Sidor

lördag 5 mars 2011

Nya kläder :D

Skaffade lite nya grejer igår. Hade dem på konserten igårkväll. GRYMT NÖJD! Köpte ett par jeanse på Cubus. Där har jag aldrig kunnat ha byxor. Har tappat 10 storlekar i jeanse sen i somras! Dessa hette desutom superskinni low waist. SKULLE ALDRIG KUNNA HAFT DET FÖRUT! Jeans Cubus 199:-
Skor 299:-


Konsert med LenaMaria

Var på konsert i vår kyrka igår. Lena Maria var där och sjöng. Cool tjej som bara har ett ben men ändå kan måla, sjunga, simma och SPELA ÄGG!!!

Så här såg ja ut igår. Lockade håret lite :D

fredag 4 mars 2011

Hungrig

Jag är hungrig, hungrig, hungrig och vet inte vad jag ska göra åt det... Har hamnat ur den där förbannade ketonfasen och nu vill min kropp inte tillbaka. Alltså så är jag konstant hungrig. Det är skit jobbigt. Blir sur och arg och ledsen.
Idag är det bara två veckor kvar tills våran välgörenhetsgala också. Det ger mig lite panik. Vi måste sälja biljetter NU NU NU!! Utan folk blir det ju katastrof :( Aja får jobba gärnet för det här nu! DET MÅSTE GÅ VÄGEN. Sen kan jag andas ut. Sattsa all min energi på Hair och framtida konserter.
Nej nu måste jag titta lite efter info om Banksy. En konstnär som jag ska prata om i nutidakonsten :)Han gör grymma bilder :D

torsdag 3 mars 2011

Att en kartong kan göra en så trött

En dum låda med alla panacottaglas vi fick sponsrade från procurator fick sig en rejäl rundtur idag. Lina och jag hämtade glasen efter att ha letat länge efter företaget där vi skulle hämta dem. När vi sedan gick tillbaka till busshållplatsen så gick inte bussen på över två timmar. Vi började då vandra busshålplats efter busshållplats. Tillslut gav vi upp och gick tillbaka till den stora busshållplatsen där vi var säkra på att de gick.
När vi tillslut sitter på bussen tar den en annan väg och stannar på en busshållplats precis framför PROCURATOR! Vi har alltså baxat runt på en jobbig kartong över en km och frusit galet mycket för att sen upptäcka att det fanns en busshållplats precis utanför startpunkten på vår jobbiga resa.... Suck.
Aja Lina och jag fick oss ett äventyr och dessutom så kunde jag inte tänka mig någon bättre än Lina att lida denna dag med. Puss på oss.

Nu ska jag sova. TIDIGT för en gångs skull.
Nattinatt

onsdag 2 mars 2011

Unika besökare

25 stycken till 1000 besökare. Värt.

SOCKER

Igår var jag på gruppträff nr 4 på Itrim och vi pratade om socker. Helt sjukt vad mycket socker det är i allt. Tänkte skriva lite om vad olika saker inehåller. Man blir nästan lite rädd :P

Sockerbitar per 100g
Marabou 18 st
Daim 20st
Godisbilar 29st
Yoggi drick yoghurt 13st
Halv liter Cola 15 st
Oboy ett glas 8 st
Halv liter Mer 10 st
RUSSIN 20st!!!

Helt sjukt med russina. Jag visste att det var mycket socker i det men det här är ju helt sjukt?!
Och samma sak gäller yoggi. Asså jag visste att det var mycket socker i det men att det är mer socker i en halvliter yoggi än en halvliter Coka Cola är ju heelt galet!

Vi svenskar äter i snitt 30 sockerbitar per dag. Självklart är ju sockret räknat på olika sätt. Mjölksocker, fruktsocker osv. Men det är beräknat att vi ska äta ändast 16 bitar genom kolhydrater för att må bra. Alltså överkonsumerar vi aldeles för mycket!

Lite om socker då :) Kram

tisdag 1 mars 2011

PANIK

Har panik idag. Fanny frågade om jag var full idag i skolan. Svar nej. Men jag måste vara hyperglad och spela lycklig för annars bryter jag ihop totalt.
Det är för mycket att göra. Jag hinner inte med att andas och det känns som en ganska viktig del i mitt liv?

Balträningar, fix till skolan är vår, Välgörenhetsgalan, kören, konserter, jobb, prov. Jag får panik. Helt ärligt. Vill bara lägga mig i foster ställning och koncentrera mig på att andas och verkligen känna efter att hjärtat fortfarande slår. Skulle inte förvåna mig om jag varit död i några timmar men ändå gjort saker för att jag måste.

Nej nu ska jag upp till soffan. Mamma sitter där och frågade om jag vill komma och ligga i hennes knä så kan hon klappa på mig. Jag skiter i att jag är 18 år och vuxen. Ikväll är jag 5 år och ligger i mammas knä framför tvn, för det är exakt vad jag behöver!