Sidor

måndag 19 september 2011

Bara så ni vet...

...lever jag och mår underbart. Är hos mormor och spelar alfapet, äter 86% choklad och taggar morgondagen då vi ska leta igenom Västerås alla begagnat butiker. Dock mådde jag pyton igår. Skulle ju ta bilen för första gången själv på en lite längre tur upp till mormor. Ringer mamma och frågar om bensinen verkligen räcker eftersom det känns som om det är för lite i tanken med tanke på hur många mil GPSen visar att det är kvar till mitt mål. Mamma frågar vart jag är och jag säger att jag snart ska svänga av mot Göteborg. Mamma får panik och frågar vart jag är. Med en klump i halsen, illamående och en gråt som tränger sig på visar det sig att jag snart är uppe i Stockholm. Det var inte riktigt dit jag skulle... Panikartad svänger jag av på en mack, parkerar bilen och stor bölar i ca 5 minuter. Flera människor kollar in i bilen där jag sitter med rödsprängda ögon och med en volym max på radion så ingen ska höra mitt hulkande, inte för att det spelar så stor roll med tanke på att jag är omringad av fönster så alla kan se mig ändå...
Fulltankad med diesel, urtankad på toa och med "lite" coaching av mamma är jag på motorvägen igen. Jag kom överren med mamma om at följa GPSen helt och hållet. Han borde ju ha rätt. Dessutom har jag vid detta nu satt den på fullvolym så jag absolut inte missar en till avfart vilket jag gjort i Norrköping och som resulterade i denna Stockhomstur. Varje gång jag fick en vägbeskrivning så höll jag på att köra av vägen med det var i alla fall rätt väg jag var nära att köra av. Alltid nått.
När jag kört i ca 3,3 timmar så var jag framme i mormors famn. Turen som egentligen tar lite under två timmar blev alltså liiiite längre. Men jag kom fram i alla fall.
Nu sitter jag här och tänker för mig själv hur det ska bli i London. Om jag inte kan hitta rätt i Sverige hur blir det då i England? Om exakt 2 veckor borstar jag tänderna nu för att gå och lägga mig i mitt nya sovrum i mitt nya hem. Eller förhoppningsvis. Jag kanske hamnar i Budapest eller Hong Kong. Vem vet?

Här har ni en riktigt gammal bild på mig som jag tog på väg till mormor (och morfar) när jag var yngre och, tack och lov, mamma körde :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar