Sidor

måndag 28 februari 2011

Sitter och tuggar i mig kvällen sista bar. Alltid lika sorligt varje gång men håller i den sista lilla biten och vet att det är allt man får äta för idag. Inte värt. Men jag hoppas att allt slit verkligen ska göra mig till den jag vill vara!

Min bikini

Väntade ju med att visa min bikini pågrund av att jag ville vara brun när jag visade den. Men nu blev det visst inte vit/brun. Nu vart det röd istället. Och bilden är mycket fint eller hur? HAHA. Är verkligen ledsen över brännan! Men jag älskar min bikini! Och den är finare i verkligheten! :) Vägde mig i morse. Hade ju som mål att gå ner under 90 nu när februari var över men nu vart det inte så. Vägde 91,5. Jag haer iallafall gått ner 20.5kg sen i somras! Men ändå. Känns lite jobbigt att inte klara målet. Så nu förlänger jag det till slutet av mars istället. Om jag inte klarar det så är något gryyymt fel med mig. Så under 90 tills april!

Bilder från Teneriffa

Här kommer en blandning av massor av Teneriffa bilder.
Inte als i tidsordning men än då. Vi hyrde en båt med egen kapten och matros. Fick vin, läsk, vatten och massor av tilltugg. Sen åkte vi ut på havet och såg både delfiner och valar. Tillsist åkte vi in i en vik där vattnet var stilla och klarblått. Där fick vi bada och snorkla med havssköldpaddor. De kanske inte ser så stora ut på bilden men tro mig, de var enorma! 70cm i m2 typ :) Coolt och lite läskigt!

Emil dansade fint på "Djungel Park".

Vi fick en liten gäst som älskade vår ost och skinka.

Glad mamma Annica efter en hinderbana i "Djungel Park".

På kvällen åkte vi för att käka ute i las Americas. Då såg vi en kille som gjorde målningar och sålde. Inte vilka målningar som helst! Han sprayade dessa men vanliga sprayburkar.
HELT SJUKT!

Lata oss på stranden på dagarna och grävde stora hål i sanden. Anton och Emil grävde ett hål långt över en m djupt sista dagen.

Jag älskade att sitta på balkongen på morgonen ny duschad i solen med veckans stora beroende. Citronte med en färsk citronskiva i. Mmmm...

Mamma och jag gick på fisk-spa. Små fiskar äter på en :) Låter lite läskigt men det funkade faktiskt bra. Fötterna blev super lena. Dock kittlades det sjukt mycket i början!
Jag brände mig enormt mycket.

Emil, mamma och Anton surfade på sjukt stora vågor.

Anton på vår balkong. Superfin utsikt!
Veckan var helt underbar! Längtar tills sommaren kommer hit. Då ska jag passa ännu bättre i min bikini :D

söndag 27 februari 2011

Home sweet home

Hemma igen efter en kanon semester. Kom hem i natt. Sent sent sent. Så jag tog "ledigt" från första lektionen. Hinner inte blogga så mycket om resan nu men jag lovar att skriva mer om den ikväll och då kommer massor av fina bilder också. Men jag har verkligen fått uppleva helt sjukt coola saker. Badat med stora havssköldpaddor, blivit kompis med en klockförsäljare från Senegal och bränt mig så mycket att jag inte kunde böja benen. Ünderbarrt!
Så nu sitter jag här med en Fruit & Nut-bar från Itrim och längtar till skolan och mina älskade vänner! Jag är i alla fall några nyanser brunare och med fixade naglar. Värt. Ses ikväll. Puss.

tisdag 22 februari 2011

Jag hittade en dator

Vi kakar ute ikvall pa en resturang med internet och gratis datorer. Dock inga prickar over bokstaverna haha!
Nan Irlandsk resturang tror jag. Helt okej till en borjan men nu ar den superbra. Den innehaller varldens snyggaste bartender!! HEEEET!
Jag har varit en tomat sen igar men nu borjar det bli brunt! YES. Hade lite panik igar pa grund av det.
Vi kakar ute tva ganger om dagen och det ar alltid lika jobbigt att fa en meny i knat och sen forklara att man inte ska ata. Fast man vanjer sig men jag ska saga er att maten har nere ar gryyyymt god enligt min familj. Suck...

TACK for ni bloggar at mig. Ubergulligt! Alskar er lasare. Hors snart igen!
Puss

Emelie

Hejhej!

Jag är en av dom som ha fått i uppdrag att sköta bloggen medan Manda ligger och steker på Teneriffa :)
Här hemma på lövkojestigen händer det absolut ingenting! Jag är helt själv hemma och har ingentinga att göra. Vaknade supertidigt och började dagen med ett bad tillsammans med boken "Romeo& Juliet". Så har min dag sett ut fram till nu.
Ikväll ska jag äntligen bli firad, det var ca en månad sen jag fyllde år men det gör ju ingenting. Då låg jag däckad i influensa typ. Usch usch!!
Ajja, kanske skriver ett inlägg ikväll också :)
PUSS

måndag 21 februari 2011

Medan Amanda är i Teneriffa och blir brun som en pepparkaka (förmodligen) så sitter vi stackars, arma, vanliga människor på ställen där temperaturerna sjunker under 22 minusgrader.
Man blir så lycklig när man går ut genom dörren och förfryser fötter, armar, händer och ben på mindre än två sekunder.

Är det ingen som håller med mig?