Sidor

måndag 19 september 2011

Bara så ni vet...

...lever jag och mår underbart. Är hos mormor och spelar alfapet, äter 86% choklad och taggar morgondagen då vi ska leta igenom Västerås alla begagnat butiker. Dock mådde jag pyton igår. Skulle ju ta bilen för första gången själv på en lite längre tur upp till mormor. Ringer mamma och frågar om bensinen verkligen räcker eftersom det känns som om det är för lite i tanken med tanke på hur många mil GPSen visar att det är kvar till mitt mål. Mamma frågar vart jag är och jag säger att jag snart ska svänga av mot Göteborg. Mamma får panik och frågar vart jag är. Med en klump i halsen, illamående och en gråt som tränger sig på visar det sig att jag snart är uppe i Stockholm. Det var inte riktigt dit jag skulle... Panikartad svänger jag av på en mack, parkerar bilen och stor bölar i ca 5 minuter. Flera människor kollar in i bilen där jag sitter med rödsprängda ögon och med en volym max på radion så ingen ska höra mitt hulkande, inte för att det spelar så stor roll med tanke på att jag är omringad av fönster så alla kan se mig ändå...
Fulltankad med diesel, urtankad på toa och med "lite" coaching av mamma är jag på motorvägen igen. Jag kom överren med mamma om at följa GPSen helt och hållet. Han borde ju ha rätt. Dessutom har jag vid detta nu satt den på fullvolym så jag absolut inte missar en till avfart vilket jag gjort i Norrköping och som resulterade i denna Stockhomstur. Varje gång jag fick en vägbeskrivning så höll jag på att köra av vägen med det var i alla fall rätt väg jag var nära att köra av. Alltid nått.
När jag kört i ca 3,3 timmar så var jag framme i mormors famn. Turen som egentligen tar lite under två timmar blev alltså liiiite längre. Men jag kom fram i alla fall.
Nu sitter jag här och tänker för mig själv hur det ska bli i London. Om jag inte kan hitta rätt i Sverige hur blir det då i England? Om exakt 2 veckor borstar jag tänderna nu för att gå och lägga mig i mitt nya sovrum i mitt nya hem. Eller förhoppningsvis. Jag kanske hamnar i Budapest eller Hong Kong. Vem vet?

Här har ni en riktigt gammal bild på mig som jag tog på väg till mormor (och morfar) när jag var yngre och, tack och lov, mamma körde :)

måndag 12 september 2011

Firardag...

...hade jag igår! Först klara man av att fixa både teorin och uppkörningen vilket betyder KÖRKORT och sen åker man till tandläkarn och får svaret du har jätte fina tänder och perfekt tandhygien. :D INGA HÅL ALLTSÅ! Så allt igår var toooppen vilket måste firas så jag köpte hem Ben and Jerrys och lite annan glass för att ha på kvällen tillsammans med la familla och mormor. Och pappa och mormor fixade världens grattistillkörkortet-middagen till mig med oxfilé och majskolv och grejs! HAPPY GIRL :D

Idag går dock den 100% nyttigheten igång igen. Ska jobba hela dagen... Pepp, pepp, pepp...

Hörs sedan !

YES ÄNTLIGEN

KÖRKORT

lördag 10 september 2011

Tajjjjmiing

Bra att jag får ont i halsen nu när jag ska sjunga i Verkstan nu på förmiddagen... Hur dum får min hals vara egentlige? Tycker faktiskt att det här är riktigt oschysst!
Hoppas på att det funkar bra ändå och att ljudteknikern kanske kan trycka på några magiskaknappar på ljudbordet så jag låter frisk!

Önska mig lycka till. Uppdaterar er mer när jag kommer hem :)

måndag 5 september 2011

TrueBlood

Sjukt. Bra. Serie.
Jag är ju en serienörd så det bara skriker om det och nu har jag börjat kollar på True Blood. Har hört så mycket om den och jag har läst böckerna så tänkte att det var på tiden att kolla upp den. Så jag hittade denna sida http://www.free-tv-video-online.me/internet/true_blood/index.html där du kan se alla avsnitt gratis! Och det är inget jobbigt sånt där grejs med att "nu har du tittat 70 minuter var vänlig vänta en timme och du kan kolla igen". Nej, du kan kolla hela tiden utan avbrott och det är det jag har gjort... Herre jösses ni förstår inte vad jag har förälskat mig i den här serien! All vaken tid har blivit en enda stor True Blood grej. Jag har betat av över 2 säsonger på lite mer än en vecka! Det är ju helt sjukt!
Jag tänker till och med på olika grejer de säger i serien och står och matar repliker i skallen, och när jag jobbade igår och skulle hämta bröd i frysen fick jag en känsla av att det var en vampyr där inne. I know... Jag är galen.
Om man skulle vara ett övernaturligt väsen av något slag så skulle jag välja att vara en skiftare. Det är en person som kan byta skepnad till ett djur. Jag skulle då förvandla mig till höna, värpa ett ägg och sen äta det till frukost :D AWESOME!

Nej nu är det dags att sluta skriva innan ni tror att jag har tappat det helt känner jag...

torsdag 1 september 2011

Vintageklocka

Hittade denna skönhet på tradera. 75kr fick jag ge och det var den så värd. Den kommer från mitten av 60talet och det går att öppna locket på den för att det är blindskrift på urtavlan. :) Ascool!!!





Inget smink

Har varit på skönhetsbehandling i förrgår. Ett presentkort som var tvungen att användas :) Och jag valde att jag skulle färga mina allt för bleka bryn och fransar. 350 kr gick kalaset på och det var sååååå värt det! Jag är supernöjd med resultatet! Att vakna på morgonen och se fräsch ut, vilken dröm. Tänk att jag bara kan borsta igenom håret och så är jag färdig. Skönt att slippa smink och avsmninkning och allt vad det innebär! Dessutom blir det roligare och sminka sig när man ska på fest eller något nu eftersom jag inte sminkar mig så ofta längre.
På denna bild är jag helt utan smink. Galet mina fransar och bryn syns!!!!