommer bli två stycken rent av awsome veckor!
Bjuder på ett klipp när jag sjunger Time to say goodbye på sommar konserten. Puss
tisdag 24 maj 2011
Bara för att man kan
När jag var liten tyckte jag att det coolaste som fanns var att ha hål i naveln. Jag ville verkligen ha det men visste att det inte skulle se klokt ut på min fula mage. Har alltid haft världens bullmage så det var liksom aldrig ett alternativ. Men nu de senaste månaderna har jag lekt lite med tanken. Kanske ska göra det bara för jag kan? Men om man gör det och man ångrar sig, läker det snyggt då?
Min största fråga är nog vart gränsen går. När är det inte okey att ta hål i naveln. Måste man ha en såhät platt och vältränad mage, eller skulle jag kunna pierca mig nu? Jag får ju en liten bulle när jag sitter ner liksom.
Det här var nog det mest fjortisaktiga inlägg jag gjort på länge men sen har man ju tänkt på det sen man var 13 också. Haha.
Ska jag göra det bara för jag kan?

Min största fråga är nog vart gränsen går. När är det inte okey att ta hål i naveln. Måste man ha en såhät platt och vältränad mage, eller skulle jag kunna pierca mig nu? Jag får ju en liten bulle när jag sitter ner liksom.
Det här var nog det mest fjortisaktiga inlägg jag gjort på länge men sen har man ju tänkt på det sen man var 13 också. Haha.
Ska jag göra det bara för jag kan?

måndag 23 maj 2011
Vikten ner med hög på Ipren...
Japp något har hänt med min kropp, för jag har tappat 4 kg på 2 dagar. Antagligen mycket vatten men ändå. Därremot så har jag feber och världens halsbajs iställert. gör så galet ont och jag kan knappt prata. Får panik vet verkligen inte vad jag ska göra ... :(
Konserten på torsdag känns inte så lovande. Håller tummarna och ber lite om att bli frisk. Hoppas det hjälper...
Konserten på torsdag känns inte så lovande. Håller tummarna och ber lite om att bli frisk. Hoppas det hjälper...
lördag 21 maj 2011
Spegel, spegel på väggen där...
Igår kväll var jag ute på krogen med fina tjejer från klassen. (Hur roligt som helst). När vi var på Café Ågatan så följde Emmie med mig in på toa för att vi skulle kolla oss i spegeln. Alla som känner Emmie vet att hon har grymt självförtroende (MED RÄTTA) som jag avundas något enormt. Hon stog framför spegeln på den lilla sunkiga toaletten och sa, "asså fan kolla va snygg jag är".
Jag önskar att jag var en sån som också kunde titta mig i spegeln och säga att jag var snygg, så jag ska träna på det. Träningen började nu ikväll.
Jag stod i min bikini och kunde faktiskt säga, "jag ser helt okej ut". Inte riktigt Emmie nivå men stort för mig endå! Förut har det varit en blääh-reflex varje gång jag sett mig i spegeln så det här är ett stort steg i rätt riktning.
Nån gång ska jag titta i spegeln och säga "jag är så sjukt snygg."
Längtar!
Jag önskar att jag var en sån som också kunde titta mig i spegeln och säga att jag var snygg, så jag ska träna på det. Träningen började nu ikväll.
Jag stod i min bikini och kunde faktiskt säga, "jag ser helt okej ut". Inte riktigt Emmie nivå men stort för mig endå! Förut har det varit en blääh-reflex varje gång jag sett mig i spegeln så det här är ett stort steg i rätt riktning.
Nån gång ska jag titta i spegeln och säga "jag är så sjukt snygg."
Längtar!
torsdag 19 maj 2011
Hejhej det är jag som är PUCKO
Jag är så sjukt dum i huvudet! Jag har två prov idag som jag inte har pluggat till... Smart. Eller inte kanske. Det är det sista jag gör i gymnasiet och så sket jag i proven för att jag inte orkade. Hur smart är det? Åh varför är jag så dum? IDIOT kallas det visst.
Hoppas ni får en bra dag i alla fall. Kram
Hoppas ni får en bra dag i alla fall. Kram
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)