Sidor

söndag 13 maj 2012

Min sista hela helg...

Vet inte vad jag känner alls just nu. Är lite som en tom bubbla som liksom flyter runt och inte riktigt kan greppa något. Jag har haft en helt underbar sista hel helg i London. Åker ju hem nästa söndag.
I fredags så bjöd Sally och Oli ut mig, Alexander och Bella på mysig hejdå middag. Vi gick till ett ställa som hette Benihana och var sjukt coolt och gott! Alla bord har en egen kock som lagar maten för dig och jag blev värsta polaren med kocken. Jag blev kallad Barbie och hur jag ska tolka det vet jag inte men han var grymt rolig i alla fall. Han kastade små bitar mat som jag skulle fånga med munnen i luften och grejer. Så gjorde han ett jättefint rishjärta till mig :)
Efter det blev det utgång först till en pub och sen sa vi hejdå till Sally och Oli och drog in till The Roxy där vi skakade rumpa hejvilt. Promenaden nerför Oxford Street vid fyra tiden var ett minne för livet. Träffade på en svensk lite random person och fick en "Oscarstatyet", Kan inte riktigt förklara det där men det var kul!


På lördagen vaknade jag upp med toppen väder utanför fönstret så Bella och jag tog en hel dag i Hyde Park. Där vi bland annat kastade gummibjörnar. Sen drog vi till mig och satt barnvakt men så fort Oli och Sally kom hem drog vi in till Oneills och dansade natten lång.


Idag var båda två dock helt slut körda så vi gick på bio och såg Dark Shadows, med Johnny Depp. ASBRA tyckte jag i alla fall :) Och nu ska jag krypa ner i min sköna sång och sova gott!


fredag 11 maj 2012

All about tonight

Om ett litet tag så börjar snart min avskedskväll. Jag flyttar ju inte förrens nästa söndag, men ikväll blir det middag och utgång med Oli, Sally, Alexander och Bellabus. Vi ska äta på Benihanan och mysa järnet. Ser galet  mycket fram emot ikväll. Dock känns det så himla fel att se fram emot något som gör att man mår så dåligt. Jag är livrädd för att åka hem. Vet inte hur jag ska överleva utan mina barn, mina vänner och LONDON.
Alexander la ut den här låten som FB status. Antar att det passar himla bra in:

torsdag 10 maj 2012

Idag känner jag mig mycket friskare än igår men mår fortfarande apa. Vaknade som vanligt kvart i 7 och fixade barnen i ordning, men efter nån timme gick jag och la mig igen tills jag skulle hämta Phoebe. Drömde massa sjuka saker och vaknade helt plötsligt med ett ryck och trodde att jag inte varit vaken än. Trodde barnen låg kvar i sina sängen och hade missat skolan och hela baletten men så var ju inte fallet...
Jag kan inte gå och lägga mig igen när jag väl har vaknat. Min kropp och hjärna vill inte det. Nej bättre att ta vara på tiden man har kvar här borta i Änglandet.

onsdag 9 maj 2012

Nackdel med att jobba hemma...

...är att det spelar ingen som helst roll att du är sjuk. Jag mår skiiiit idag och dessvärre så jobbar jag konstant. Pappan är också sjuk och kan inte hjälpa mig så jag får klara mig på egen hand. Har barnen själv till klockan 6 då Sally kommer hem. Det som på något sätt är bra med att vara sjuk hemma är i alla fall att det är okej och sätta på en film för barnen. Orkar man inte leka och vara "duktiga aupairen" så finns alltid filmer några klick bort. Den som kom på film måste haft barn asså! Så sjuklingen hänger över en tekopp idag och önskar att ni får en betydligt friskare dag än mig! Så länge drömmer jag mig bort till ett somrigt Öland och ser fram emot en Svensk sommar!

tisdag 8 maj 2012

Tisdag - Zumbatime!

Nu har jag varit iväg på Zumba med världens roligaste instruktör. Man blite lite lycklig hela dagen efter ett riktigt bra Zumba pass :)
Nu ska jag snart iväg och hämta Phoebe och fixa lite lunch åt henne. Jag ville inte sluta krama på henne när jag lämnade henne idag. Åker liksom hem så galet snart och jag kommer sakna alla små kramar jag får hela tiden. Gullungar!
Funderar på att börja packa ihop lite smått sånt som jag kan packa ner, typ pennor, böcker, smycken mm. Får se kanske blir för jobbigt för mig. Ser i alla fall fram emot fredag när jag har middag med Sally Oli, Alexander och Bella.
Bilden är från i söndags. Gissa vem!?

måndag 7 maj 2012

Bank holiday

Idag är det Bank Holiday, alltså röd dag. Det betyder att jag är ledig och bara vilar. Har varit ute med Bella 3 dagar i rad så det har blivit sent. Därför har jag idag bara vilat och tränat på olika vintagefrisyrer. Why not liksom? Dessutom har jag skrivit en ny låt. Det har varit låttorka så länge men nu har tre låtar skrivits på bara några veckor. Antar att alla känslor jag har just nu med att flytta hem snart gör sig till nytta när det handlar om ny musik.
Hoppas ni har en bra start på veckan..
Puss

söndag 6 maj 2012

"Do you want to go to a real party?"

Hallå söndag! Vart tog helgen vägen?? Ingen som vet, ingen som vet! Men kul har jag haft i alla fall. I fredags blev det en lyckad danskväll på The Roxy och vi hade hur kul som helst! Och när vi lämnar The Roxy för att gå mot bussen hör vi 3 killar bakom oss som klämmer i med Sommartider hej, hej sommartider. Jag vände mig om och utbrast glatt i ÄR NI SVENSKAR :D! Sen stod vi och larvade oss med dom i en kvart innan det blev bussen hem.
Igår så gick Bella och jag till ett fancy fancy POSH place och betalade massor av pengar för ingenting egentligen. Bella och jag garvda när vi gick där ifrån för hela stället och personerna i det var så , körda är rätt ord. Man betalar dyrt inträde om man ens kommer in och sen FEM PUND i garderob. Du måste vara klädd dress to impress, det vill säga sexig klänning och högklackat. Sen så måste du vara på någons gästlista  och den personen har ett bord. Till det bordet kommer det juice och vodka så man ska blanda sin egen  drink men det finns inte tillräckligt till alla så alla står och trängs. Bella tyckte det såg ut som en skolutflykt och alla barnen ville ha sin macka och lärarna hade panik och skrek på varandra för det inte räckte... OCH HUR DANSAR DOM!!?? Jösses asså. Ett typiskt jag viftar på höften till höger, till vänster och sen höger igen. Nej vet du vad, det är inte riktigt min stil asså!
Bella och jag tyckte det kändes som om vi var i förstaklass på Titanic och så skulle vi säga till alla "Do you want to go to a real party?"  och sen ta med dom till O´neills, Walkabout eller The Roxy. Haha... Stackars människor. Det där gör jag inte om!