Sidor

tisdag 6 mars 2012

Jag är rädd. Livrädd.

När jag först började som au pair så visste jag inte vad som väntades av mig. Kanske var de just det som gjorde det hela så spännande? I alla fall så vet jag det nu. Nu är jag lite om en instängd hemmafru. Väggarna krymper liksom lite omkring mig. Men jag bävar trots det för det som komma skall. Att åka hem. Jag längtar hem nu, verkligen, men jag vet inte hur jag ska klara mig utan London, familjen, BARNEN och den ständiga känslan av att man gör något som inte alla gör. Lite speciell på något sätt. Jag är rädd för att man ska ta ett steg tillbaka när man flyttar hem. Att alla erfarenheter och mitt nya jag ligger kvar någon stans i London och gamla Amanda flyttar hem igen. Min gamla säng, mitt gamla rum. Jag vill bara göra något nytt på direkten när jag kommer hem. Inte bo hemma, starta något nytt, men jag vet att det inte funkar så. Jag har ingen ekonomi att prata om än så länge, så mitt enda val är att bo hemma ett tag. Men jag är rädd. Livrädd.
Bilden tog jag här om dagen i parken vid mitt hus.

måndag 5 mars 2012

Jag vill ha svensk sommar nu...

Jag börjar redan tänka på små saker jag ska göra i sommar. Små fester jag ska fixa, grillningar jag ska ha och allt annat mys som hör sommaren till. Till exempel så...
Jag vill vara brun och sno pappas båt, köra till en mysig klippa och spendera hela dagen där med picknick och fina vänner.
Jag vill vara uppe sent och köra vollyboll.
Jag vill sitta i trädgårdsföreningen med en engångsgrill och en gammal gitarr.
Jag vill till Öland och vita stränder.
Jag vill göra fruktsallad och bada i poolen.
Jag vill gå runt i shorts och linne ett helt dygn utan att frysa.
Jag vill åka på pappas motorcykel.
Jag vill träffa alla kusiner och snacka skit.
Jag vill fiska abborre med håv och sedan grilla den med citronpeppar.
Jag vill sommarjobba och ta fikarasten utomhus.
Jag vill vara i stugan själv med vänner och låtsas att den bara är min.
Jag vill bada bastu och näcka i Järnlunden.
Jag vill sitta på en brygga och prata med någon jag tycker om.
Jag vill fira midsommar på samma legendariska sätt vi gör varje år.
Jag vill ha sommar.




Manda Panda

Jag har nu skickat iväg alla barnen till skolan och kryper tillbaka upp i sängen för att hänga lite med datorn innan dagens danspass. Ska bli såå kul att dansa. Dansen hjälper mig att överleva alla tråkiga måndagar! Idag ska vi ha en vikarie om tydligen ska vara en jätteduktig jazzdansare, och det ser jag fram emot!

Sitter här i sängen med min finaste Manda Panda som alla kallar henne. Det var en julklapp från Bella och hon sa att det var Manda Panda. Sen såg barnen det och började kalla mig Manda Panda och nu gör alla det! "Good morning Amanda Panda, Hi Amanda Panda." Tänk att en liten julklapp kan ändra mitt namn. Mycket mystiskt!

söndag 4 mars 2012

Söndag

Idag har jag vaknat och kört ett stenhårt och superkul Zumbapass på gymmet. Sen tog jag bussen till Westfield och mötte upp Bella och hennes familj och åkte till en pub i Piccadilly. Sen åkte jag hem igen i kylan igen och nu ligger jag iskall i sängen och vill ha en kram. Speciellt en kram av mamma. Tror nämligen en förkylning är på G. Skönt att vara hemma och sitta barnvakt ikväll.
Hur var eran helg?

lördag 3 mars 2012

Lördagsmys

Har haft lördagsmys med mina tre finisar. Och om barnen får välja precis vad de vill göra så är det alltid att vara i mitt rum. Dom får i vanliga fall aldrig gå in där så när de har chansen tar de den. Erkänn ni är lite avundsjuka på vilka jag får gosa med?? :)





FREDAG LÖRDAG

Tjoho bloggen. Igår spenderade jag min kväll på en klubb vid Piccadilly som heter Zoo Bar. Helt okey bra och mycket dans. Jag och Bella (som jag gick dit med) körde 100% nyktert. Vi bara dansade och hade kul. Träffade norrmän som vi hängde med hela natten. Jag var sjukt stolt över mig själv som förstod 99% av vad dom sa. Haha jag har nämligen alltid haft lite svårt för norska. Vet verkligen inte varför? Men det är lite kul när det låter som gammalsvenska. De använde ord som allena och sånt. Låter ju i alla fall väldigt mysigt!
Idag kom jag hem typ halv 11 pigg och glad. Nu har jag sett den engelska serien Threesome färdigt och den är jätterolig och mysig. Se den :) Sen har jag varit ute i det fina vädret och fotat lite. Vad tycker ni om bilderna? :)






fredag 2 mars 2012

FREEEEDAG!

Älskar fredagar de är bäst. Lördagar i alla ära, men känslan av att vakna och veta att det bara är en enda arbetsdag kvar sen får jag göra vad jag vill. Lördagar är jobbiga för då är ju helgen snart slut ;)

Jag har i alla fall städat hela huset nu och sitter med ett glas kolsyrat vatten och ser på galna bröllop på tv. Kom på att jag vill gifta mig nu, fast när man har gjort det har man ju inget bröllop att se fram emot, så jag längtar istället till alla ens vänner börjar gifta sig! Det kommer nämligen bli AWESOME. Haha :)