Sidor

måndag 9 januari 2012

Måndag

Jaha då var det första arbetsdagen och den har gått utmärkt bra. Jag funderade på om jag hade gått och slöat till mig när jag var hemma men det visade sig att jag bara är slö hemma och över allt annars så är jag en arbets/städ narkoman. Jag har busat med barnen i en stor park och lekt pirater, vilket var mycket uppskattat av Oscar. Han gillar inte att vi leker prinsessa så ofta ;)

Annars har jag bakat en kladdkaka och fixat inför "Tea" eller barnkalas. Det är inte våra barn som fyller utan en gudson som fyller 1år så de var hit bjudna på tea. Själv smet jag upp på rummet efter lite jordgubbar. Skönt att bara få vara själv lite också. Nu ska jag bada barnen snart och sen så lägga dom. Sen är jag klar och får göra vad jag vill! Skönt! Dock älskar ju att vara med barnen men 12 timmar i sträck är rätt intense.
Söta barn efter frukost

söndag 8 januari 2012

Första dagen i London 2012

Jaha då har det första dagen i London passerat förbi. Jag spenderade den (såklart) med Bella men också flera andra. Vi gick runt på en vintagemarknad och käkade på GBK mycket mycket trevligt. I slutet blev det även lite rundpingis. Lite jobbigt att spela mot Emil bara som är proffs... Men jag ägde enligt mig själv det måste jag ju erkänna. haha.
Nu sitter jag som vanligt i min London säng igen. Plippar på tangentbordet och skypar med mor min, eller gjorde nu sover hon. Har svårt att tänka mig att jag ska börja jobba imorgon igen. Har svårt att tänka att jag är här och att jag överhuvudtaget varit borta i nästan 3 veckor. Jag är "smått" förvirrad med andra ord.

Det bästa med att vara tillbaka är att komma in i vardagen igen! Ni kan inte fatta hur mycket jag saknar sunda vanor. Mitt gym tex. Åh va jag saknar det! Helt galet. Att få gymma bort alla jobbigheter och rensa hjärnan för en timme är guld värt i mina ögon.
Nej nu ska jag nog försöka komma till ro här hemma och göra i ordning mig för kvälla! Sov gott kära läsare!


Super server
Tomat Bella vill inte vara med på kort :)

I´m back!

Förlåt för frånvaron men har spenderat många dagar med resefeber och packning. Jag är nu tillbaka i mitt fina fina London!
Bella hämtade mig på Victoriastation sen bar eet av hemmåt. När jag kom hem så var inte Sally och Oli hemme utan de var bortbjudna och barnen sov. Alltså hälsade jag glatt på en barnvakt som spelade COD.
Bella och jag handlade mat och käkade hemma för vi var för trötta för att gå ut. Sen mitt i maten kom Sally och Oli hem och Sally blev så glad att hon släppte sin väska sprang mot mig och började gråta av lycka. Det kändes bra!
Sen gick vi och väckte Oscar och han blev jätteglad. "Better than Santa," Gullunge! När vi gick inte till Pheobe och Coco så spydde Phoebe? Ingen vet varför hon gör det men hon gör det ibland utan anledning så det var ett tevligt välkomnade hon gav mig. När jag och Sally bäddat ner henne igen så låg hon och log och skrattade halvsovande för att jag var hemma. "My best friend is home", har jag världens sötaste barn eller vad????

Nu ska Bella och jag iväg på en vintagemarknad :) Skriver mer om det sen!

onsdag 4 januari 2012

The Stig-Helmer movie

Skrattat och nästan börjat gråta och beundrat alla fina 50tals kläder. Mysfilm på hög nivå även om det kanske inte är den bästa jag sett.

Nu sitter jag med en något kändare (och bättre) film. Mission Impossible!
Taggar morgondagen då dagen tillägnas lunch och mys med Elin och Matilda och kvällen hockey med Peter. Värd dag!

tisdag 3 januari 2012

Bowling och fika.

Idag har varit en hyfsat oplanerad dag som visar sig vara mycket bra. Åkte med familjen plus Hedda och spelade bowling. Trots att jag inte vann (långt ifrån) så var det sjukt mysigt! Sen gick familjen vidare och jag träffade Peter för en fika. Ett av mina nyårslöften är att lära känna mina vänner bättre, så då tyckte jag det satte fint med en fika :)

Dagen var med andra ord mycket lyckad och nu sitter jag hemma, nynnar på låtar och tänker på London. Bara några dagar till här hemma och sen åker jag tillbaka. Mycket mysko känsla.


måndag 2 januari 2012

Klippt till macarons

När jag väl börjat kan jag inte sluta!!! Klippte min lugg och klippte hunden, klippte hunden lite till och lite till och lite till. Nu är den där golvmoppen med ben borta och mina fina vovve är tillbaka! ÄNTLIGEN!

Förövrigt kom jag på att jag aldrig visade er vilka fina macarons jag bakat! Check this out!

söndag 1 januari 2012

Första dagen på året rullade på med mjukisbyxor, tvtittande och överbliven oxfilé. Inte helt fel alltså.

Jag känner att jag är redo för ett helt nytt år. Mycket hände som sagt 2011 och mycket kommer hända 2012. Och lite jobbigt men spännande är det att jag inte har en aning om vad som händer i höst! En sak är säker, jag går in i det nya året med underbara vänner, en fin familj, en extra familj och ett gott självförtroende.
tyvärr är det en förskräckligt jobbig sak som hänger över mig som jag verkligen verkligen vill bli av med i år. Jag vet inte hur men på ett eller annat sätt måste det gå!

Nu ska jag snart bädda ner mig i min stora säng och sova! God natt <3