Sidor

måndag 15 augusti 2011

HEJ IGEN!

Så nu drar jag igång bloggen igen! För mycket sommarlov och nu är det dags att ta tag i bloggen och med det mitt liv också! Jag har lagt på mig kanske 2-3kg i sommar och de ska väck! Så nu ska jag börja med en ny intressant grej :) Jag ska pröva olika bantningskurer. Gemföra och se vilken som jag tycker är bäst! Så idag smäller det!

Fyradagarsdieten


Viktnedgång:Flera kg på fyra dagar.

Varaktighet: Fyra dagar.

Fördelar: Stor viktnedgång på kort tid.

Nackdelar: Mycket stor risk för Jo-JO bantning. Stor risk för huvudvärk.

Historia: Fyradagarsdieten presenterades i tidningen Expressen av Tommy "Tintin" Pettersson. Tinten hade lyckats gå ner 50 kg genom en magoperation och presenterade sina bästa tips.

Fyradagarsdieten - Så här gör man

Dieten nedan presenterade från början på Tintins hemsida och skickades in av en av besökarna. Den beskrivs som ett sätt att enkelt börja banta.

Fyradagarsdieten meny

Receptet nedan skiljer sig lite grann från original receptet. Portionerna är lite större, vilket gör det lättare att följa dieten.

Dag Ett:
Frukost:Ett hårdkokt ägg och en apelsin.
Lunch:En liten burk tonfisk i vatten och en sallad gjord på två rädisor en tomat och ett halvt salladshuvud..
Middag:Två dl kokt spenat, 200 gram kycklingbröst, en tomat och ett halvt äpple1/2 äpple.


Dag Två:
Frukost:Två dl light yoghurt naturell, en halv grapefrukt.
Lunch:Två kokta ägg, en tomat och en gurka.
Middag:En stekt hamburgare på tvåhundra gram, en grönsallad på ett halvt salladshuvud, en tre deciliter jordgubbar.


Dag Tre:
Frukost: Hundra gram kyckling eller lax, en gurka.
Lunch: Tvåhundrafemtio gram kycklingbröst eller magert biffkött.
Middag: En liten melon (valfri typ), två salladsblads, 1/4 kopp vindruvor.


Dag Fyra:
Frukost: en dl keso, en halv papaya eller en liten honungsmelon.
Lunch: Trettio gram ost, en tunn skiva toast och en tomat.
Middag
: Tvåhundrafemtio gram magert kyckling eller kalkonbröst, två selleristjälkar, en rädisa. en mandarin eller en halv apelsin.

Så nu börjar allvaret :) Ska följa denna till 100% och konstant rapportera hur jag mår och hur den funkar. Nu ska jag gå och äta frukost dag ett. Önska mig lycka till.

Kram

onsdag 20 juli 2011

Öland

Som varje år sen jag föddes åker jag nu till Öland! Dock själv med Elin denna gång så mamma och pappa får vänta ett par dagar. Ses om 2 veckor!
Puss

söndag 17 juli 2011

Vansbro

Tror jag aldrig varit så stolt över mig själv. Jag simmade Vansbrosimmet, 3 km, på en timme och 12 minuter! Jag kommer aldrig tappa känslan av hur det kändes att gå upp för den lilla rampen och upp på land när man just presterat något enormt. Det var helt galet. Man ville skratta och gråta på samma gång och det liksom bubblade i hela mig! Jag brukar aldrig vara stolt över mig själv. Tror knappt jag varit det alls, men denna gång var jag superstolt och det kan jag med gott självförtroende säga! Jag simmade liksom om folk och då snackar vi inte gamla tanter och gubbar utan de där supervältränade magrutskillarna som man var rädd för när man först kom fram och skulle börja simma.
Här får ni lite bilder från dagen :D





Godmorgon solstrålar

Visst blir man lycklig när allt börjar fungera bra igen. Kollade på vågen i morse och jag har gått ner 6hg sen igår. Skönt att nyttigarelivstil faktiskt gör en skillnad så fort! Så idag blir det att fortsätta på det spåret. Jämna mellanrum mellan målen och mina mål är faktiskt pyttesmå. Tror det är en av de största sakerna jag måste träna på. Äter på tok för mycket hela tiden och det är inte okey alls! Men gårdagen funkade perfekt trots svåra prövningar. Så idag är jag peppad att fortsätta :D



Frukosten idag blir nog lite gröt är sugen på det! Men får se lite vad jag kan hitta på när jag kommer ner och kollar igenom kylskåpet.

Jag har dessutom min kompis från tyskland boende hos mig så vi får se vad vi kan hitta på åt henne!

Hoppas ni får en helt underbar dag så skriver jag snart igen. (så skönt att jag kommit igång med skrivandet igen!)

Jag och bror Aton sista dagen på Bjärka lägret. Sovit skit båda två. Syns det nån tro? haha

lördag 16 juli 2011

Mat

Tänkte visa lite matbilder på det jag ätit idag. Jag tror det är bra att man tar kort på det man äter för att man då inte tar om och äter mer än vad man fotat. Det har Alva lärt mig.

FRUKOST

Itrims couscous måltidsersättning, svartevinbärs´te, gurka och vatten :)

LUNCH


Gurka, hummus (utan olja), rostbiff och vatten :)


fredag 15 juli 2011

En vecka som löser allt

Som så många gånger förut så har Bjärka verkligen ordnat upp mitt liv åt mig. Det är ett läger som inträffar varje år vecka 28. I år var det precis lika underbart som det brukar. Att få vara mitt ibland folk man älskar och känna närhet av det största som jag har i mitt liv, kan det bli bättre?
Hur som så har veckan gett mig ny kraft och jag ska försöka komma igång med bloggandet igen! Jag vet ju trots allt att det faktiskt hjälper mig till en bättre livsstil! Att ha någon som läser stöttar och uppmuntrar är ALLT i en sån här situation!

Jag har köpt en ny kamera också! En Canon G12. Helt enormt bra! Så förbered er för fina kort för här ska det bli bilder framöver :)

Nu ska jag tvätta alla gamla kläder men nu lovar jag att bloggen ska bli uppdaterad oftare.
Puss på er älskade läsare och förlåt för detta uppehåll!


fredag 8 juli 2011