Sidor

tisdag 17 januari 2012

Grönsaker för det är jag värd!

Japp idag äter jag bara soppan och grönsaker. Jag får svulla hur mycket jag vill i grönsaker men det blir inte riktigt så. Morotsstavar i alla ära, men chocklad är det bästa man kan svulla i alltså!

Som jag skrev innan är jag trött och sur men det känns lite bättre nu. Jag gick till gymmet och trots att jag egentligen inte orkade så körde jag powerplate! Och det gick skitbra!! Efteråt känner jag mig mycket bättre. Plus att jag fick 30 minuters sömn efter duschen.

Jag tänker inte påverkas så lätt av sånt som händer runt omkring mig. Jag är för upptagen med att vara jag just nu och det är väl så det ska vara. Jag tycker för en gångs skull att jag är en människa som förtjänar det bästa och det är därför jag tränar, käkar soppa och umgås med Bella för alla de sakerna kommer få mig att må bra!

Död

Jag är död, seg och allmänt olycklig. Vet inte om dieten har ett finger med i spelet att göra men det är mycket möjligt. Jag tror inte att jag kör några pass den här veckan på gymmet. Tror inte min kropp skulle palla det just nu. Istället tar jag några joggingrundor och kör styrka. Hoppas att det känns lite bättre snart.
Jag har helt seriöst inte varit såhär nere sen de två första veckorna i somras. Det suger. Jag hatar att vara ledsen och töntig. Jag ska vara glad och rolig. Suck...

måndag 16 januari 2012

Frukt

Japp. Det är det jag ska äta idag. Frukt. Tur att jag gillar frukt. Dock känner jag att efter min måndagsworkout så vill min kropp inte ha frukt. Den vill ha något annat! Hm. Frukt....

Viktutmaning vecka 2

Så har första veckan gått och visst har det varit lite jobbigt men det har gått väldigt bra ändå. Träningen gick mycket bra och maten med. hur blev resultaten då?
Kg: jag är kvar på samma vikt. Inte så konstigt dock. Den veckan i månaden och dessutom har jag säkert byggt lite muskler i veckan också. Men framför allt gäller det den här veckan. Kan gå upp nästan 3 kg då. Sjukt!
Mått: Jag har gått ner ÅTTA!! cm runt midjan. Ända stället jag mätt just nu. :) Och med tanke på det resultatet så borde jag väl egentligen gått ner? Eller?

Nu börjar vecka två med allt vad det innebär och den här veckan blir inte en lek. Jag och Sally börjar på en diet från USA (bara det säger ju hur vansinnigt det är) och den tar man innan en operation om man måste gå ner i vikt. Man kan tappa massor, och det hoppas jag på att göra.
Idag är det alltså dag 1 så vi får bara äta färskfrukt och en speciell soppa. Sally har gjort det förut och vet att det funkar men hon sa också att det var jätte jobbit... Hm vi hoppas på det bästa med andra ord. Håll tummarna!

söndag 15 januari 2012

Min helg


Har haft en helt underbart rolig helg med fina vänner och framförallt Bella. Hon har bott själv i sitt hus igen så jag har bott där i två nätter. Man blir så bortskämd när man är med Bella. Hon fixar alltid så lyxig mat till mig! Så om du någon gång blir inbjuden att få bo hos Bella gör det! Du kommer inte ångra dig ;)

Fredagen spenderades med förfest och "efterfest" (alla somnade) hos Bella och i mitten så var vi på Oneils. Julie fyllde nämligen 20 igår så vi firade dagen innan. Det visade sig bli en riktigt rolig kväll. Lördagen blev en lagom dag med en tur till westfield och jag somnade hyfsat tidigt och sov hela 11 timmar! Sen har jag och Bella spenderat hela dagen med våra rumpor parkerade i soffan. Jag såg Arsenal för första gången och vi letade utlandsresa (vilket känns lite skumt när man bor utomlands) och lägenheter i Sverige. Fint med andra ord.

Nu är jag hemma och ska snart sova. Har en hel hjärna som måste rensas på intryck jag fått den här helgen. Sov gott!

Award

Tack så mycket Alva!

När man får utmärkelsen ska man tacka den man fick den av samt länka till den bloggen.
Till awarden hör också en liten uppgift; man ska skicka den vidare till tre bloggar som har mindre än 200 följare, och låta dem veta det genom att lämna en kommentar hos dem... Ingen svår uppgift, eller hur!?!
Jag skickar awarden vidare till:


Fina människor som jag saknar och uppskattar att läsa om!

fredag 13 januari 2012

GI-paj

GI-paj
1 Zuccini
2-3 ägg
1/2 dl mjölk
ett pkt bacon i bitar
1/2 gullök
5 bitar Broccoli
en näve Brysselkål
2 stora Morätter
Salt/peppar
Andra kryddor tex, senapspulver, grönsaksbuljong

Hacka grönsakernan och koka dem tills de börjar mjukna.
Fräs bacon och löken i en kastrull. Salta och peppra och använd andra kryddor. Jag använde senapspulver.
Tillsätt en halv dl mjölk och låt koka ett litet tag. Tillsätt sedan två ägg och ta bort från spisen innan ägget hunnit stelna.
Fyll en form med de kokade grönsakerna. Häll bort vattnet först. Häll sedan över ägg och baconröran.
Gör sedan ett lock av zuccini och sätt in i ugnen, 200grader, tills zuccinin är mjuk och nästan lite gyllenbrun. Färdig att äta!

Ägget stelnar och bildar som ett pajskal. Alltså kan du dela den och äta precis som du äter paj. Mums!