Sidor

tisdag 23 augusti 2011

Herre jösses! VAD FINNS I PÅSEN!

Kom till jobbet idag klockan 8.00 och fick en skrämmande överraskning! En soppsäck stod på baksidan av affären och någon hade flyttat in i den! Jag fattade inte alls vad det var för konstig grej som ville bo bland gamla charksoppor, så jag ringde mamma. Hon berättade att de haft en igelkott som bott på baksidan så den kanske var där och gjorde sig hemmastadd. Grejen var bara att det lät som om djuret var i påsen och hur kunde igelkotten kommit in där. Hur som satt det fast och lät som en galning. Jag frågade pappa om hjälp eftersom han också jobbade, men han vägrade för han har världens största fegis. Och ingen annan i affären ville hjälpa mig.

Jag började fundera på vad som kunde ligga i säcken. Stod bredvid den samtidigt som något körde runt i den.. Va kunde det vara!?
En igelkott? Sure, men tänk om det var något annat, typ en kattunge eller hundvalp eller en BEBIS! HERRE GUD JAG MÅSTE ÖPPNA PÅSEN!!!!!!!
Mamma kom ner för att hjälpa mig och vi började gräva. Dock hade ljudet slutat i typ 5 minuter och när vi öppnade påsen såg vi några hål men inget djur... Men, bakom påsen låg en..... BAJSKORV! Så antagligen hade djuret rymt minuterna innan vi fick se den. Därför har jag några teorier!
1. Det var en bebis i påsen som kröp ut och bajsade bakom påsen. Men denna teori kan vara lite osann med tanke på att det var en ovanligt fast korv för att vara ett bebisbajs...
2. Det var en igelkott som käkat på påsen och sen bajsat bakom den som en liten souvenir.
3. Den sista och mest troliga anledningen! Det var en lite rymdvarelse som vill undersöka Jordens soppor så han gick in i påsen men när han uppfattade att vi tänkte öppna den och ta reda på vad det var rymde han för att vi inte skulle få se honom. Han ville inte riskera sin arts säkerhet, men han gav oss ett bevis på att han fanns... Ett heligt rymdbajs!
Ni kanske fattar varför man jobbar på Ica! This job is sick! Jag upptäcker nya grejer varje dag. Inte alla som fått sett ett rymd bajs? Dock funderar jag på att plocka upp bajset och förgylla det i guld så man kan spara det och visa barnbarnen när man blir gammal. "Titta här små barn så ska ni få se något. Detta är en rymdbajs som jag hittade i mina unga år när jag räddade en rymdvarelse från total charkförintelse." Okej överdrift, men vem överdriver inte när de berättar en historia för barnbarnen? Ask farfar. Han överdriver jämt.
Jag hoppas att ni förstår det intressanta i det här. Jag har upptäckte en av Sveriges hittills största grejer. Sagt det förut och säger det igen. Spacepoo!

Ps: Rymdbajs är konstigt likt igelkotts bajs. Konstigt?: Ds
Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar