Sidor

måndag 22 augusti 2011

Vardagsmys

När man har en ledig dag så gör man det bästa av den. Vilket betyder shopping!
När man har en ledig kväll så gör man det bästa av den. Vilket betyder mys!




Läsningen består av en present (Elle) som jag fick av världens finaste granne!



Sängen får vara min läshörna ikväll. Speciellt efter ïgår för jag har monterat en sänghimmel helt själv! Stolt!






lördag 20 augusti 2011

Hard hard work work

Sitter på pappas kontor och har lunch. Käkade kräftstjärtar med keso, majs och tomat, mmm...
Nu ska jag sitta här i några minuter, njuta av Veronica Maggios vackra stämma och sen blir det att gå tillbaka till kassan, bullbaket och tomatplockandet. Jag trivs här i mitt andra hem kallat Ica men visst vore det nice med en kortare dag än den jag jobbar idag. 8-19 hm inte kul.. Men får tagga kvällen istället! Ska nämligen på grannens 40års-fest.

Tänk att kära Kicki fyller 40 på tisdag (tror jag det är iallafall). Hon som ser ut som en barnrumpa och beter sig som ett embryo och fyller 40. Mysko! ETT STORT GRATTIS TILL HENNE I ALLAFALL!

Nu kom Pontus in och dansade lite till Veronica för mig :) Fint. Han hade med sig en yoghurt som svält upp eftersom det stått i kassan sen i måndags. Jag utmanade honom att öppna den men han ville inte... Fegis....

Nej om jag skulle ta tag i min lunch lite kanske :) puss

fredag 19 augusti 2011

Nervös

Idag är en enda stor nervösklumb av tid (fint beskrivet). Nej men helt seriöst så är det en sån där tänkar dag tror jag för jag är seriöst nervös över allt möjligt!

Dels så ska jag ha storbandskonsert idag. Det ska bli skit kul och så, men, jag känner att jag inte kan alla låtar till 100 % och dessutom kommer vi inte soundchecka :S jag ska alltså bara köra på direkten. Och jag har aldrig tränat med bandet förut! Det är ju nästan helt sjuuuuukt!!! Aja det får gå som det går. (Här är en bild på coolingarna jag ska sjunga till :) )


Sen tänker jag konstant på England. Asså jag längtar så galet mycket till London och kan inte fatta att det inte är så mycket mer än ca en och 1/2 månad kvar! Jag är nervös för hur det kommer bli, hur jag ska hitta, hur familjen ska gilla mig, hur det ska gå med all engelska. Tacka Gud för Alva som redan bor där och som kanske kan rädda mig om det skulle gå utför.

Jag är nervös för att jag "äntligen" har beslutat för att ta körkort... Det är liksom nån vecka kvar bara. Det känns ju sådär måste jag säga. Längtar efter friheten som kommer med ett körkort men inte efter skräcken efter proven...

Sen är jag nervös över hur jag tar hand om mig själv. Det börjar gå ut för med maten igen känner jag. Det är inte så lätt! I will är min enda kommentar hela tiden men den är sääämst. Jag är en "jag ska" person så det bara skriker om det fast jag egentligen borde vara "gör det på direkten" person. Men nu ska jag försöka ta tag i mitt liv lite.
Jag hade som mål att gå ner till min målvikt till London men det skiter sig när jag har bestämt så. Vissa blir motiverade själv känner jag att det här går aldrig och då skiter det sig helt enkelt. Så ska försöka att inte planera utan bara göra. Det är ju trotts allt hela livsstilen man måste ändra!?

Nej nu måste jag träna låtarna lite mer.
Puss älskade läsare

torsdag 18 augusti 2011

Ajabaja

Så säger min kropp konstant nu för tiden... får lite panik för den gillar inget jag gör! Jag vet inte hur det kommer sig men det hatar mig för tillfället. Den tycker att allt jag äter är fel, att jag tränar fel och att jag sover fel. Den kanske har lite rätt men att göra mig sjuk hela tiden känns mest dumt :)
Aja jag får försöka ta hand om den så bra som möjligt. Men just nu vill den inte jobba. Den gör sitt bästa med feber och sjukdom för att hålla mig hemm från jobbet, men jag behöver jobba! Och dessutom har jag ju en konsert imorgon som jag måste vara frisk till!
Nu ska jag se klart på Sound of Music, snyta mig och kurera mig i 2 timmar tills jag måste till jobbet!
Hoppas ni har en bättre dag!

tisdag 16 augusti 2011

Don´t try this at home!

4 dagars dieten är ett big NO NO! Att äta så lite blir inte bra. Huvudont, magont, och panik. Nej jag la ner den här metoden! Jag anser att man "bantar" för att må bättre men jag mådde bara sämre. Dessutom så kändes det som om så fort man stoppade något i munnen så blev kroppn hysterisk och ville ta vara på allt. Nej det här var inget för mig! Och ja jag klarade inte en dag knappt haha men jag avslutade snabbt men med en bra känsla ^^ haha



måndag 15 augusti 2011

Staden

Har tillbringat min eftermiddag med kära fina farmor i stan. Hittade en kjol och den här långklänningen på H&M. Var dags för en klänning kände jag :)









HEJ IGEN!

Så nu drar jag igång bloggen igen! För mycket sommarlov och nu är det dags att ta tag i bloggen och med det mitt liv också! Jag har lagt på mig kanske 2-3kg i sommar och de ska väck! Så nu ska jag börja med en ny intressant grej :) Jag ska pröva olika bantningskurer. Gemföra och se vilken som jag tycker är bäst! Så idag smäller det!

Fyradagarsdieten


Viktnedgång:Flera kg på fyra dagar.

Varaktighet: Fyra dagar.

Fördelar: Stor viktnedgång på kort tid.

Nackdelar: Mycket stor risk för Jo-JO bantning. Stor risk för huvudvärk.

Historia: Fyradagarsdieten presenterades i tidningen Expressen av Tommy "Tintin" Pettersson. Tinten hade lyckats gå ner 50 kg genom en magoperation och presenterade sina bästa tips.

Fyradagarsdieten - Så här gör man

Dieten nedan presenterade från början på Tintins hemsida och skickades in av en av besökarna. Den beskrivs som ett sätt att enkelt börja banta.

Fyradagarsdieten meny

Receptet nedan skiljer sig lite grann från original receptet. Portionerna är lite större, vilket gör det lättare att följa dieten.

Dag Ett:
Frukost:Ett hårdkokt ägg och en apelsin.
Lunch:En liten burk tonfisk i vatten och en sallad gjord på två rädisor en tomat och ett halvt salladshuvud..
Middag:Två dl kokt spenat, 200 gram kycklingbröst, en tomat och ett halvt äpple1/2 äpple.


Dag Två:
Frukost:Två dl light yoghurt naturell, en halv grapefrukt.
Lunch:Två kokta ägg, en tomat och en gurka.
Middag:En stekt hamburgare på tvåhundra gram, en grönsallad på ett halvt salladshuvud, en tre deciliter jordgubbar.


Dag Tre:
Frukost: Hundra gram kyckling eller lax, en gurka.
Lunch: Tvåhundrafemtio gram kycklingbröst eller magert biffkött.
Middag: En liten melon (valfri typ), två salladsblads, 1/4 kopp vindruvor.


Dag Fyra:
Frukost: en dl keso, en halv papaya eller en liten honungsmelon.
Lunch: Trettio gram ost, en tunn skiva toast och en tomat.
Middag
: Tvåhundrafemtio gram magert kyckling eller kalkonbröst, två selleristjälkar, en rädisa. en mandarin eller en halv apelsin.

Så nu börjar allvaret :) Ska följa denna till 100% och konstant rapportera hur jag mår och hur den funkar. Nu ska jag gå och äta frukost dag ett. Önska mig lycka till.

Kram