Sidor

måndag 31 januari 2011

Blir det för jobbigt ger jag upp

Har Svenska tal imorgon men kommer inte på vad jag ska skriva. Och blir det för svårt så skiter jag bara i det. Det måste vara min sämsta egenskap. Jag skiter i allt som blir för jobbit. Det gör mig ännu mer orolig över att jag inte skulle klara av att gå ned i vikt... Det får bara inte bli så! Jag klarar inte av det det gör jag inte. Jag vet inte vad jag gör då. GHA åh allt blir så hopplöst ibland.

Bra att det är gruppmöte imorgon. Det behövs!

Karaktär

Min banankaka går som smör i solsken. Eller rättare sagt som en banankaka hos familjen Andersson...
Anton (bror) ÄÄÄLLLSSKKAR när jag bakar och han och hans kompisar blev överlyckliga när jag sa att de fick ta kaka om de ville. Skönt att kunna se kakan stå där och bli mer och mer uppäten utan att det är jag som varit där och tuggat.
Mina kompisar skrattar när de vet att jag står och bakar och lagar mat till familjen fast jag själv inte äter något. De säger att jag göder min familj så när jag är klar på Itrim så är det deras tur haha!
Nej så är det inte riktigt. Men jag MÅSTE laga mat och baka grejer när jag inte äter själv. Njuter verkligen av att se folk tycka om min mat. Och snart får jag börja tugga! Bara 4 dagar kvar!

Konditionstest

Gjorde mitt konsditionstest idag. Har varit skit nervös för det eftersom jag bara har dåliga erfarenheter av det. Hade ju världens sämsta gymnastiklärare som inte lät mig göra testet eftersom hon visste att jag ändå inte skulle klara det. Hon sa att jag skulle skylla på astman om någon frågade varför jag inte gjorde testet.

MEN DÄR FICK DU GAMLA LÄRARE! JAG FICK GRÖNT PÅ KONDITIONSTESTET!
Jag fick inte dåligt eller okej. Jag fick BRA! Det stod inte jobba upp din kondtion, det stod träna för att hålla din goda konditon. FATTA :) Ahhh lycklig...

Träning med världens bästa Itrim kompis!

Matilda och jag i omklädningsrummet efter ett svettigt pass!

söndag 30 januari 2011

Söndags promenad











MAT KÄRLEK

Mitt nya beroende har helt klart blivit att laga mat till andra! Njuter av att se dem gilla min mat. Så idag blev det mat till familjen :) Tänkte visa vad jag lagade. Tyvärr hade min bror rört om på sin tallrik lite innan jag hann fota.


Chili och vitlöks marinerad kycklingfilé
Spagetti kokad i gurkmeja
Tomat, majs, gurka och ruccola med balsamvinäger
Stekt och klippt bacon
Foccacia bröd med flingsalt

GOTT! Om ni undrar över något recept så säg till så skriver jag ner det!

Hemskheter som peppar

Igår när jag var i kyrkan i Askeby för att sjunga så hittade jag massor av tavlor. I dem fanns bilder från ett läger som jag var på för många år sedan och jag och min kompis försökte komma på vilket år det var.
Min kompis pekade på en tjej på bilden där bara kroppen syndes och sa; Ja det var iallafall någon som var gravid det året.

Det var jag på bilden...

Herregud va jag tycker det känns skönt att bli av med den här skiten nu! SÅÅÅ galet bra!
Förut hade jag säkert börjat gråta och åkt hem och tröstätit men nu blev jag bara ännu mer pepp för att klara av det här.

Har en kompis som varit skit duktig och klarat att gå ner massor i vikt och hennes resa började faktiskt när en person sa en elak kommentar som öppnade hennes ögon. Så det kan faktiskt peppa en!