Sidor

onsdag 24 augusti 2011

2 msk vitlök

Nej det är ingen ny diet som heter viktlöksdieten men jag ska äta mat med viiiitlööök ikväll. Mamma gör någon konstig grej men nån sorts kål, lax och vitlök. Jag fick det ärofyllda jobbet som vitlökshackare :) Men nu stinker jag så mycket att huvudvärken snart är tillbaka!



(I risk att låta som en ståuppare) men vad är grejen med vitlök egentligen? Nybakat vitlöksbröd, mmm man smälter av lukten och vill bara ha mermermer! Men känner du vitlöks lukten från någon mun blir det istället ett uuuusssch känsla... Hur kommer det sig? Bara jag som tycker det är ett intressant fenomen?


Jag undrar alltid så konstiga grejer. Onödiga saker. Typ som när vi hade Naturkunskap B och vi skulle göra ett uppsatts/forskningsarbete. Alla skrev om olika sjukdomar, hur bakterier sprider sig med mera, men inte jag! Nej jag ville ta reda på något jag undrat sen jag var liten. Varför gäspar man... Jag upptäckte att det inte finns något direkt förklaring men många olika förslag. Intressant var det i alla fall men ett ynka VG tyckte jag var lite lågt när det handlade om ett så intressant ämne?

Förövrigt har jag kommit på att jag är kung på långa blogginlägg. För långt? Säg till om jag ska kortfatta mig :)



Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar