Sidor

fredag 17 juni 2011

Frukost - recept

Vaknade upp med feber. Känns ju inte så jätte kul. Och dessutom hittade jag ingen som kan ta över mitt pass i butiken så jag måste jobba ikväll... Nej det är en sån här dag du behöver en bra och nyttig frukost!

Jag försöker ju dra ner på kolhydrater, eller snarare ta bort alla stora såna kolhydratkällor. Därför ryker mina älsklingar. Mackor. Älskar verkligen mackor de är så smidiga och bara sno ihop lite lätt och så smakar det så sjukligt gott också. Men nej sånt blir det inte nu.

Det är viktigt att man får i sig proteiner på morgonen också, därför så använder jag mig av kesella. Jag tar en stor sked kesella i en skål tillsätter lite naturell yoghurt och rör ihop. Om man vill att det ska smaka lite så kan man tillsätta lite vaniljsocker. Men nu snackar vi pyttelite bara för smakens skull! Sen har jag hittat en toppen müsli som jag älskar så hitta din egen favorit. Helst inte cornflakes eller sånt utan fiberika flingor eller havregryn. Det är supergott och mättar bra!
Så pröva detta recept! Du kommer inte ångra dig. Och det bästa är att det tar lika lång tid att fixa som mackor ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar