Sidor

måndag 5 mars 2012

Jag vill ha svensk sommar nu...

Jag börjar redan tänka på små saker jag ska göra i sommar. Små fester jag ska fixa, grillningar jag ska ha och allt annat mys som hör sommaren till. Till exempel så...
Jag vill vara brun och sno pappas båt, köra till en mysig klippa och spendera hela dagen där med picknick och fina vänner.
Jag vill vara uppe sent och köra vollyboll.
Jag vill sitta i trädgårdsföreningen med en engångsgrill och en gammal gitarr.
Jag vill till Öland och vita stränder.
Jag vill göra fruktsallad och bada i poolen.
Jag vill gå runt i shorts och linne ett helt dygn utan att frysa.
Jag vill åka på pappas motorcykel.
Jag vill träffa alla kusiner och snacka skit.
Jag vill fiska abborre med håv och sedan grilla den med citronpeppar.
Jag vill sommarjobba och ta fikarasten utomhus.
Jag vill vara i stugan själv med vänner och låtsas att den bara är min.
Jag vill bada bastu och näcka i Järnlunden.
Jag vill sitta på en brygga och prata med någon jag tycker om.
Jag vill fira midsommar på samma legendariska sätt vi gör varje år.
Jag vill ha sommar.




1 kommentar:

  1. Det blir mysigt när du kommer hem och gör allt det där. Stugan finns till förfogande.

    SvaraRadera